سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه ساختمان | قیمت شیشه ساختمانی ارزان |شیشه 4 میل| شیشه 6 میل

 شیشه ساختمان | قیمت شیشه ساختمانی ارزان |شیشه 4 میل| شیشه 6 میل

شیشه ساختمان| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت شیشه ساختمان| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع شیشه ساختمانی و کاربرد شیشه در ساختمان , شیشه 4 میل , شیشه 6 میل ساده و ارزان

شیشه ساختمانی,شیشه ساختمانی چیست,شیشه ساختمانی نانو,شیشه ساختمانی اصفهان,شیشه ساختمانی کاوه,شیشه ساختمانی در شیراز,شیشه ساختمانی در ایران

شیشه ساختمان چیست ؟ 

شیشه ساختمان به عنوان ماده ای روشن و شفاف، فاقد رنگ، دارای قابلیت عبور دادن نور، سخت و درعین حال شکننده شناخته شده است که سختی آن حدود 6.55 می باشد. این ماده در ساخت ظروف مختلف، اشیای با کاربرد زینتی، آیینه و همچنین درها و پنجره ها کاربرد دارد. در ساختمان ها به منظور عبور نور و نیز ممانعت از تأثیر عوامل جوی به قسمت داخلی ساختمان، از شیشه جام ساختمانیاستفاده می شود.

مواد اولیه این نوع شیشه ها را ماسه سیلیسی، مواد گداز آور آهکی و سودایی تشکیل می دهند. در کل شیشه سازی را می توان به چهار مرحله ذوب، شکل دهی، باز پخت یا تاباندن و پرداخت تقسیم نمود. در اولین مرحله مواد اولیه به شکل گرد نرمی درآمده و تا حدی باهم ترکیب و بعد در کوره ذوب می شوند و معمولاً مقداری هم خرده شیشه در کوره اضافه می کنند.

شیشه ساختمان

تولید شیشه ساختمان به سه صورت شیشه ورق، شیشه تخت و شیشه شناور صورت می گیرد. شیشه ورق با روش کشیدن، که در آن شیشه را به شکل نوار ممتدی از کوره خارج می کنند و از میان غلتک های خاصی عبور داده و به مرور خنک می کنند، تولید می شود. مرحله باز پخت در گرمخانه صورت می گیرد. در مراحل بعد، به ترتیب برش با طول های موردنظر، بازرسی و پیرایش، تبدیل به اندازه نهایی، بسته بندی و عرضه به بازار صورت می گیرد.

شکل دهی شیشه ساختمان تخت به روش ریختن یا خارج کردن از قالب انجام می شود. سپس سرد کردن تدریجی و تاباندن و در مرحله بعد ساییدن و پرداخت سطح شیشه به ترتیب صورت می گیرد.

ابداع و گسترش سومین روش تولید شیشه (شیشه شناور) در سال های شیشه ساختمان اخیر صورت گرفته است. در این روش عبور شیشه ذوب شده به صورت نوار افقی پیوسته پس از خروج از کوره بر روی قلع مذاب صورت می گیرد و ناهمواری ها نیز در سطح آن توسط شعله برطرف می شود. در اثر نیروی وزن سطوح قلع مذاب و شیشه دائماً افقی هستند، در نتیجه دو سطح شیشه ای که با این روش تولید می شود کاملاً موازی بوده و در همه جای آن ضخامت یکسان است. بعد از شکل گرفتن شیشه و عبور آن از گرمخانه، به ترتیب تاباندن، برش، بازرسی، اندازه و بسته بندی کردن صورت گرفته و به بازار عرضه می شود. شیشه در ابتدا به شکل ساده و صاف در رنگ های مختلف و نیز منعکس کننده یا نیم آیینه تولید می شود. برای گل دار کردن از غلتک های مخصوص منقش استفاده می شود.

 

رنگ شیشه های رنگی می تواند در همه ضخامت شیشه یا به شکل سطحی باشد و همچنین با روش الکتروشیمیایی به شکل  لایه نازک در عمق بسیار کمی از سطح شیشه قرار گرفته باشد. از این روش در شیشه های منعکس کننده برای قرار دادن مواد فلزی براق در داخل شیشه استفاده می شود. برخی رنگ ها گرما را گرفته و تا حدی مانع از ورود گرما از طریق شیشه می شوند. شیشه ها در انواع کدر، شیری و مات هم ساخته می شوند. شیشه هایی با عنوان شیشه های تنیده نیز وجود دارند که با عملیات حرارتی و شیمیایی خاص تولید می کنند. این شیشه ها از شیشه جام معمولی ساخته می شوند ولی مقاومت بیشتری در مقابل ضربه و شوک دمایی دارند و تا حدودی شیشه 4 میل نشکن هستند. بعد از شکستن به شکل دانه های نخودی درمی آیند و لبه تیز خنجری شیشه های معمولی را ندارند، بنابراین با عنوان شیشه ایمنی 1 نامیده می شوند.

برش، سائیدن، تراشیدن و سوراخ کردن در شیشه ایمنی را نمی توان انجام داد و قبل از تنیدن بایستی این عملیات صورت گرفته باشد. گاهی شیشهمعمولی را با قرار دادن تور سیمی در داخل آن مسلح می کنند این کار این نوع شیشه را در مقابل خمیدگی، ضربه محکم می سازد و از ریزش قطعات آن در زمان شکستن و آتش سوزی ممانعت می شود. ساخت برخی شیشه ها به شکل دو یا سه لایه است که مابین آن ها از مواد پلاستیک شفاف قرار می دهند. این کار مانع از ریزش قطعات بعد از شکستن می شود. بلوک شیشه ای را یا همانند آنچه که در مورد بطری ها انجام می شود از طریق دمشی به صورت توخالی قالب می زنند و یا ساخت آن ها با جوش دادن لبه دو قطعه نیم بلوک توگود و پرس کردن آن ها به یکدیگر انجام می شود. این بلوک ها یا ساده اند یا شیشه ای که برای گذراندن نور از آن ها استفاده می شود. بلوک ها همچنین در برابر حرارت و صوت عایق اند. معمولاً دارای طول و عرض 20 در 20 یا 30 در 30 و ضخامت 10 سانتی مترند. شیشه های عایق حرارتی و صوتی شیشه 6 میل ساده دو یا سه لایه اند و در تمام دور تا دور لبه ها جوش داده می شوند. نوعی بلوک شیشه ای توپر با عنوان کاشی یا آجر شیشه ای وجود داد که به اشکال ساده و گل دار با روش پرس کردن خمیر شیشه در قالب و در ابعاد 20 در 20 یا 12.5 در 12.5 و ضخامت 7.5 سانتی متر تولید می شود.

آجر و بلوک شیشه ای به عنوان وسیله ای برای ورود نور از بام به قسمت داخلی ساختمان ها و نورگیر زیرزمین ها هستند. در مورد شیشه می توان آن را برش داده، تراشید، سوراخ کرد و با حرارت دادن خم کرده و جوش داد. عملیات برش، تراش و سوراخ کردن شیشه با استفاده از ابزاری سخت بنام نوک الماسه صورت می گیرد. شیشه با قابلیت خم شدن یا از جنس پلاستیک از نوع شیشه سیلیکاتی نیستند. از تنیدن شیشه جام و پختن یک  لایه رنگ مات بر روی آن، شیشه های مات رنگی در رنگ های مختلف تولید می شوند. کاربرد آن ها در ساختن دیوارهای جداکننده و در نما سازی بنا می باشد.

 

جهت اطلاع از قیمت شیشه ساختمان و شیشه ساختمانی و کاربرد شیشه در ساختمان , شیشه 4 میل , شیشه 6 میل ساده به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .