سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه دوجداره | سه جداره | قیمت شیشه دو جداره ارزان

 شیشه دوجداره | سه جداره | قیمت شیشه دو جداره ارزان

شیشه دوجداره| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت شیشه دوجداره| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع شیشه دوجداره ,شیشه دوجداره و سه جداره و ساخت شیشه دوجداره و چند جداره و ارزان

شیشه دوجداره,شیشه دوجداره,شیشه دوجداره قیمت,شیشه دوجداره اصفهان,شیشه دوجداره چیست,شیشه دوجداره ونوس,شیشه دوجداره کرکره ای,شیشه دوجداره صنعتی,شیشه دوجداره قیمت

شیشه دو جداره چیست؟

شیشه دوجداره از دو یا چندلایه شیشه موازی با فواصل مساوی تشکیل می شوند که در دور تا دور آن با استفاده از اسپیسر از هم جدا شده اند. هوا یا گاز های ویژه فاقد رطوبت (آرگون یا کریپتون) در فضای خالی بین شیشه ها قرار می گیرند که فشار تقریباً مساوی با فشار هوای بیرون دارند. در موردشیشه دوجداره در بیشتر موارد از اسپیسر با جنس آلومینیوم استفاده می شود. ماده جاذب رطوبت، رطوبت هوای بین شیشه  را جذب می کند و توسط مواد درزگیر خاصی آب بندی کامل صورت می گیرد. با استفاده از شیشه دوجداره و پنجره عایق هر ساله حدود 40 متر مکعب به ازای مساحت یک متر مربع از شیشه صرفه جویی شده، با کاهش مصرف انرژی و سر و صدا، از آلودگی محیط اطراف جلوگیری می شود.

شیشه دو جداره

ویژگی های شیشه دوجداره:

شیشه دوجداره

پایین آوردن اتلاف انرژی (تا 50 درصد)

پایین آوردن میزان آلودگی های صوتی

ممانعت از نم زدگی شیشه

تأمین امنیت بیشتر از پنجره تک جداره

انواع مختلف شیشه دو جداره

1. شیشه دوجداره ساده: تشکیل شده اند از دو لایه شیشه فلوت ساده

2. شیشه دوجداره رنگی: تشکیل شده اند از دوجداره که یکی رنگی و دیگری ساده است

3. شیشه دوجداره رفلکس: تشکیل شده اند از دوجداره: یکی ساده و دیگری رفلکس که جداره این شیشه باید به طرف بیرون باشد. این نوع شیشه ها از عبور نور به شدت ممانعت می کنند ولی باعث تاریک شدن داخل ساختمان و دیده شدن داخل ساختمان در شب می شوند.

4. شیشه دوجداره سکوریت: این شیشه برای مکان های پرخطر و پر رفت و آمد مناسب اند. چرا که بعد از شکستن خردشده و قطعات بزرگ شیشه تولید نمی شود. نمونه ای از این نوع شیشه، شیشه جانبی خودروهاست.

5. شیشه دوجداره لمینت: تشکیل شده اند از دوجداره شیشه  ساده 3 میلی متر و یک لایه رزین در بین آن ها. این شیشه ها با برخورد به موانع سخت ترک می دارند. نمونه ای از این ها شیشه  جلو و عقب خودروها می باشد.

حدود هزار سال قبل از میلاد شیشه توسط رومی مورد استفاده قرار می  گرفت و از حدود 200 سال پیش استفاده عمومی از آن آغاز شده است.

در ایالات  متحده ، نیویورک و در سال 1865 میلادی، مغازه  داری که در کار شیشه فروشی بود با ابتکار خود توانست که حق ثبت و امتیاز استفاده از شیشه  عایق دوجداره که غیرقابل نفوذ بودند را کسب کند.

عمل شیشه دو جداره اساساً مبتنی بر ایجاد فضای خالی و پر از هوای خشک یا یک گاز خنثی مانند گاز آرگون بین دو یا چند لایه شیشه که درزگیری لازم صورت گرفته و با مواد جاذب رطوبت همچون سیلیکاژل پر شده است، می باشد. ضریب انتقال حرارت و درنتیجه میزان انتقال گرما و سرما در شیشه دوجداره استاندارد پایین بوده و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. میزان ضریب انتقال حرارت با فاصله دو لایه شیشه از هم رابطه مستقیم داشته و با بکار بردن گازهای تزریقی خنثی همچون آرگون، زنون و ... در بین آن ها، از انتقال حرارت نیز کاسته می شود.

عایق ترین حالت برای شیشه دوجداره، زمانی است که شیشه لمینت دوجداره رفلکس استفاده شود. با قرارگیری شیشه رفلکس در سمت خارج، بازتاب نور  مانع از گرم شدن هوای میان دوجداره می شود.  در شهرهای مختلف این امر بسته به میزان درخواست ورود نور یا گرما می تواند متفاوت باشد.

در پنجره های دارای شیشه تک جداره سطح بیرونی شیشه در زمستان بسیار سرد می شود. این سرما باعث قرار گرفتن هوای اطراف در نقطه شبنم می شود و قطرات آب در روی شیشه تشکیل می شود. با استفاده از شیشه دوجداره این مشکل به وجود نمی آید چراکه سطح شیشه داخلی در حدی سرد نخواهد بود که هوا به نقطه شبنم برسد و بر روی شیشه تعرق ایجاد نمی شود. این امر به نوبه خود از نم زدگی  و پوسیدگی اطراف پنجره ها پیشگیری می کند.

مزیت دیگر شیشه دوجداره در کم خطر بودن آن ها در زمان شکستن است. زیرا با شکستن شیشه خارجی شیشه داخلی از ورود ذرات خرد شده شیشه به داخل خانه جلوگیری می کند و عکس این موضوع نیز  صادق است، بطوریکه با شکستن شیشه داخلی، از ریختن خرده شیشه  به بیرون ممانعت می شود.

در صورت استفاده از شیشه  4 و 6 میلی متری در شیشه دوجداره، عایق صوتی خوبی به وجود می آید. همچنین در این نوع شیشه با استفاده از لایه های شیشه مناسب از تلفات و آسیب های حاصل از زلزله و پرتو های مضر ساخت شیشه دوجداره خورشید و حتی گلوله های رگبار ژ 3 تا حد زیادی می توان جلوگیری کرد. پنجره دوجدارهبا توجه به امنیتی که ایجاد می کنند و نیز تنوع یراق آلات آن ها ایمن ترین محیط ممکن را ایجاد می کنند.

امروزه با فناوری استفاده شده در ساخت و تولید درب و پنجره دوجداره و از طریق لایه گذاری های ویژه و بهره گیری از شیشه دوجداره، ورود نور، حرارت و صداهای مزاحم به فضای زندگی تحت کنترل قرار گرفته و متعاقباً از رنگ پریدگی فرش، موکت و اثاثیه منزل ممانعت به عمل می آید.

در بلندمدت شیشه های دو جداره هزینه های انرژی و راهبری ساختمان را نیز کاهش می دهد. در هوای سرد تعرق در سطح شیشه ها در داخل ساختمان،  علاوه بر کاهش وضوح دید، آسیب ها و خسارت جدی  به مصالح ساختمانی اطراف پنجره ها وارد آورده و سبب کاهش رطوبت موجود در داخل ساختمان نیز می گردد.

با این اوصاف ابداع شیشه دوجداره را بدون شک می توان یکی از مهم ترین تحولات در صنعت ساختمان برشمرد. شیشه دوجداره از تبادل حرارتی جلوگیری کرده و هزینه های خرید تأسیسات گرمایشی و تاسیسات سرمایشی ساختمان را کاهش می دهد. در درازمدت این شیشه ها باعث کاهش هزینه های انرژی و راهبری  ساختمان نیز می شوند.

 

 

جهت اطلاع از قیمت شیشه دوجداره و شیشه دوجداره ,شیشه دوجداره و سه جداره و ساخت شیشه دوجداره و چند جداره به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .