سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمای شیشه ای- اجرای نمای شیشه ای ساختمان

 

 

نمای شیشه ای- اجرای نمای شیشه ای ساختمان

 

نمای شیشه ای| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای شیشه ای| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع اجرای نمای شیشه ای ساختمان و نمای شیشه ای ویلا و ارزان

نمای شیشه ای,نمای شیشه اسپایدر,مزایای نمای شیشه ای,معایب نمای شیشه ای,نمای شیشه ای بدون فریم,فروش نمای کرتین وال, نمای شیشه ای لامل,نمای شیشه ای کرتین وال

نمای شیشه ای ساختمان چیست ؟

بعد از معرفی کامل نمای کامپوزیت این بار به معرفی نمای شیشه ای می پردازیم. همانطور که از اسم این نام مشخص است بیش از 80 درصد نمای ساختمان از شیشه با رنگ های و طرح های متفاوت زیبا شده است. از لحاظ زیبایی این نما را می توان جزء نماهای متوسط در نظر گرفت و بیشتر برای ساختمان های با ارتفاع بیش از 18 متر به کار برده می شود. ساختمان های تجاری چند طبقه بیشترین استفاده کننده این نوع نما می باشند.

نمای شیشه ای


نمای شیشه ای دارای محاسن کم ولی معایب بسیار می باشد. از جمله محاسنی که برای نمای شیشه ای می توان نام برد:

نمای شیشه ای

  1. کاهش بار مرده ساختمان
  2. سرعت در اجرای کار
  3. دارای دید کامل و اصطلاحا view مناسب
  4. سهولت در تمیز کردن قطعات شیشه ای
  5. زیبایی و جلوه خاص انعکاس نور ها
  6. دارای سطح نورگیر بسیار
  7. تعویض قطعات در صورت شکستگی
  8. صرفه اقتصادی مناسب

ولی از معایب ساختمان های با نمای شیشه ای می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. در فصول گرم سال باعث گرم شدن بیش از حد داخل ساختمان می شود.
  2. در فصول سرد باعث افزایش مصرف انرژی و در نتیجه گرم نشدن ساختمان می شود.
  3. شکستگی و ترک خوردگی قطعات
  4. دارای ضریب ایمنی پایین
  5. عدم عایق بودن در برابر سر و صدا
  6. تنوع پایین
  7. عدم مقاومت در برابر آتش
  8. تنوع رنگی پایین به طوری که قابل رقابت با سایر نماها نمی باشد.

امروزه با به روی کار آمدن پروفیل UPVC دو جداره و سه جداره می توان تا حدی معایبی همچون تبادل حرارت و صدا را از بین برد ولی توجه داشته باشید، حتی پنجره های دو جداره و سه جداره علاوه بر افزایش قیمت بسیار باعث کم کردن معایب پنجره تا حد قابل قبولی نمی شود.

اگر بخواهیم نماهای شیشه ای از لحاظ مکانیکی بررسی کنیم، در صورت وجود مهندس سیالات به راحتی می تواند حتی با پنجره های یک جداره نیز بسیاری از معایب شیشه را کاهش داد، به طوری که با انجام محاسبات درست منقطه ای تنها کافیست پنجره را چند درجه بچرخانیم و به طور کاملا صاف به کار نبریم. بدین صورت با قرار دادن اعداد و ارقام در فرمول ها می توانیم باعث شکست سیال هوا شده و از اتلائف انرژی پرهیز نماییم.

انواع نمای شیشه ای

از انواع نمای شیشه ای می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1-    نمای شیشه ای اسپایدر :

نمای شیشه ای اسپایدر این نوع نما تا حد زیادی معایب نمای شیشه ای را از بین برده و می توان به عنوان یک نمای استاندارد از ان بهره مند شد. استفاده از شیشه های ضد تشعشع نور خورشید برای مناطق گرم و با سطح آفتاب گیر بسیار و یا استفاده از شیشه دو جداره و لیمیت و یا لمینیت دو جداره از ویژگی های بارز نمای شیشه ای اسپایدر می باشد.

سایر ویژگی های این نوع در ذیل لیست شده است:

  1. لرزه پذیر بودن
  2. سبکی، شفافیت، سهولت و سرعت اجرای بالا
  3. پوشش دکوراتیو نمای داخلی و خارجی
  4. قابلیت شکل پذیری
  5. یرآق آلات مدرن
  6. دقت بالای خطوط افقی و عمودی
  7. قابلیت ادغام با سایر نماها

از ویژگی های منحصر به فرد نمای شیشه ای اسپایدر می باشد.

2- شیشه های دوجداره بدون فریم یا نمای شیشه ای فریم لس:

نمای شیشه ای فریم لس در این نوع نما فریم های دور شیشه دیده نمی شود و این کار با بزرگتر گرفتن یکی از لایه های شیشه از سایر لایه ها امکان پذیر شده است. از ویژگی ها منحصر به فرد این نوع نما زیبای خاص یکپارچه ای می باشد، که باعث ایجاد سطح بصری یکنواخت بسیار زیبا می گردد.

3-    نمای شیشه ای کرتین وال:

نمای شیشه ای کرتین وال نوعی نمای شیشه ای می باشد، که دارای قابلیت های همچون عدم ورود رطوبت و سر و صدا و عایق حفاظتی قوی در برابر تبادل حرارت می باشد و از ویژگی های بارز ان استحکام این نوع نما می باشد. این نوع نما از متریال اصلی شامل : سازه اصلی نگهدارنده و مصالح پر کننده می باشد و در حال حاضر اکثرا با پروفیل نمای شیشه ای ساختمان آلومینیومی اکسترود ساخته می شود.

کرتین وال شامل سه نوع سیستم : در پوش دار ، نیمه در پوش دار و فول فریم لس می باشد. نمای لامل نیز یکی از دو گروه کرتین وال بوده و با نام استیک نیز شناخته می شود.

به طور کلی نمای شیشه ای دارای ویزگی های منحصر نمای شیشه ای ساختمان و ویلا به فردی می باشد، که تنها در شرایط خاص قابل اجرا بوده و برای تمامی ساختمان ها می تواند مناسب باشد، به شرط آنکه بهترین گزینه برای آن منطقه انتخاب شود.

 

 

جهت اطلاع از قیمت نمای شیشه ای و اجرای نمای شیشه ای ساختمان و نمای شیشه ای ویلا به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .