سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمای چوبی ساختمان,چوب نما,نمای چوب ترموود | قیمت نمای چوبی ترموو

نمای چوبی ساختمان,چوب نما,نمای چوب ترموود | قیمت نمای چوبی ترموود

ترموود (نمای چوبی) چیست ؟ 

چوب به عنوان یکی­­­­ از اولین مواد در دسترس انسان در طول تاریخ نمای چوب به شکل طبیعی و فراوان وجود داشته و مورد استفاده قرار

گرفته است. انسان اولیه باوجود اینکه غارها را در ابتدا به عنوان پناهگاه و محل زندگی برگزیدند ولی از چوب بیشترین بهره را برده اند.

ترمووود


در کشور فنلاند برای مصارف تیمار حرارتی (ترموود) از گونه های نظیر کاج (Pinus sylvestris)، نوئل (Picea abies)، توس (Betula pendula) و صنوبر (Populus tremula) استفاده می شود. همچنین در مورد تیمار گونه هایی همچون کاج رادیاتا (Pinus radiata)، زبان گنجشک (Fraxinus excelsior) ، لاریکس (sixirica Larix)، توسکا (Alnus glutinosa)، راش (Fagus silvatica) و اوکالیپتوس تجربیاتی حاصل شده است.

این موضوع صدها سال است که به اثبات رسیده است که سوزاندن سطح چوب در آتش، مقاومت آن را برای استفاده در فضای خارجی افزایش می دهد. وایکینگ ها از این روش در نمای ساختمان بهره می گرفتند. نخستین بار استفاده از تیمار حرارتی چوب در دهه 1930 به شکلی عملی مورد بررسی قرار گرفته است. در این میان انجمن ترمووود فنلاند (VTT) وسیع ترین کار تحقیقاتی را انجام داده است. تولید نمای چوب در حال حاضر با استفاده از روش مطرح شده توسط انجمن ترموود فنلاند صورت می گیرد. فرایند تیمار حرارتی (ترمو) چوب یا همان ترمووود در مقیاس صنعتی توسط انجمن ترمووود فنلاند با مشارکت صنایع محصولات چوبی فنلاند ایجاد شده است و به اعضای انجمن ترمووود فنلاند مجوز فرایند ترمووود صادر شده است.

نمای چوب

این تصویر مربوط به علامت اختصاری ثبت شده انجمن ترموود فنلاند و نیز نماد کنترل کیفیت برای چوب ترمو یا ترموود مختلف می باشد.

ترموود

فرایند تولید ترمووود (چوب نما) به چه نحوی صورت می گیرد؟

به صورت خلاصه می توان فرایند تولید نمای چوب ترمووود را به این شکل بیان کرد که چوب هم زمان با اینکه با بخار محافظت می شود تا 180 الی 215 درجه سانتی گراد حرارت داده می شود (چوب فراوری شده). بخار علاوه ترمووود بر اینکه به عنوان محافظ عمل می کند تغییرات شیمیایی چوب را هم تحت تأثیر قرار می دهد. در اثر این فرایند محصولی بنام چوب ترمو یا ترمووود به دست می آید که به اصطلاح بسیار دوست دار طبیعت است (چوب فراوری شده). در فرایند حرارتی که روی چوب اعمال می شود، چوب رنگ تیره تر پیدا کرده و تحت شرایط رطوبتی مختلف نسبت به چوب معمولی متعادل تر می گردد و ویژگیعایق حرارتی آن نیز بهبود می یابد. همچنین در طی این فرایند مقاومت چوب در مقابل پوسیدگی افزایش یافته و تغییر در ابعاد آن به حداقل میزان خود می رسد.

فازهای فرایند تولید محصول ترموود جهت استفاده در نمای چوبی ساختمان

فاز اول- بالا بردن حرارت و خشک کردن در دمای بالا

در فرایند ترمووود گرما و بخار آب دمای چوب را به سرعت به حدود 100 درجه سانتی گراد می رساند. در مرحله بعد به مرور دما تا 130 درجه سانتی گراد بالا می رود و بخار آب برای پیشگیری از ترک برداشتن چوب در طی اجرای فرایند مورد استفاده قرار می گیرد. بخارآب همچنین از واکنش های شیمیایی در درون چوب ممانعت به عمل می آورد. میزان رطوبت در داخل چوب در این مرحله تقریباً به شکل کامل از بین می رود.

فاز دوم- اعمال تغییرات حرارتی

در این فاز دمای چوب تقریباً تا 180 الی 215 درجه سانتی گراد بالا برده می شود. نوع رده بندی ترمو دمای افزایش یافته را تعیین می کند. بعدازاینکه به دمای موردنظر رسید چوب به مدت چند ساعت در این دما نگه  داشته می شود. نقش بخارآب در این دماها جلوگیری از اشتعال چوب هست.

فاز سوم- رطوبت دادن

درنهایت برای کاهش دمای چوب از روش باران استوایی و پاشیدن آب بر روی چوب ها استفاده می شود که این امر چوب را به رطوبت مطلوب رسانده و تعادل رطوبتی لازم به دست می آید. رطوبت چوب در این حالت به 4 الی 6 درصد خواهد رسید.

در طی اجرای این فرایند (ترمو) حرارت بالا، همی سلولزها که یکسری زنجیره های قندی هستند، را شکسته و تجزیه می کند. درنتیجه محصول نهایی (چوب فراوری شده) به صورت کاملاً طبیعی و فاقد هرگونه ماده شیمیایی به دست می آید. در ضمن با خروج مواد غذایی از چوب حشرات چوب خوار تمایلی به استفاده از این نوع چوب نخواهند داشت.

برخی از مزایای نمای چوبی ترمووود :

1. مقاومت بالا و عدم ایجاد تغییر در ابعاد

پس ازاینکه تیمار حرارتی بر روی چوب صورت چوب نمای ساختمان گرفت رطوبت آن به 4 الی 6 درصد می رسد (کاهش) و چوب دارای ویژگی ای بنام تعادل رطوبتی می شود که درنهایت باعث کاهش قابل توجه در میزان جذب رطوبت و تبادل حرارت چوب و محیط اطراف شده که خود ثابت بودن ابعاد، کاهش احتمال ترک خوردگی و افزایش ویژگی های عایق بودن الوارهای چوب ترمو را باعث می شود.

2. دوام بالا در برابر پوسیدگی و حشرات چوب خوار

همان طور که در بالا اشاره شد به دلیل اینکه همی سلولزها در طی عملیات حرارتی شکسته و تجزیه می شوند، ترمووود ها منبع غذایی مفیدی برای حشرات و قارچ هایی که عامل پوسیدگی هستند نخواهند بود.

3. عدم آلودگی به صمغ ، خلوص و یکنواخت بودن

با قرار گرفتن الوارهای چوب تحت عمل آوری حرارتی، رزین و مواد مضر موجود در آن ها همچون فرمالدهیدها حذف می شوند، باکتری ها از بین رفته و ماده حاصل کاملاً خالص و استریل بوده و می تواند در بیرون و داخل ساختمان کاربردهای مختلفی داشته باشد. یکنواختی رنگ ایجاد شده در سرتاسر الوار نیز زیبایی خاصی را به آن می دهد.

نمای چوبی ساختمان

استفاده از چوب ترمو در نمای ساختمان ، در کشور ما مورد استقبال زیادی قرار گرفته است . استفاده از متریال چوب همیشه در طول تاریخ ساخت و ساز مورد توجه بوده است و با استفاده از تکنولوژی ترمو ، استفاده از آن در نمای ساختمان در اقلیم های متفاوت ممکن شده است

انواع نمای چوبی

  1. نمای چوبی ( چوب ترمووود)
  2. نمای چوبی hpl نمای hpl (پانل hpl)

نکات مهم استفاده انواع پروفیلهای ترمووود در چوب نما

پیش از هر چیز باید انواع پروفیلهای ترمووود را شناخت تا بتوان ترکیبی مناسب برای استفاده از آنها پیدا کرد .

  1. پروفیل ها مقطع کام و زبانه دارند و در یکدیگر قفل میشوند
  2. بعضی از پروفیل ها مقطع مستطیل شکل دارند و درزی در میان آنها دیده میشود .
  3. پروفیل های با مقطع مربع و مستطیل میتوانند به عنوان لوور نیز در نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرند

نصب ترمووود در نمای چوبی

نمای چوبی میتواند زیر سازی های متفاوتی داشته باشد ، از انواع چوب زیرسازی گرفته تا آهن کشی و یا زیرسازی گالوانیزه. فاصله پروفیل های زیر سازی بسته به چوب مورد استفاده و دیتیل کارخانه سازنده از 40 تا 60 سانتی متر متغیر است. برای نصب ترمووود بر روی زیر سازی میتوان از پیچ و یا کلیپس استفاده کرد .

یکی دیگر از انواع نمای ساختمان نمای خشک میباشد که در بخش دیگر به آن میپردازیم

 

جهت اطلاع از قیمت نمای چوب و نمای چوبی ساختمان , نمای چوب , ترمووود , چوب نما , چوب ترموود , چوب نمای ساختمان,نمای چوب ترموود به نیازمندیهایصنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


آجر نما نسوز | قیمت آجرنما

 

آجر نما نسوز | قیمت آجرنما

 

آجر نما| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت آجر نما| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع آجر نمای ساختمان , آجر نما نسوز و ارزان

نمای آجر , آجر نما,آجر,آجرنما,نمای ساختمان

ویژگی های آجر نما :

آجر نما به عنوان یک عایق در برابر حرارت هست که از خروج گرما و ورود سرما در فصول سرد ممانعت می کند. همچنین به علت نقش انعکاسی که در تابستان دارد گرما را نیز کاهش می دهد. بر همین اساس برای اینکه بتوان از  آجر نما بیشترین استفاده را  برد بایستی در انتخاب جنس و رنگ آن بیشترین دقت را کرد. آجر نما طرح ها و رنگ های متنوع بسیاری دارد که در زیباسازی نمای ساختمان می تواند نقش چشم گیری داشته باشد.

آجر نما

انواع مختلف آجر نما:

  1. آجر نما رس تولید شده با خاک رس: آجر نما رس قدمتی به اندازه چندین قرن در ایران دارد که مناسب و مطلوب بودن این جنس از آجر نما در طی قرن ها و نیز مطابقت آن با معماری ایرانی را نشان می دهد. آجر نما رس در رنگ های زرد، گلبهی بژ و گلبهی روشن ساخته می شود.
  2. آجر نما شیل پایه سنگ : در ساخت این جنس از آجر نما مد و فناوری حاضر بکار می رود. خاک بکار رفته در این نوع آجر نما از نوع سنگ است که با استفاده از آسیاب های پرقدرت تبدیل به خاک شده و سپس آجر نما از آن ساخته می شود. این آجر نماهای جدید در رنگ های بسیار متنوع قرمز قهوه ای گلبهی روشن و گلبهی بژ و  سایر جنس های محکم آجر نما تولید می شوند.
  3. آجر نما نسوز : یکی از مدرن ترین روش های تولید آجر نما در ایران، آجر نما نسوز هست. این محصول دارای ویژگی هایی نظیر تنوع رنگی بالا (سفید، گلبهی بژ، قهوه ای و قرمز)، سفت شدن با استفاده از انواع آجر نما نسوز  مختلف سنگ ها کامپوزیت شیشه و چوب می باشد. پخت این نوع آجر نما در درجه حرارت بیشتر از 1000 درجه صورت می گیرد و بر همین اساس دوام بالایی داشته و زیبایی خود را در طی سال ها از دست نمی دهد.

یکسری نکات فنی که در زمان کار با آجر نما بایستی مدنظر قرار گیرد

آجر نما

موضوع بسیار مهمی که در مورد آجر مطرح است، شوره زدن آن هست که در ادامه توضیح می دهیم. البته این شوره در اثر فعل و انفعالات املاح و نمک های طبیعی که در سیمان وجود دارد به وجود می آید که با واکنش با آب به مرورزمان و رسیدن به سطح کار و متعاقب آن تبخیر آب به شکل شاخه های کریستالی در سطح ظاهر می شود. درصورتی که حوصله داشته باشید و عامل ایجاد رطوبت در مجاورت نما وجود نداشته باشد این شوره ها به مرور از بین می روند ولی اگر این حالت وجود ندارد موارد زیر را در نظر داشته باشید:

علت به وجود آمدن شوره بر روی آجر نما

آب هایی که حاوی املاح بوده و ناخالص اند نباید برای آب دادن آجرها استفاده شوند چراکه همین املاح بعد از خشک شدن بر روی سطح آجر به شکل شوره نمایان خواهند شد. آب دادن دیوار بایستی دو یا سه بار و با آب زلال و پیش از بندکشی صورت گیرد و نباید بعد از بندکشی دیوار آب داده شود در این حالت نمک هایی که در ملات سیمان وجود دارند با آب شسته شده و پس از رسیدن به سطح آجر ایجاد شوره می کنند. در جهت صرفه جویی در آب نباید دیوار آجرنما با پس آب شست و شوی دستان کارگران و نیز آب تخلیه شده از استخر و در کل هر آب آلوده دیگر خیس شود.

جلوگیری از ایجاد شوره بر روی آجر نما

بنای نماکار بایستی در مورد جلوگیری از ریخته شدن ملات بر روی سطح نمای آجر آگاه باشد و برای اینکه این اتفاق نیفتد پیش از کار بایستی هشدار لازم داده شود. درهرحال حتی اگر تمام شرایط هم کنترل شده باشد بازهم امکان ریخته شدن ملات بر روی سطح وجود دارد در صورت بروز چنین اتفاقی نباید ملات زمانی که خیس هست پاک شود. گاهی نماکار ملات های ریخته شده را با پارچه ای خیس پاک می کند و با توجه به رد آب تصور می کند که نه تنها ملات پاک شده بلکه جلوه بیشتری هم به کار داده است ولی بعد از این که کار خشک شد همین رد آب به صورت شوره دیده می شود و دل زدگی ایجاد می کند.

بنابراین توصیه این هست که ملات ریخته شده بعد از اینکه خشک شد با استفاده از کاردک از روی نما تراشیده شود و هرگز محل آن با آب شسته نشود. راه حل این هست که با استفاده از محلولی مخصوص رد شوره های برجای مانده از ملات پاک گردد (تفاوتی که آجر نما با کاشی دارد به متخلخل بودن سطح آجر نمامربوط می شود که ذرات سیمان با قرارگیری در درون خلل و فرج آن امکان پاک سازی را با مشکل مواجه می سازند)

آجر نما نباید در داخل کارتون خیس شود بخشی از این امر به چسب های بکار رفته در چسباندن کارتن ها مربوط می شود که هم باعث چسبندگی شدید و هم ایجاد لکه در روی آجرها می شوند و از طرفی سایر مواد بکار رفته در کارتن ها نیز آلودگی زیادی در آجرها ایجاد می کنند و زیبایی کار نماکار را زیر سؤال می برند.

صرفه جویی اقتصادی در کار کردن آجر نما

همواره در پیاده کردن یک طرح این امکان وجود دارد که روش های مختلف موردبررسی قرار گیرد و اقتصادی ترین روش در ساخت ساختمانی که صاحب ساختمان تصمیم گرفته پس ازاینکه ساخته شد با آجر قرمز پلاک تزئین آن را کند، استفاده از آجر لفتون است. در این صورت هم کار دیوار چینی توکار و هم آجر نمای پلاکی را توأماً انجام داده است. این امر از هزینه های دوبل جلوگیری می کند.

 

جهت اطلاع از قیمت آجر نما و آجر نمای ساختمان , آجر نما نسوز به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


نحوه اجرای نمای شیشه ای فریم لس

 

نحوه اجرای نمای شیشه ای فریم لس

 

نمای فریم لس| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای فریم لس| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع اجرای نمای شیشه ای فریم لس و ارزان

نمای شیشه ای فریم لس

نمای فریم لس چیست ؟

نمای کرتین وال آلومین

نمای فریم لس در این نوع نمای شیشه ای فریم های دور شیشه دیده نمی شود و این کار با بزرگتر گرفتن یکی از لایه های شیشه از سایر لایه ها امکان پذیر شده است. از ویژگی ها منحصر به فرد این نوع نمای ساختمان زیبای خاص یکپارچه ای می باشد، که باعث ایجاد سطح بصری یکنواخت بسیار زیبا می گردد.

از دیگر انواع نماهای شیشه ای نمای کرتین وال و نمای اسپایدر را میتوان نام برد .

 

جهت اطلاع از قیمت نمای فریم لس و اجرای نمای شیشه ای فریم لس به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


روش اجرای نمای اسپایدر

روش اجرای نمای اسپایدر

نمای اسپایدر چیست ؟

نمای اسپایدر| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای اسپایدر| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع اجرای نمای شیشه ای اسپایدر و ارزان

نمای شیشه ای اسپایدر

نمای اسپایدر این نوع نما تا حد زیادی معایب نمای شیشه ای را از بین برده و می توان به عنوان یک نمای استاندارد از ان بهره مند شد. استفاده از شیشه های ضد تشعشع نور خورشید برای مناطق گرم و با سطح آفتاب گیر بسیار و یا استفاده از شیشه دو جداره و لیمیت و یا لمینیت دو جداره از ویژگی  های بارز نمای اسپایدر می باشد.

نمای کرتین وال آلومین

سایر ویژگی های نمای اسپایدر :

  1. لرزه پذیر بودن
  2. سبکی، شفافیت، سهولت و سرعت اجرای بالا
  3. پوشش دکوراتیو نمای داخلی و خارجی
  4. قابلیت شکل پذیری
  5. یرآق آلات مدرن
  6. دقت بالای خطوط افقی و عمودی
  7. قابلیت ادغام با سایر نماها

 

جهت اطلاع از قیمت نمای اسپایدر و اجرای نمای شیشه ای اسپایدر به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


نمای کرتین وال

 

نمای کرتین وال

 

نمای کرتین وال| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای کرتین وال| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع اجرای نمای شیشه ای کرتین وال و ارزان

نمای شیشه ای کرتین وال

نمای شیشه ای کراتین وال

نمای کرتین وال چیست ؟

نمای کرتین وال نوعی نمای شیشه ای می باشد، که دارای قابلیت های همچون عدم ورود رطوبت و سر و صدا و عایق حفاظتی قوی در برابر تبادل  حرارت می باشد و از ویژگی های بارز ان استحکام این نوع نما می باشد. نمای شیشه ای کرتین وال این نوع نما  از متریال اصلی شامل : سازه اصلی نگهدارنده و مصالح پر کننده می باشد و در حال حاضر اکثرا با پروفیل آلومینیومی اکسترود ساخته می شود.

نمای کرتین وال شامل سه نوع سیستم : در پوش دار ، نیمه در پوش دار و فول فریم لس می باشد. نمای لامل نیز یکی از دو گروه کرتین وال بوده و با نام استیک نیز  شناخته می شود.

 

جهت اطلاع از قیمت نمای کرتین وال و اجرای نمای شیشه ای کرتین وال به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .