سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب پارکینگ|درب حیاط

 

درب پارکینگ|درب حیاط

 

درب پارکینگ| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت درب پارکینگ| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع درب حیاط و ارزان

درب حیاط . درب پارکینگ

آشنایی با انواع سیستم های اتوماسیون درب پارکینگ و معرفی آن ها

در حالت کلی و در یک نگاه سطحی نگرانه انواع مختلف درب پارکینگ را می توان به 4 دسته مجزا  تقسیم کرد. با این توضیح که این تقسیم بندی بر پایه سیستم های اتوماسیون یا حرکتی این درب هاست

درب پارکینگ

رول آپ (کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک)

درب های رول آپ یا به عبارتی کرکره های رول شاتر (کرکره برقی یا کرکره اتوماتیک) در گروه اول قرار می گیرند. کاربرد این نوع درب ها بیشتر در زمینه های تجاری، فروشگاهی و تا حدی نیز صنعتی می باشد. به شکل تعجب آوری این جنبه در ایران کمتر مدنظر قرار گرفته و به شکل رایجی این نوع درب ها در پارکینگ های منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

درب اتوماتیک پارکینگ چیست و نحوه عمل آن چگونه است؟

درب های اتوماتیک قابلیت باز و بسته شدن خودکار و هوشمند را دارند. نمونه ای از این نوع درب ها، درب های اتوماتیک اسلایدی هستند. در ورودی مغازه ها و بازارچه ها از این نوع محسوب می شود.

درب پارکینگ

نحوه عمل درب اتوماتیک پارکینگ :

تسمه به شکل رفت و آمدی عمل می کند. یکی از لنگه های درب به خطوط تسمه و لنگه دیگر به خط بالایی اتصال پیدا می کند. بنابراین با چرخش موتور به یک سمت، دو لنگه از هم جدا می شوند و وقتی موتور در سمت مخالف دو لنگه به هم نزدیک می شوند.

سیر تحول درب های اتوماتیک

از همان ابتدا توسعه جوامع شهری با توسعه تکنولوژی همراه بوده است. درب پارکینگ ریلی از طرفی با کاهش قیمت خودروها تغییراتی در جهت تطبیق در نمای ساختمان ها ایجاد شده است. ساخت درب های بزرگ یا همان درب پارکینگ از ابتدای امر نیازمند هوش و ذکاوت و نیز مهندسی پیشرفته بوده است، به طوری که در عین  زیبایی تأمین کننده امنیت باشد. ضمن اینکه قابلیت باز و بسته شدن سریع و آسان را داشته باشد به طوری که حتی برای یک کودک باز و بسته کردن آن امکان پذیر باشد. اولین نسل از درب های اتوماتیک توسط دانش آموزی از اوهایوی آمریکا و در دهه 70 میلادی ساخته شد. درب های اتوماتیک هیدرولیکی اولین نسل از درب های اتوماتیک بودن که برای مشتریان همراه با تأمین امنیت و آسایش بودند.

از طرفی هزینه های ساخت متفاوت با گذشت سال ها و به وجود آمدن شرکت های متعدد در زمینه? ساخت و تولید درب های اتوماتیک و نیز رقابت موجود در بین شرکت ها سبب شد تا مهندسین درصدد کاهش قیمت تمام شده این محصول برآیند و آن را عمومی سازند. در ایران در ابتدا برای باز و بسته کردن درب ها از نیروی باد بهره می گرفتند که تا چند سال پیش درب ورودی حیاط هم مورد استفاده بودند (1387). به این درب ها اصطلاح پنوماتیک اطلاق می شد. سرانجام قیمت درب های اتوماتیک با عرضه سیستم های الکترومکانیک به بازار کاهش یافت.

درب های اتوماتیک از نظر امنیت

به عقیده برخی افراد در مورد درب های اتوماتیک بایستی بیشتر جنبه آسایش آن ها را در نظر گرفت تا جنبه امنیت. در واقع این افراد بر این باورند که این درب ها نسبت به درب های غیر اتوماتیک امنیت کمتری را تأمین می کنند. در پاسخ به این شبهه باید گفت که با نصب درب های اتوماتیک بر اساس اصول استاندارد و نیز رعایت اصول ایمنی امنیت درب های اتوماتیک نمود واقعی خود را نشان خواهد داد و می توان به این سیستم اتوماتیک اعتماد کرد. البته امروزه می توان با روش هایی همچون نصب دوربین مداربسته و یا دزدگیر نیز امنیت ساختمان را تأمین کرد.