سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب ضد حریق| قیمت درب ضد حریق

 

 

درب ضد حریق| قیمت درب ضد حریق

درب ضد حریق

درب ضد حریق| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت درب ضد حریق| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع درب ضد حریق,درب ضد حریق شیشه ای,درب ضد حریق چوبی,مشخصات فنی درب ضد حریق چوبی و فلزی و ارزان

درب ضد حریق,خرید درب ضد حریق,فروش درب ضد حریق,درب ضد حریق ارزان,معرفی درب ضد حریق

درب ضد حریق چیست و کاربرد آن :

درب  ضد حریق به درب های اطلاق می شوند که توانایی مقاومت کامل درب ضد حریق در برابر حرارت به مدت 1 الی 2 ساعت را دارند. این نوع  درب ها برای ممانعت از پیشروی حریق در فضاهای باز مناسب هستند. معمولاً چهارچوب درب ضد حریق جنس فولادی و روکش درب یک ورق از جنس فولاد با پوششی از رنگ تمام کوره ای می باشد.

درب ضد حریق

انواع  درب ضد حریق

  1. درب ضد حریق فلزی
  2. درب ضد حریق چوبی
  3. درب ضد حریق شیشه ای

در هر ساختمان بسته به استاندارد آتش نشانی درب ضد حریق می توان از هر کدام از این سه نوع استفاده کرد. نام گذاری این درب ها بر اساس جنس آن ها صورت گرفته است و بنابراین در مورد درب ضد حریق فلزی، این درب ساختاری فلزی دارد. تمام موارد بکار رفته در درب ضد حریق فلزی بایستی توسطآتش نشانی تائید شده باشد.

درب ضد حریق چوبی بایستی از چوب خشک ساخته شده باشد. بسته درب ضد حریق شیشه ای به نظر و صلاحدید خانه آتش نشانی نوع چوب بایستی تعیین شود، به این دلیل که همه ساله استانداردهای آتش نشانی اصلاح می شود تا از این طریق امنیت ساکنان ساختمان بیشتر از پیش تأمین شود. در مورد ضخامت، درب ضد حریق چوبیبایستی ضخامت بیشتر از 5?1 سانتی متر داشته باشند. این نوع درب های ضد حریق بایستی حتماً این ضخامت را برای اخذ تأییدیه پایان کار ساختمان و تأییدیه آتش نشانی دارا باشند. برای ساختمان های بیشتر از 23 متر معمولاً از درب ضد حریق استفاده می شود که در واقع درب دود بند می باشد. ضخامتدرب ضد حریق چوبی بیشتر از 5?1 بوده و چوب خشک بدون هرگونه خطوط CNCC  می باشد. البته امکان افزایش ضخامت درب ها و ایجاد برجستگی بر روی درب وجود دارد اما نباید هیچ کنده کاری بر روی درب ضد حریق چوبی انجام داد. اینکه نوع دستگیره درب ضد حریق از چه نوع باشد نیز اهمیت دارد. یراقدرب ضد حریق چوبی به صورت ست های کامل در بازار وجود دارد و بسته به کیفیت و کشور سازنده امکان استفاده از برندهای مختلف وجود دارد. بسته به نظر ساختمان ساز امکان نصب درب ضد حریق چوبی بر روی چهارچوب فلزی نیز وجود دارد. چهارچوب چوبی درب ضد حریق چوبی فاقد رنگ می باشد که در این  مورد از چوب روس درب ضد حریق چوبی خشک شده استفاده می شود. در این حالت می توان چنین گفت که جنس درب و چهارچوب آن مشابه همدیگر می باشد.

درب های ضد حریق با توجه به کاربردی که دارند در چهار گروه مختلف دسته بندی می شوند:

  • درب های خروج اضطراری مخصوص برج های مسکونی، اداری و هتل
  • درب های بیمارستانی
  • درب های مخصوص خزانه و انبار
  • درب های مخصوص نیروگاه های برق

مشخصات فنی درب ضد حریق فلزی

1. جنس چهارچوب درب آهنی به شکل ورق آهنی 2 میلی متری و با قطر 12 سانتی متر می باشد

2. 2 عدد ورق آهنی در لنگه درب با ضخامت 1 میلی متری که با توجه به نظر سفارش دهنده قابل افزایش می باشد

3. پشم سنگ تخته ای که با قطر 5.5 سانتی متری با دانسیته 120 کیلوگرم بر مترمکعب داخل درب را پر می کند، به عنوان عایق حرارتی است که قابلیت تحمل حرارت در دمای 800 درجه سانتی گراد را به مدت چهار ساعت دارد. به سفارش مشتری پشم سرامیک نیز به جای پشم سنگ تخته ای می تواند مورد  استفاده قرار گیرد.

4. درزگیر سیلیکون که قابلیت منبسط شدن را دارد مابین لنگه و چهارچوب قرار گرفته که در زمانی که آتش سوزی اتفاق می افتد باعث پوشانده شدن کلیه درزها در بین چهارچوب و لنگه شده و از عبور دود و آتش به طرفین جلوگیری می کند.

5. 2 عدد ناودانی تقویت شده و به صورت قائم در داخل درب قرار داده شده است تا در زمان آتش سوزی استحکام لازم را داشته باشد و از تغییر شکل درب ممانعت به عمل آورد.

6. پس از این که کلیه مراحل تولید و مونتاژ به پایان رسید، رنگ آمیزی درب ها با استفاده از پوشش رنگ الکترواستاتیک انجام می شود.

7. امکان استفاده از رنگ اپوکسی الکترواستاتیک نیز در صورتی که مشتری سفارش دهد، وجود دارد.

8. دستگیره متحرک و قفل انتی پنیک یراق آلات را تشکیل می دهند.

9. به منظور استحکام بیشتر محل نصب قفل انتی پنیک و آرام بند با استفاده از ورق اضافی تقویت شده است.

10. تمامی اتصالات درب ها با استفاده از جوش آرگون انجام شده است.

11. طراحی چهارچوب درب ها به گونه ای هست که به آن قابلیت نصب در مرحله دیوار چینی و اتمام کار (به وسیله جوش یا رول بویت بر روی ساب فریم) را نیز می دهد.

مشخصات فنی درب ضد حریق چوبی

1. در درب های تمام چوب از چوب روسی خشک شده استفاده شده است.

2. مونتاژ چوب ها به صورت کشویی انجام می گیرد.

3. ضخامت استاندارد برای درب های تمام چوب 5 سانتی متر است.

4. چهارچوب هایی که در درب های ضد حریق چوبی استفاده می شوند از جنس فلز یا چوبی می باشند.

 

 

 

جهت اطلاع از قیمت درب ضد حریق و درب ضد حریق,درب ضد حریق شیشه ای,درب ضد حریق چوبی,مشخصات فنی درب ضد حریق چوبی و فلزی به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .