سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بلوک شیشه ای | تایل شیشه ای | آجر شیشه ای | آینه

 بلوک شیشه ای | تایل شیشه ای | آجر شیشه ای | آینه

بلوک شیشه ای و آینه| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت بلوک شیشه ای و آینه| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع بلوک شیشه ای , تایل شیشه ای , آجر شیشه ای و آینه و ارزان

بلوک شیشه ای چیست ؟ 

این بلوک ها با نام گلاس بلاک هم (Glass block) مشهورند. از دو جداره شیشه ای وکیوم شده تشکیل می شوند که مابین این دو جداره خلأ وجود دارد. این دو جداره به همره خلأ در بین آن ها عایق بسیار خوبی را در مقابل سرما، گرما، رطوبت و صدا ایجاد می کنند. قطعات بلوک شیشه ای بیشتر جنبه تزئینی دارند و همچون بلوک های سازه ای در سازه های بنایی استفاده کرد. برای اینکه بتوان آن ها را به هم متصل کرد از چسب یا ستون ها تیرهای چوبی، فلزی استفاده می شود.

بلوک شیشه ای

بلوک شیشه ای در شکل های مختلف و گسترده ای تولید و در بازار عرضه می شوند. کاربرد بلوک های مشبک در تنظیم میزان نور ورودی به فضا ها است. می توان از بلوک های رنگی نیز برای به وجود آوردن فضایی با رنگ دلخواه استفاده نمود. یک نوع دیگر از این بلوک ها در جهت جلوگیری از عبور نور در رنگ های مختلف و قابل عرضه بسته به سلیقه مشتری طراحی  شده اند. شیشه متحرک در فضای عمومی ساختمان به نور زیادی نیاز هست و با توجه به اینکه شیشه در برابر عوامل محیطی مقاومت لازم را نداشته و صوت و حرارت را منتقل می کند، استفاده از بلوک شیشه ای می تواند بسیار مناسب تر باشد چراکه این بلوک ها علاوه بر عبور دادن نور دارای ویژگی های یک دیوار آجری تا حد زیادی نیز هستند.

بلوک شیشه ای و آینه

مقاومت این بلوک ها حدود 7 برابر بیشتر از بلوک سیمانی و 4 برابر بیشتر از آجر است. این محصول تا 100 درصد عایق حرارتی و رطوبتی   و تا 99 درصد عایق صوتی هستند.

اولین کارخانه ای که بلوک شیشه ای را به شکل رنگی برای گسترده تر کردن موارد کاربرد آن در جهان در دهه 90 ارائه کرد، شرکت Seves بود. این شرکت بعد از آن طراحی و تولید بلوک شیشه ای را که ویژگی ها متنوعی داشتند را آغاز کرد. نمونه هایی از این بلوک شیشه ای تولید شده Pegasus و Pegasus جیوه ای را می توان نام برد.

در مورد مدل Pegasus طول لبه بلوک ها در مدل های رایج از 2 میلی متر به 6 میلی متر رسانده شده است درنتیجه فاصله بین بلوک های نصب شده کاهش  یافته، به طوری که اندازه بندها از 10 به 2 میلی متر تقلیل یافته است.

در مورد مدل Pegasus جیوه ای به جای استفاده از رنگ تایل شیشه ای سفید در دیواره 8 سانتیمتر اطراف بلوک ها جیوه بکار رفته است درنتیجه نور به دیواره داخلی برخورد کرده و بازتابی همچون آینه دارد و کل نور بازتابیده می شود.

اخیراً شرکت Seves از یک شرکت خلاق در طراحی بنام mendini خواسته است که میزان رنگ را در بلوک های شیشه ای افزایش دهد و طرح جدیدی در دنیا با نام mendini collection معرفی شد تا نمایی متفاوت و درنتیجه حسی متفاوت را در کاربر و بیننده آن القا نماید.

آجرهای شیشه ای چه کاربرد ها و مزایایی دارند؟

این نوع آجرها قابلیت استفاده در پارتیشن بندی فضاهای داخلی ساختمان های مسکونی، رختکن ها، فضای بین سرویس ها، فضای بین دوش و روشویی، محیط های اداری، اوپن، نمای ساختمان، ایجاد نورگیر در حریم همسایه ها، راه پله ها، دیوار استخرها، رستوران ها، بین درب ضد سرقت، سقف ها، کف ها، انبارها، ابنیه هنری، فرهنگی و مذهبی را دارند.

این آجرها دارای یکسری مزایای مهم هم هستند که اشاره می شود:

- قابلیت به کارگیری در جداسازی محیط های داخلی بدون اینکه در روشنایی تغییری ایجاد شود

- نسبت به دیوار های آجری سنتی که حداقل 15 سانتی متر ضخامت دارند، ضخامت بلوک شیشه ای کمتر بوده و این ویژگی فضای مفید در دسترس را افزایش می دهد.

- این آجرها عایق های صوتی و حرارتی بسیار خوبی محسوب می شوند

- نسبت به دیوارهای آجری سنتی تا بیش از 1.4 درصد وزن کمتری دارند

- قابلیت استفاده از طرح ها و رنگ های متنوع در آینه یک یا چند دیوار را دارند و از این نظر همه نوع سلیقه ای را پوشش می دهند

- این آجرها در مقایسه با آجرهای سنتی قابلیت نصب و استفاده آسان و سریعی دارند؛ از این نظر که دیوارکشی سنتی نیاز به مراحل مختلف و متعدد همچون آجر چینی و در موارد ویژه ای بندکشی دارد.

- آجرهای شیشه ای قیمت تمام شده کمتری نیز نسبت به آجرهای سنتی دارند

- دیوارهای شیشه ای را می توان به راحتی تنها با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز کرد و کمترین مزاحمت را هم برای ساکنان ایجاد نکرد. در مقایسه دیوارهای سنتی حداقل بایستی هر چهار سال رنگ آمیزی شوند

- این نوع آجرها قابلیت این را دارند که در تمام یا بخش هایی از نمای ساختمان بکار گرفته شوند

- همچنین می توانند در ساخت سکو بندی آشپزخانه و یا میزاپن مورد استفاده قرار گیرند.

بلوک شیشه ای در رنگ ها و طراحی های متنوع و نیز با اندازه های مختلف عرضه می شوند و بر همین اساس می توان انواع این بلوک ها را به شکل زیر دسته بندی کرد:

- بلوک های شیشه ای مات

- بلوک های شیشه ای طرح دار

- بلوک های شیشه ای شفاف

- بلوک های شیشه ای رنگی

- بلوک های شیشه ای توپر

- بلوک های شیشه ای ایمن یا مقاوم در برابر آتش

عبور نور از بلوک شیشه ای

یکی از مهم ترین ویژگی های بلوک های شیشه ای به شفافیت آن مربوط می شود. شکست نور توسط این بلوک ها در زوایای مختلف محرمیت لازم را می تواند به وجود آورد و درعین حال به سهولت نور را از خود شیشه ریلی عبور دهد.

مشخصه های فیزیکی بلوک های شیشه ای

ابعاد ساخت این محصول به شکل 19×19، 24×24، 30×30 و 9× 19 و قطر آن ها 8 سانتی متر است. اسپیسر ها برای اجرا 2، نیم و 2 صدم سانتی متر هستند.



تشکیل بلوک شیشه ای :

دو جداره وکیوم شده شیشه ای ،که فضای میانی آنها خلا است تشکیل شده اندو جداره تشکیل شده عایق بسیار مناسبی برای سرما ، گرما ، رطوبت و صدا بشمار می آید.

بلوک شیشه ای در اشکال متنوع و گسترده ای عرضه می شوند برای ایجاد فضایی با رنگ خاص نیز میتوان  از بلوک های  رنگی استفاده کرد. نوع دیگر این بلوک ها برای جلوگیری از عبور نور نیز طراحی شده اند

مزایای آجرهای شیشه ای:

در ساختمان های مسکونی، فضاهای اداری، رستورانها،انبارها، ابنیه هنری، فرهنگی و مذهبی استفاده می شود

- امکان جداسازی فضاهای داخلی با حفظ روشنایی کافی.

- کم بودن ضخامت در مقایسه با دیوارهای آجری سنتی (حداقل 15 سانتیمتر)که باعث افزایش فضای اتاق می شود

- خواص بالای ایزولاسیون صوتی و حرارتی.

- سبک بودن نسبت به دیوارهای آجری سنتی تا بیش از 4/1 .

- امکان استفاده از طرحها و رنگهای مختلف در یک یا چند دیوار

- سادگی و سرعت عمل بالا در نصب

- قیمت مناسب

- نظافت اسان

- امکان استفاده از آجرهای شیشه ای در تمام یا بخشهایی از نمای ساختمان.

بلوک های شیشه ای برای دکوراسیون داخلی قسمت هایی مانند سرویس بهداشتی ، بسیار مناسب هستند.

 

 

جهت اطلاع از قیمت بلوک شیشه ای و آینه و بلوک شیشه ای , تایل شیشه ای , آجر شیشه ای و آینه به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید