سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه سکوریت|قیمت شیشه سکوریت (نشکن)

 شیشه سکوریت|قیمت شیشه سکوریت (نشکن)

شیشه سکوریت| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت شیشه سکوریت| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع شیشه سکوریت ,کارخانه شیشه سکوریت , شیشه نشکن و ارزان

شیشه سکوریت,شیشه سکوریت قیمت,شیشه سکوریت چیست,شیشه سکوریت اصفهان,شیشه سکوریت تبریز,شیشه سکوریت شیراز,شیشه سکوریت مشهد,شیشه سکوریت قزوین,شیشه سکوریت در تبریز,

بررسی تولید شیشه سکوریت از نظر تاریخی 

شیشه سکوریت یا شیشه نشکن مهم ترین انواع شیشه های با امنیت بالا در صنعت محسوب می شود. این نوع شیشه ها اولین بار در سال 1929 میلادی در جهان تولید شده اند. از آن زمان تا به امروز پیشرفت ها و تغییرات زیادی در این دسته از شیشه ها اعمال شده است. در کشور ما نیز این تاریخ به حدود بیش از 45 سال قبل برمی گردد. در تهران اولین کارخانه تولید شیشه سکوریت (نشکن) با نام شیشه میرال آغاز به کار کرد.

این کارخانه تا مدت ها بعد از آغاز فعالیت تنها کارخانه تولید شیشه سکوریت در ایران بود. بر همین اساس در زبان عامیانه این شیشه ها با عنوان شیشه میرال نیز شناخته می شوند. در طی سال ها و با توجه  به نیاز بیش ازپیش به این محصول و افزایش استفاده از آن کارخانه های دیگری نیز در جهت تولید این محصول راه اندازی شدند. به جز چند کشور معدود که به صورت انحصاری تولید و عرضه ماشین آلات ویژه این کار را در اختیار داشتند سایر کشورها از جمله ایران به عنوان واردکننده از آن ها استفاده می کرد.

شیشه سکوریت


فرآیند سکوریت کردن به چه معنی است؟

سکوریت کردن را می توان یک فرایند عملیات حرارتی در نظر گرفت. این فرایند بر روی شیشه های ساختمانی انجام می شود. سکوریت کردن را می توان بر روی شیشه های مختلف اعم از شیشه های رنگی،رفلکتیو، چاپ شده و یا لعاب خورده نیز انجام داد.

 

فرایند تولید شیشه سکوریت به چه نحوی است؟

روش سکوریت کردن و یا نشکن سازی شیشه به دو مرحله اصلی قابل تقسیم بندی می باشد:

1. در اولین مرحله دمای شیشه را به دمای شیشه ای شدن (Tg) می رسانند. این دما برابر با 700 درجه سانتی گراد می باشد. شیشه به مدت چندین دقیقه در این دما نگه داشته می شود تا اختلاف دما در تمام طول شیشه از بین رفته و تمام شیشه دمای یکسانی داشته باشد. برای رساندن شیشه به دمای مورد نظر از کوره های الکتریکی مقاومتی استفاده می شود کارخانه شیشه سکوریت که کنترل دمایی خوبی را فراهم می کنند. بعد از پایان این مرحله شیشه دارای دمای یکسان در همه قسمت های خود هست و حالت خمیری دارد.

2. در این مرحله شیشه دارای حالت خمیری از کوره بیرون آورده شده و با استفاده از دمنده های هوا سریعاً خنک می شود. این امر باعث می شود که شیشه با سرعت از حالت خمیری به حالت جامد تبدیل شود، این در حالی است که مرکز شیشه هنوز هم شکل خمیری خود را حفظ کرده است. با تداوم فرایند خنک کردن، مرکز شیشه نیز از حالت خمیری خارج شده و جامد می شود. کاهش دمای مرکز شیشه منجر به  انقباض هایی می شود که فشرده شدن لایه خارجی شیشه را در پی دارد. در نهایت این امر تنش های فشاری را در سطح شیشه ایجاد می کند که نتیجه آن بهبود خواص مقاومتی شیشه سکوریت خواهد بود. بعد از اتمام این مرحله مقاومت و استحکام شیشه نشکن  شیشه نشکن بیش از 55 برابر بیشتر از شیشه خام خواهد بود.

استفاده از شیشه سکوریت چه مزایایی می تواند داشته باشد؟

این نوع شیشه در مقایسه با شیشه خام دارای ضخامت یکسان، پایداری بیشتری در مقابل شکستن از خود نشان می دهد. می توان این طور گفت که مقاومت مکانیکی شیشه سکوریت 5 برابر بیشتر از شیشه خام است.

 

جهت اطلاع از قیمت شیشه سکوریت و شیشه سکوریت ,کارخانه شیشه سکوریت , شیشه نشکن به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .