سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیشه لمینت | قیمت شیشه لمینت ارزان

 شیشه لمینت | قیمت شیشه لمینت ارزان

شیشه لمینت| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت شیشه لمینت| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع شیشه لمینت و شیشه لمینت رنگی , شیشه ضد گلوله و شیشه ضد سرقت و ارزان

شیشه لمینت , شیشه لمینت چیست ,مزایای شیشه لمینت

شیشه لمینت (شیشه لایه دار یا طلقی) چیست ؟

1. معرفی شیشه لمینت و تاریخچه آن

شیشه لمینت تشکیل‌شده از دو و یا چند لایه شیشه‌ای که در بین آن‌ها ماده پلیمری شفافی قرار می‌گیرد. خاصیت این لایه میانی این هست که در صورت شکستن شیشه به خاطر انعطاف‌ پذیری که دارد تکه‌های شیشه را از جدا شدن نگه می‌دارد. بنابراین این نوع شیشه‌ ها فقط ترک برمی‌دارند. ادوارد به نه دیکتو را کاشف این نوع شیشه می‌دانند که یک شیمیدان فرانسوی بود.

وی در سال 1903 طی یک اتفاق، افتادن فلاسک شیشه‌ای دارای کلودین یا نمک‌های اتری در داخل آن در آزمایشگاه، جرقه‌ای در ذهنش پدید آمد. ادوارد به نه دیکتو دراین‌باره اظهار می‌دارد: محتویات ظرف 15 سال بود که تبخیر شده و در ته آن لایه‌ای بسیار سخت از سلولوئید باقی مانده بود. زمانی که فلاسک افتاد تمامی تکه‌ها به هم چسبیده باقی ماندند.

شیشه لمینت

چند سال بعد او از این مشاهده استفاده کرد تا روشی را ابداع کند که از خرد شدن شیشه بخصوص شیشه جلوی خودرو در طی حوادث مختلف ممانعت به عمل آورد. طولی نکشید که سلولوئید به‌عنوان ماده لایه میانی و شفاف شیشه لمینت رنگی نامطلوب گزارش شد. چون این ماده به‌مرور به رنگ قهوه‌ای درمی‌آمد. امروزه ماده‌ای پلاستیکی با نام پلی وینیل بوتیرال معروف به مینال مورداستفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر ویژگی ایمن بودن شیشه چندلایه، این نوع شیشه دارای قابلیت کاهش سروصدای اتاق تا 15 دسی‌بل در مقایسه با شیشه معمولی باهم ضخامت می‌باشد.

شیشه لیمینت

2. ساخت شیشه لمینت در طی مراحلی انجام می‌شود

امروزه دو حالت برای ساخت و تولید شیشه لمینت در دسترس است:

- استفاده از رزین در فرایند ساخت شیشه لمینت

در این تکنیک ورقه‌های شیشه‌ای خاصی تهیه می‌شوند که در بین آن‌ها با استفاده از نوارچسب دوطرفه در لبه‌های شیشه فاصله‌ای ایجاد شده و تشکیل یک مجموعه را داده است. در مرحله بعد، با استفاده از دستگاه‌های پمپ تزریق یا به‌صورت دستی مقدار معینی از رزین با حجم مساوی با حجم فاصله موردنظر ریخته می‌شود. بعد از خالی شدن هوای مابین دو شیشه محل مخصوص ریختن رزین در لبه شیشه توسط چسب مخصوصی بسته می‌شود. سپس شیشه به‌صورت افقی قرار داده شده تا رزین داخل آن محکم گردد.

این روش مزیتی که دارد در این است که امکان تبدیل شیشه‌های فاقد ضخامت یکنواخت شیشه ضد گلوله فاصله بین دو شیشه هستند یا شیشه‌هایی که اشکال پیچیده دارند (شیشه‌های طرح دار و شیشه‌های با خم زیاد از این نوع‌اند) به شیشه‌های لمینت وجود دارد. مورد دیگر برای ساخت این نوع شیشه‌ها هزینه پایین اولیه سرمایه‌گذاری آن‌هاست.

- استفاده از ورق‌های PVB در فرایند ساخت شیشه لمینت

استفاده از ورق‌ های پلاستیک (مانند ورق‌های PVB) یک متد دیگر در تولید شیشه‌های لمینت است. ورق‌های PVB خاصیت مهمی دارند مبنی بر این‌که حرارت و فشار باعث تبدیل این ورق‌ها از یک ماده مات به ماده‌ای شفاف و درعین‌حال محکم می‌شود. فرایند عادی که بایستی طی شود در هفت مرحله می‌باشد: 1. برش خودکار 2. شست‌وشو دادن شیشه 3. لایه گذاری 4. پیش‌گرمایش 5. اتوکلاو کردن 6. آزمایش کردن 7. فرایند پایانی

در مورد ورق‌های PVB‌ ضخامت معمول مورداستفاده 38 و 76 و 1.52 درصد میلی‌متر است. کاربرد ورق 38 درصد میلی‌متر در ساخت شیشه لمینتمعمولی با ضخامت 6.4 میلی‌متر (دو ورق شیشه 3 میلی‌متری و یک ورق PVB بکار برده می‌شود) است.

3. ویژگی‌های شیشه لمینت

بارزترین و مهم‌ترین خصوصیت شیشه‌های لمینت بالا بردن ایمنی و کاهش آلودگی صوتی را می‌توان نام برد. در این بخش در مورد این خواص شیشه لمینت و بخصوص شیشه لمینت ساخته شده با روش رزین توضیح می‌دهیم.

شیشه لمینت در بسیاری از موارد که نیاز به ایمنی بالایی هست همچون مقاومت در برابر ضربه، جلوگیری از ورود و ایجاد مقاومت در برابر گلوله و موج انفجار کاربرد دارد. شیشه‌های لمینت برای هرکدام از این کاربردها استانداردهایی دارند.

ایجاد مقاومت در مقابل ضربه

گاهی نیاز هست که در مکان‌های دارای احتمال اصابت سنگ، فلز چوب و ... از شیشه لمینت استفاده شود.

ایجاد مقاومت در برابر گلوله

گلوله نباید بتواند در شیشه نفوذ کند یا اینکه از آن عبور کند. همچنین شیشه در داخل قاب نباید بیشتر از 5 میلی‌متر جابجا شود (خود گلوله بر روی اضلاع یک مثلث متساوی‌الاضلاع سه بار انداخته می‌شود)

برای هر نمونه‌ای که ساخته می‌شود این آزمایش بایستی انجام شود تا اطمینان لازم برای میزان ایمنی آن به دست آید.

ممانعت از ورود

شیشه لمینت در مکان‌های با احتمال سرقت از طریق شکستن شیشه مورداستفاده قرار می‌گیرد. نمونه‌های این کاربرد در ویترین مغازه‌ها، بازداشتگاه‌ها و بیمارستان‌های روانی که احتمال فرار با شکستن شیشه وجود دارد را می‌توان نام برد.

با استفاده از ماشین مخصوصی دسته‌بندی شیشه‌های لمینت صورت می‌گیرد. ماشین آن‌قدر ضربه وارد می‌کند که یک سوراخ 40 در 40 سانتی‌متر در شیشه ایجاد شود. این ضربه با استفاده از وزنه 2 کیلوگرمی نوک‌تیز با سرعت 11.5 تا 12.5 متر بر ثانیه و انرژی در حدود 300 تا 350 نیوتون متر انجام می‌شود. تعداد ضربات برای ایجاد این سوراخ مبنای دسته‌بندی قرار می‌گیرد.

ایجاد مقاومت در برابر موج انفجار

در مکان‌های دارای احتمال انفجار با توجه به خطرات حاصل از خرد شدن شیشه استفاده از این نوع شیشه‌ها توصیه می‌شود.

 

جهت اطلاع از قیمت شیشه لمینت و شیشه لمینت و شیشه لمینت رنگی , شیشه ضد گلوله و شیشه ضد سرقت به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .