سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب و پنجره

 

 

درب و پنجره

درب و پنجره,درب , پنجره,درب و پنجره یو پی وی سی

پنجره از زمان های بسیار دور جزو لاینفک خانه ها بوده است. پس از نسل ها استفاده از پنجره توسط  بشر در شکل های مختلف و باتوجه به روحیه هنری متفاوت در افراد مختلف، استفاده از درب و پنجره به عنوان ابزاری که باعث زیبایی و جذابیت خانه ها می شد رونق یافت. از طرفی با توسعه انواع تکنولوژی در ساخت شیشه، کیفیت نور ورودی به خانه ها بیشتر از پیش شد. شیشه های پنجره ها به حداقل ضخامت خود رسیدند و طراحان و استفاده کننده ها قادر بودند ابعاد بیشتری را برای پنجره های خود در نظر گرفته و یا سفارش دهند.

درب و پنجره

در این دوره از همان ابتدا سلیقه های مختلفی به منظور زیبایی بخشی و جذابیت شیشه های ساختمانی اعمال و عرضه شد.

 

انواع مختلف درب و پنجره امروزی

 

امروزه و در دنیای مدرن امروز اختلافات بسیاری در ساخت و تولید درب ها و پنجره ها با گذشته وجود دارد. انسان پس از عصر آهن و نیز بعد از آشنایی با انواع آلیاژهای دیگر و حتی ابداع ابزار دقیق به منظور استفاده و کار کردن با چوب ها و سنگ های مختلف تحول شگرفی را درزمینه? صنعت ساختمان سازی و بخصوص در ساخت درب و پنجره به وجود آورد.

 

درگذشته ای نه چندان دور، استفاده از انواع پنجره چوبی باضخامت های مختلف و دارای قابلیت نصب انواع یراق بازشو طرفداران زیادی داشتند و هنوز هم  طراحان در ساختمان های خاص و با خصوصیات معماری خاص این نوع پنجره ها را موردتوجه قرار می دهند.

 

در پنجره های چوبی عاملی که چوب را در برابر عوامل طبیعی همچون باد، باران و آتش محافظت می کند یک سری پوشش های رزینی هستند. علت عدم رواج  این محصول در ایران و مهم ترین عامل بازدارنده پس از امنیت و نگهداری فاکتور قیمت این دسته از پنجره ها بوده است.

 

در سال های اخیر پنجره آلومینیومی و آهنی نیز به عنوان مناسب ترین و بهترین درب و پنجره گزینه توجه ساختمان سازها و طراحان را به خود جلب کرده است. عامل رونق  گرفتن این چنین محصولاتی طرح ها و اندازه های متنوع بی نظیر در پنجره آهنی و در مورد پنجره های آلومینیومی قیمت اولیه رقابت پذیر و سبکی و داشتن رنگ ثابت آن ها بوده است.

 

 

علل الزام‌آور تعویض پنجره قدیمی

 

1. به وجود آوردن عایق صوتی مناسب

امروزه با ماشینی شدن جوامع مشکل عمده در این ارتباط آلودگی های صوتی است. زندگی ماشینی انسان ها را به سبب سروصدای زیادی که در محیط ایجاد می شود با مشکلات عصبی و روانی بسیاری همراه می سازد که گاه جبران ناپذیر بوده و برطرف ساختن این مشکلات مستلزم متحمل شدن هزینه‌های سرسام آور درمانی می باشد.

 

از طرفی با توجه به اینکه پنجره های آهنی و آلومینیومی قدیمی برای جلوگیری از ورود سر و صدای محیط عایق کارایی نیستند، به‌کارگیری درب و پنجره های upvcc می تواند تا حد زیادی در مرتفع ساختن این مشکل بزرگ کمک کند.

درب و پنجره

در صورتی که منزل و محل کار شما نیز در محیط های با سروصدای زیاد همچون اتوبان، کنار مدارس، خیابان‌های شلوغ و یا بازار های پر رفت و آمد قرار گرفته است، با تعویض یا جایگزینی پنجره های قدیمی می توانید محیط آرام و دل‌نشین را برای خود و اطرافیانتان ایجاد نمایید.

 

2. صرفه جویی با درب ها و پنجره ها

 

با توجه به بالا رفتن هزینه‌های سوخت و انرژی و نیز اجرای مبحث 19 ساختمان، درب و پنجره های قدیمی به دلیل عایق نبودن و درزبندی‌های نامناسب باعث  اتلاف انرژی در سطح بالایی می شوند، که این امر به نوبه خود مصرف سوخت و انرژی را افزایش داده و متعاقباً باعث بالا رفتن هزینه های زندگی می شود.

 

در مقایسه، درب و پنجره های upvc به میزان زیادی از اتلاف انرژی ممانعت می کنند چراکه پروفیل upvc نسبت به آهن و آلومینیوم به میزان زیادی  خاصیت نارسانایی بالایی دارد و همچنین درزبندی در آن مناسب هست.

 

3.ممانعت از ورود گردوغبار

 

درب و پنجره upvc عایق بسیار خوب و مناسبی در مقابل ورود گرد و غبار و دوده به داخل منازل هستند زیرا این نوع درب و پنجره در قالب فریم خوب قرارگرفته‌اند و نیز به خوبی درزبندی شده اند. این موضوع بالطبع یک مزیت برای درب و پنجره upvcc محسوب می شود. چراکه زمانی که برای پاکیزه نگه داشتن سطوح صرف می شود کمتر خواهد بود. از طرفی عمر پرده، فرش و مبلمان نیز به سبب کمتر شسته شدن افزایش خواهد یافت.

 

4. استفاده از یراق آلات متناوع

 

از مزیت‌های دیگر تنوع بسیار بالا در یراق آلات درب و پنجره upvc و انواع حالات باز شونده می باشد.

 

از انواع مختلف بازشوهای درب و پنجره upvc می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. تک حالته و دو حالته 2-کشویی 3 فولکس واگنی 4-آکاردئونی 5-دو لنگه بازشو و ...

 

5. قابلیت نصب توری ، پرده ، کرکره و حفاظ

 

مزیت دیگر اینکه بر روی درب و پنجره upvc امکان نصب آن پرده مخصوص pvc توری های مخصوص رولینگ و کرکره نیز وجود دارد.

 

همچنین قابلیت نصب حفاظ آهنی بر روی فریم انتظار درب و پنجره دوجداره در این نوع وجود دارد.

 

دیگر مزایا درب و پنجره upvc

 

از مزیت های دیگری که برای درب و پنجره upvc در صورت استفاده وجود دارد عبارت‌اند از:

 

6. غیر قابل اشتعال بودن

 

7. راحتی در نگهداری و تمیز کردن

 

8. ممانعت از نفوذ آب باران به داخل ساختمان

 

9.سبک بودن پنجره و در نتیجه ایمن بودن آن

 

10. مقاومت در مقابل هرگونه آب و هوا

 

 

 

جهت اطلاع از قیمت درب و پنجره و درب و پنجره به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .