سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمای مینرال ، رولوتکس ، آرتامیکس | قیمت و اجرای نما

 

نمای مینرال ، رولوتکس ، آرتامیکس | قیمت و اجرای نما

 

 

نمای مینرال| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای مینرال| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع نمای مینرال , نمای رولوتکس , نمای آرتامیکس و ارزان

قیمت نمای مینرال ,نمای مینرال چیست ,قیمت مینرال ,نمای ساختمان با مینرال ,روش اجرای نمای مینرال ,عکس نمای مینرال ,معایب نمای مینرال ,نحوه اجرای نمای مینرال

نمای مینرال،رولوتکس،آرتامیکس چیست ؟

 

نمای مینرال

نمای مینرال که با اسامی رولوتکس و آرتامیکس نیز نمای رولوتکس شناخته می شود از نماهای جدید برای ساختمان ها محسوب می شود و در کشور ما نیز در مدت زمان کوتاهی مورد مقبول قرار گرفته است، بخصوص اینکه خود را به عنوان یکی از گزینه های اصلی نمای ساختمان مطرح ساخته است.



مینرال


منظور از نمای مینرال چیست؟ 

سرامیزه طبیعی سنگ های معدنی (مرمر- گرانیت- کوارتز) در حجم ها و دانسیته های برابر دارای رزین های صنعتی و چسب های سیلیکونی و آکریلیک بیس آب که بعد از اینکه نما خشک شد اثری بر آن ندارد نمای مینرال را به وجود می آورند. تنوع رنگی و دانه بندی های متعددی در این نوع نما وجود دارد.

انواع محصولات نمای مینرال 

نمای مینرال از نظر دانه بندی در سه شکل درشت، متوسط، ریز و از نظر تنوع رنگی در بیش از 48 نوع رنگ مختلف و متنوع تولید و عرضه می شود.

خصوصیات عمومی نمای مینرال 

1. قابلیت اجرای سریع و درنتیجه صرفه جویی در زمان و نیروی کار موردنیاز کم برای اجرا

این ویژگی یکی از ویژگی های منحصربه فرد این نوع نما محسوب می شود به طوری که هر اپراتور مینرال در هرروز می تواند 50 تا 70 مترمربع از نمای مینرال را در سطوح صاف اجرا کند. بر همین اساس نسبت به نماهای سنگی، آجری و کامپوزیت سرعت کار بیشتر از 5 برابر است. در یک پروژه و در زمان اجرای نمای مینرال معمولاً حداقل 2 اپراتور به صورت هم زمان اجرا را شروع می کنند و در هر پروژه حتی در ارتفاعات بالا بیش از 100 مترمربع در روز عملیات سرعت دارد.

در مورد پروژه های انبوه که به شکل مجتمع ساخته شده اند، عمده ترین مسئله در پایان پروژه به نمای پروژه ها مربوط می شود. در حقیقت نماهای سنگی و آجری برای استفاده بسیار زمان بر هستند و سرعت بالای اجرای نمای مینرال این کمبود را برطرف ساخته است و بنابراین از نظر زمان و هزینه بسیار به صرفه است.

2. دارا بودن وزن کم

از مشکلات عمده در صنعت ساختمان وزن بالای سازه ها است که عاملی بر دریافت نیروی بیشتر زلزله محسوب می شود. از طرفی مصالحی همچون سنگ، آجر، شیشه و کامپوزیت که در نماهای ساختمان ها استفاده می شوند وزن بالایی داشته و همین امر احتمال جدا شدن آن ها از دیوار و پرتاب شدن بر روی محل گذر عابران را بالا می برد.

وزن و حجم زیاد مصالح سنگی و سایر مصالح مشابه نیاز به زیرسازی های سنگین تر را نیز الزامی می سازد به همین علت در ساختمان های بیشتر از چهار طبقه مصالح سنگی درشت و آجری کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب نمای مینرال و رولستر پلاسترهای معدنی بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

در واقع سبک بودن نمای مینرال مهم ترین و بزرگ ترین مشخصه این نوع نماها در مقایسه با نماهای قدیمی محسوب می شود. در هر مترمربع تنها 3.5 کیلوگرم مینرال مورد استفاده قرار می گیرد.

این میزان برای سنگ 80 الی 100 و برای آجر 20 الی 40 کیلوگرم در هر مترمربع است.

3. مقاوم در آتش سوزی ها و غیرقابل اشتعال

نمای مینرال در آتش سوزی ها قابلیت اشتعال ندارد و در صورت مشتعل شدن نیز به شکل پودر درآمده و می ریزد.

4. دوام بالا در دماهای بالا و پایین هوا

نمای مینرال در هوای گرم و سرد پایداری و دوام بسیار زیادی دارد.

5. دوام بالا در برابر بخارآب

نمای مینرال پایداری و دوام بسیار زیادی در برابر بخارآب دارد

6. در برابر رطوبت عایق بوده و می توان آن را در صورت نیاز شست وشو داد

رزین آکریلیک و سیلیکون موجود در نمای مینرال باعث می شوند که پس از خشک شدن، نمای مینرال به یک صفحه نایلونی مبدل شود و از نفوذ رطوبت جلوگیری کند.

البته این ویژگی با رعایت تمام نکات فنی قبل و در زمان اجرای نمای کلاسیک زیرسازی و اجرای نمای مینرال معنی پیدا می کند.

7. دوست دار محیط زیست است

در ساختار شیمیایی نمای مینرال از حلال های سمی و زیان آور و نیز مواد نفتی استفاده نشده است و بر همین اساس این محصول آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

8. پایداری در برابر زمین لرزه و ضربات وارده

وزن پایین و ضخامت کم و انعطاف پذیری زیاد نمای مینرال را در برابر ضربه و زمین لرزه کاملاً مقاوم می سازد.

9. در زمان به کارگیری ایده های نو در طراحی مشکلی ایجاد نمی کند

10. زیرسازی راحت و مختلفی دارد

11. نمای مینرال سال ها است که در کشورهای اروپایی همچون ترکیه، آلمان، ایتالیا، رومانی، روسیه، آذربایجان و ... مورداستفاده قرار می گیرد.

12. تنوع رنگ طبیعی سنگ را داراست که با استفاده از مخلوط سنگ های مختلف در رنگ های متنوع ساخته شده و 48 رنگ متنوع دارد.

معایب مینرال به عنوان نمای ساختمان

نمای مینرال گرد و غبار و دوده را در فضای بین سنگ دانه ها جمع می کند و بر همین اساس برای شهرهای آلوده همچون تهران نمی تواند ایده آل ترین گزینه باشد. بنابراین نمای مینرال می تواند از این نظر برای نمای رومی مناطق با آلودگی کم مناسب باشد چراکه ظاهر زیبای خود را حفظ کرده و به بیننده حس مواجه بودن با یک نمای سنگی را القا می کند.

برخی مینرال ها که در بازار عرضه می شوند در واقع رنگ شده هستند به این معنی که سنگ ریزه ها با رنگ های شیمایی رنگ می شوند به جای اینکه خود دارای رنگ های مختلف باشند. این رنگ ها با اینکه تنوع بسیار بالایی ایجاد می کنند ولی پس از مدتی شروع به تغییر رنگ کی کنند و نمای مینرال طراوت و تازگی خود را از دست مس دهد.

 

 

جهت اطلاع از قیمت نمای مینرال و نمای مینرال , نمای رولوتکس , نمای آرتامیکس به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .