سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بلوک سفالی، مزایا، معایب و کاربردهای آن چیست؟

 

بلوک سفالی، مزایا، معایب و کاربردهای آن چیست؟

بلوک سفالی | قیمت آجر سفالی

آجر سفالی| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت آجر سفالی| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع آجر سفال , بلوک سفالی و ارزان

بلوک سفالی ,سفال,بلوک سفالی دیوار,انواع بلوک سفالی,قیمت بلوک سفالی

بلوک های سفالی امروزه در صنعت ساختمان بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و بسیاری از مردم در مورد این موضوع اطلاعی ندارند و یا به دیوارها آن‌چنان توجهی نمی‌کنند، در هنگامی که قصد ساختن خانه دارند. قبل از هر کاری - رنگ‌آمیزی یا نقاشی، طراحی داخلی آسانسور - این ساختار هست که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

بلوک سفالی

یک تعداد عواملی که برای ساخت موردنیاز است بایستی موردتوجه قرار داشته باشند آن واحدها پایه‌ای اهداف ساخت می‌باشد. فاکتورها در زمان خرید بایستی در نظر گرفته شوند. کیفیت و قدرت بلوک‌های سفالی مهم بوده و در نقاط مختلف متفاوت است. عمده بلوک‌های سفالی در قالب پخت شده و به‌صورت دستی تولید می‌شوند. این امر کیفیت لازم را ایجاد نکرده و دوام بالا را برای آن‌ها به وجود نمی‌آورد.

چیزی که موردنیاز است آجرها یا خشت‌های دارای کیفیت بالا، بادوام و کارآمد می‌باشد که بایستی در کارخانه تولید شوند.

آجر سفالی

در مورد این آجرها کشور اتریش از پیشگامان برتر تولید کل سیستم‌های دیوار، سردر، سقف و کف محسوب می‌شود. این کشور به همراه ناحیه‌ای در جنوب هند آجرهای رسی پروتوترم را می‌تواند تولید کند.

قبل از پرداختن به بلوک‌های سفالی پروتوتروم ابتدا مزایا و معایب کلی بلوک‌های سفالی را در اینجا بیان می‌کنیم:

بلوک سفالی یکی از پرکاربردترین نوع مصالح در دیوارها و تیغه‌های ساختمانی می‌باشد که در ابعاد مختلف و از مخلوط خاک رس و آب ساخته می‌شود. این محصولات مزایای بسیاری دارند ازجمله:

1. بلوک‌های سفالی در مقابل آتش‌سوزی مقاومت بالایی دارند.

2. به‌عنوان یک عایق حرارتی مناسب عمل می‌کنند.

3. به‌عنوان یک عایق صوتی عمل می‌کنند.

4. وزن کمی دارند.

5. دوام کافی و قابلیت اتصال مناسب به سازه را دارند.

6. قابلیت بکار بردن بلوک‌های شکسته و نیمه شکسته نیز وجود دارد.

این مصالح معایبی نیز دارند که در ادامه توضیح داده می‌شود:

1. در معدن کارخانه تولیدکننده امکان آلودگی خاک رس به آهک وجود دارد که در سطح گچ باعث ایجاد ترک می‌شود.

2. بلوک‌های سیمانی وزن زیادی دارند که باعث سنگینی سازه می‌شوند. هر مترمربع از دیوار سفالی وزنی بیشتر از 200 کیلوگرم را دارد.

3. برای اجرا به زمان نسبتاً زیادی نیاز هست.

4. برای اینکه سطح دیوار صاف و یکنواخت گردد به لایه ضخیم‌تری از گچ و خاک نیاز هست.

بلوک‌های سفال (آجرهای رسی) پروتوتروم

این آجرها درواقع همان آجرهای رسی سوراخ شده به‌صورت افقی هستند. کاربرد این آجرها در قسمت‌هایی که نیاز به تحمل فشار زیاد نیست یا قسمت‌های غیر فشاری می‌باشد. به‌عنوان یک مقایسه اگر در فصل تابستان قبل از بریدن و قاچ کردن هندوانه سطح آن را لمس کنید گرمای آن را حس می‌کنید حال اگر آن را ببرید داخل آن را خنک خواهید یافت. پوست هندوانه همانند عایقی مانع از ورود گرما به فضای داخلی و گرم شدن آن می‌شود. بلوک‌های سفالی پروتوتروم هم دارای همین ویژگی هستند. سوراخ‌های آجر خاصیت حفاظتی به سیستم دیوار می‌دهند و نفوذناپذیری نسبت به دماهای کم یا زیاد سرعت گرفته و نتیجه آن خنک‌تر شدن داخل در هوای گرم و گرم‌تر شدن در هوای سرد خواهد بود.

مزایایی که برای این آجرها می‌توان نام برد شامل موارد زیر می‌شود:

عدم آسیب به محیط‌زیست، نیاز به هزینه پایین، کاربرد آسان و البته متدولوژی ساخت و تحمل در مقابل فشار وارده نیز همواره مدنظر بوده است.

HP پروتروم در مقایسه با مواد دیوار سازی رایج می‌تواند تقریباً 60 درصد سبک‌تر یا پایین‌تر باشد. HP پروتروم هزینه ساختاری را پایین می‌آورد چراکه باعث کاهش فشار یا بار مرده می‌شود. از طرفی با توجه به اینکه این مصالح سوراخ هستند حدود 100 درصد خصوصیت عایق گرمایی در مقایسه با مواد دیوار سازی معمول بیشتر است. پخت در فرار درجه کلوین باعث گرما دیدن آجر تا 240 درجه فارنهایت به مدت 240 دقیقه می‌شود.

آجرهای رسی پروتروم قدرت فشردگی با تراکم N3.5> را دارند. تراکم تقریبی آن‌ها 694 تا 783 کیلوگرم است. اندازه بزرگ و وزن کمی داشته و جذب آب آن‌ها حدود 15 درصد است. این مزایا باعث می‌شود که فشار مرده یا ساکن کم شده و هزینه و سرعت ساخت‌وساز حفظ شده و محیط زیبا و چشم‌نوازی حاصل شود.

کاربرد بلوک سفالی

از کاربردهای بلوک سفالی می‌توان به ساخت دیوارهای بلوک سفالی اشاره کرد که نوعی دیوارچینی است که در ساخت آن از بلوک‌های سوراخ‌دار سفال استفاده می‌شود. این نوع دیوارها برای ساختن تیغه‌های جداکننده داخلی، دیوارهای پیرامونی غیر باربر و موارد مشابه کاربرد دارند. بنابراین به علت شکننده بودن در دیوارهای باربر نباید مورداستفاده قرار گیرند. این نوع دیوارهای چینی در مقایسه با آجر فشاری وزن کمی داشته، در دسترس هستند و با توجه به وجود فضاهای خالی در بخش داخلی تا حدی نیز به‌عنوان عایق حرارتی عمل می‌کنند. بااین‌حال کارپذیری نامطلوب به سبب شکننده بودن، غیر باربر بودن، هدررفت زیاد به دلیل شکستن و خرد شدن در زمان جابجایی و حمل‌ونقل و نیز اجرا و عدم تحمل بار قطعات متصل شونده‌ای که نیاز هست تا با رول‌پلاک به دیوار اتصال داده شوند مثل کابینت و ... هم از معایب این بلوک‌ها خواهد بود که هزینه‌ها را بالا می‌برد.

هم اکنون شما هم می توانید در وب سایت صنعت ساختمان.آی آر آگهی خود را ثبت نمایید.

 

جهت اطلاع از قیمت آجر سفالی و آجر سفال , بلوک سفالی به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .

منبع:

آجر سفال