سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بلوک پلی استایرن|یونولیت سقفی|فوم سقفی

 

بلوک پلی استایرن|یونولیت سقفی|فوم سقفی

 

یونولیت سقفی| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت یونولیت سقفی| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع یونولیت سقفی و یونولیت دیواری , بلوک پلی استایرن ,فوم سقفی و ارزان

بلوک پلی استایرن,وزن بلوک پلی استایرن , ابعاد بلوک پلی استایرن , قیمت پلی استایرن , کاربرد پلی استایرن , پلی استایرن چیست , پلی استایرن مقاوم , انواع پلی استایرن , پلی استایرن انبساطی

از چندین مونومر استایرن (ماده ای پتروشیمی) پلیمری مصنوعی و معطر به وجود می آید که پلی استایرن ( یونولیت ) نام دارد و در سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد.
بلوک پلی استایرن

پلی استایرین از نظر شیمیایی هیدروکربنی با زنجیر طویل می باشد و مراکز متغیر کربنی در آن به گروه های فنیل (عنوانی برای بنزن حلقوی) اتصال دارند. این ترکیب دارای فرمول شیمیایی به صورت n(C8H8) می باشد و موله های عناصر شیمیایی کربنی و هیدروژنی در خود دارد.

خصوصیات این ماده از طریق جذب کوتاه مدت واندروالسی بین زنجیرهای پلیمری مشخص می شود. نیروی کششی کل در بین مولوکول ها با توجه به اینکه مولکول ها هیدروکربن های با زنجیر بلند متشکل از هزاران اتم هستند قوی می باشد. زمانی که تحت حرارت قرار می گیرد (یا بدفرم شدن سریع به دلیل ترکیب با خصوصیات ویسکوالاستیک Viscoelastic و عایق حرارتی) زنجیره ها سازگاری بیشتری را به دست می آورند و از کنار همدیگر سر می خورند. در مقابل قدرت بالای بین مولکولی به دلیل استقامت هیدروکربنی، این سستی بین مولکولی ایجادشده باعث انعطاف پذیری و کشسانی این ماده می شود. پلی استایرن و به طورکلی پلیمرهای با قابلیت نرمش پذیری در برابر حرارت، در دماهای بالاتر از دمای تبدیل شیشه ای با دارا بودن قابلیت بدفرم شدن این امکان را دارند که زمانی که حرارت داده می شوند به سهولت نرم شده و به فرم های مختلف تبدیل شود.

 یونولیت سقفی

بلوک پلی استایرن و نکات ایمنی که در استفاده از آن بایستی مدنظر قرار گیرد:

- برای ساختمان ها تنها استفاده از انواع دیرسوز پلی استایرن مجاز بوده و استفاده از انواع معمولی غیرمجاز می باشد.

- برخلاف آنچه بیشتر مردم اعتقاد دارند، درصورتی که انواع دیرسوز بلوک پلی استایرن در معرض مستقیم آتش قرار گیرند مشتعل می شوند. ازاین رو برای حفاظت از بلوک سقفی پلی استایرن و ممانعت از برخورد مستقیم هرگونه شعله احتمالی با بلوک نیاز هست که در زیر سقف کارهایی انجام شود که از این کارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندود گچ یا پوشش های پانل گچی حفاظت کننده در مقابل آتش به شکل مناسب و مستقل از بلوک و در ضخامت حداقل 1.5 سانتی متر به سقف سازه مهار شده باشد.

- در دمای 95 درجه سانتی گراد بلوک سقفی بلوک پلی استایرن تاوَن جمع می شود. ازاین رو متصل شدن مستقیم اندود یا پوشش به بلوک پلی استایرن یا هر شکل هندسی (اعم از اینکه معمولی باشد و یا شیارهای مختلفی داشته باشد) به تنهایی و بدون اینکه از اتصالات مکانیکی استفاده شود اشتباه بوده و ایمن نخواهد بود. بایستی حتماً اتصالات مکانیکی مهار شده به تیرها تیرچه ها (همچون سیستم رابینز) مورداستفاده قرار گیرد.

- با توجه به اینکه بایستی در هر ساختمان دیوارهای بین واحدهای مستقل (نظیر دیوار جداکننده آپارتمان های مسکونی مجاور یا واحدهای تجاری، اداری مستقل و غیره) بر اساس آیین نامه های مربوط در مقابل آتش مقاوم باشند، بایستی این دیوارها از لایه بلوک پلی استایرن عبور کرده و امتداد آن ها تا زیر سقف سازه ای (یعنی زیر تیرچه یا بتن) باشد، به نحوی که بلوک پلی استایرن در این قسمت بین دو فضای کنار هم پیوسته نباشند. درصورتی که این مورد مدنظر قرار نگیرد وقوع یک آتش سوزی در یک واحد می تواند به سرعت با نفوذ به واحدهای مجاور گسترش یافته و کل ساختمان در معرض خطر جدی آتش سوزی قرار گیرد.

- بایستی نگهداری بلوک پلی استایرن منبسط شده در محل کارگاه ساختمانی به نحوی باشد که از مواد قابل اشتعال (همچون رنگ، حلال یا زباله های قابل اشتعال) فاصله داشته باشند. در محل انبار اصلی بلوک ها در کارگاه ساختمانی در حد امکان از محل عملیات ساختمانی دورباشند تا به این طریق از سرایت هرگونه شعله آتش احتمالی به محل اصلی انبار ممانعت به عمل آید.

- درصورتی که از بلوک های کم دوام استفاده شود می تواند شکست بلوک و ایجاد خطرات جانی در زمان اجرا را در پی داشته باشد. از این لحاظ محصولاتی که دارای دانسیته کم هستند خطرساز هستند.

- برای بلوک پلی استایرن در محل قاعده عرض لبه نشیمن 2±27 میلی متر می تواند مناسب باشد. با توجه به اینکه زیاد بودن عرض نشیمن نسبت به بلوک سفالی و بتنی عرض مؤثر جان تیرچه بتنی را کاهش می دهد بنابراین برای اینکه این کاهش جبران شود حداقل عرض فوندوله تیرچه در زمان ساخت برابر 14 سانتی متر در نظر گرفته می شود.

- در جهت تسهیل بتن عبور بتن به داخل تیرچه ها ضروری است یونولیت سقفی  که پخی در دو لبه فوقانی به ارتفاع و قاعده 5 سانتی متر رعایت شود.

- ظاهر بلوک ها بایستی سالم و یکپارچه باشد. بلوک بایستی سطح نسبتاً صاف داشته باشد و فاصله ظاهری مشخص در بین دانه های پلی استایرن وجود نداشته باشد.

- طول بلوک ها و تقسیم بندی آن ها روی پلان سقف ها به نحوی تعیین شود که کمترین میزان طول برش خورده 30 سانتی متر محدود شود. بلوک دارای طول کمتر از 30 سانتی متر برای استفاده در سقف غیرمجاز است.

- پیشنهاد می شود که بلوک پلی استایرن از کارخانجاتی که گواهی نامه فنی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن را دارند تهیه شود. این کارخانجات موظف اند تا محصول مهردار و مشخصات فنی آن را ارائه دهند.

- مشخصات فنی فوق توسط مراجع قانونی برای رعایت این موارد الزامی شده است و در صورت یکه رعایت نشوند می توانند عواقب بدی از نظر جانی و مالی برای شهروندان در پی داشته باشد. مجریان ساختمان و مهندسین ناظر نیز در این خصوص مسئول بوده و بایستی موارد فوق را مدنظر قرار دهند.

 

 

جهت اطلاع از قیمت یونولیت سقفی و یونولیت سقفی و یونولیت دیواری , بلوک پلی استایرن ,فوم سقفی به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .