سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیوارپوش | دیوار کوب| قیمت دیوار پوش ارزان

 

دیوارپوش | دیوار کوب| قیمت دیوار پوش ارزان

 

دیوارپوش| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت دیوارپوش| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع دیوارپوش و دیوارکوب و ارزان

دیوارپوش ,دیوارپوش پی وی سی,دیوارپوش Pvc,دیوارپوش چوبی,دیوارپوش آشپزخانه,دیوارپوش طرح سنگ,دیوارپوش آذران پلاستیک,دیوارپوش پلی استایرن,دیوارپوش

دیوارپوش چیست، انواع و کاربردهای آن کدم اند؟ 

دیوارپوش یا دیوارکوب را می توان یکی از فاکتورهای زیباسازی و دکوراسیون داخلی منازل محسوب کرد که تغییرات زیادی را می تواند در نمای ظاهری منزل به وجود آورد. این تغییرات به بالطبع  آرامشی مضاعف را برای ساکنان به همراه خواهد داشت.

دیوارپوش

انواع مختلف دیوار پوش ها 

انسان ذاتاً موجودی است که به زیبایی اهمیت زیادی می دهد. بشر اولیه نیز با ساخت سرپناه از همان ابتدا در تصور زیباسازی فضای زندگی و به ویژه دیوارها بوده است. امروزه تحقق این امر با استفاده از انواع دیوارپوش ها به بالاترین میزان رسیده است.

دیوار پوش ها به طور کلی در دو دسته دیوار پوش های خارجی و داخلی قرار می گیرند:

1. دیوار پوش های خارجی

دیوار پوش های خارجی بایستی از نظر استقامت بسیار مقاوم باشند و در مقابل عوامل محیطی همچون تابش مستقیم نور خورشید و بارندگی ها و ساییدگی مقاومت لازم را از خود نشان دهند. نمونه هایی از این نوع دیوار پوش ها می توان به آجر، سیمان، سنگ، شیشه، ورق های کامپوزیت و غیره اشاره کرد. در بکار بردن دیوارپوش های خارجی علاوه بر پایداری و مقاومت آن ها در مقابل عوامل مختلف، بایستی زیبایی و تلفیق آن ها در جهت رسیدن به این زیبایی را مدنظر قرار داد.

دیوارپوش های نوع داخلی

در مورد دیوارپوش های نوع داخلی با توجه به اینکه عوامل فرساینده و آسیب رسان کمتری وجود دارند و از طرفی سلیقه های متنوع و بیشتری هم حکم فرما است، تنوع فراوانی هم دیده می شود. این تنوع بالا در بین تولیدکنندگان و طراحان این عرصه رقابت شدیدی ایجاد کرده است به طوری که تولید آن ها عاملی برای به وجود آمدن مواد و متریال مختلف و جدید بیشتری شده است. از انواع دیوارپوش های رایج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ : رنگ قدمتی طولانی دارد و می توان آن را تا حدودی مکمل گچ در نظر گرفت. از مشخصه های مثبت گچ می توان به مواردی همچون سهولت در اجرا، قیمت خوب و مناسب، تنوع بسیار زیاد، دارای مقاومت در مقابل رطوبت و گرد و غبار و غیره اشاره کرد. ولی گچ معایبی هم دارد همچون عایق نبودن در مقابل صوت، تغییرات دمایی داخل و خارج و مقاومت کم یا عدم مقاومت در مقابل ضربات وارده.

رنگ ها خود در دو نوع پلاستیکی و روغنی عرضه می شوند که توضیح داده می شوند:

رنگ های از نوع پلاستیک:

ساخت آن ها با در نظر گرفتن حلالیت آن ها در آب صورت می گیرد. رنگ های پلاستیکی بسیار ارزان تر از رنگ های روغنی بوده و قابلیت اجرای راحت تری هم دارند. این رنگ ها عیبی که دارند این هست که در برابر رطوبت پایداری کمتری دارند و نظافت آن ها مشکل تر است و به همین خاطر بیشتر در سقف ها کاربرد دارند.

رنگ های از نوع روغنی:

این نوع رنگ ها در تینر حل می شوند و به همین خاطر مقاومت بهتری در مقابل رطوبت و گردوغبار از خود نشان می دهند و عمر آن ها نیز از رنگ های پلاستیکی بیشتر است. بوی تینر معمولاً آزاردهنده است. برای حل این مشکل امروزه از رنگ های مولتی کالر (Multicolor) استفاده می شود که نیازی به استفاده از حلال تینر ندارد و درعین حال مزایای هر دو گروه ذکرشده را دارد.

1. دیوارپوش  چوبی: قدمت استفاده از چوب به عنوان دیوارپوش را می توان به اندازه قدمت ساخت اولین کلبه های چوبی به دست بشر دانست. چوب به دلیل طرح و نقش و نیز رنگ خاصی که ذاتاً دارد آرامش بخش بوده و امنیت خاصی به فضا می دهد؛ اما در حال حاضر به علت موانعی همچون گران بودن قیمت چوب و نیز با هدف محافظت از محیط زیست از چوب های مصنوعی مثل MDF، HDF و ... و یا اینکه از دیوارپوش  PVC دارای روکش های طبیعی یا مصنوعی بیشتر استفاده می شود. این نوع از دیوار پوش ها عایق صوتی و دمایی بوده و در مقابل مقاوم هستند. همچنین به آسانی و  بدون اینکه ضرورتی برای زیرسازی اساسی وجود داشته باشد قابلیت نصب و اجرا دارند.

2. دیوار پوش نوع سنگی:

این نوع دیوارپوش ها در صنعت ساختمان کاربرد زیادی دارند. استفاده از آن ها به دلیل تنوع در طرح و رنگ و نیز نوع بافت زیاد است. معمولاً در فضاهای داخلی سنگ های با ضخامت کم با تنوع بیشتر همچون سنگ های آنتیک، الماس تراشه، اسید شور و ... بکار گرفته می شوند.

3. دیوار پوش های نوع سلولزی

دیوارپوش های سلولزی در سطح وسیعی با اسامی تجاری مختلف در بازار عرضه می شوند. از این نوع دیوارپوش ها تقریباً در هر فضایی استفاده می شود. اساساً از الیاف مصنوعی- سلولز- رزین های ساختمانی و پیگمنت های مقاوم ساخته می شوند. از خصوصیات این نوع دیوارپوش ها می توان به پوشانندگی سریع و کامل، تنوع در طرح و رنگ و عایق بودن در برابر صوت و حرارت و ... را ذکر کرد.

4. کاغذ دیواری:

این نوع دیوارپوش از زمان های دور به عنوان یکی از مصالح دکوراسیون داخلی ساختمان کاربرد داشته است و اینک نیز در بسیاری از موارد مورداستفاده قرار می گیرد. کاغذدیواری علاوه بر طرح های سنتی دارای طرح های تولیدی چوب، پارچه، سنگ، آجر و نقش های دیوار نما نیز می باشد. کاغذهای دیواری ها اکثراً با یک لایه چسب آغشته می شوند و برای نصب آماده هستند. کافی است قبل از اینکه کاغذها را بچسبانید آن ها را خیس کنید. کاغذدیواری کیفیت ها و درجات مختلف و متنوعی دارد. برخی از انواع آن نیز قابلیت تمیز شدن دارند. کاغذدیواری در رول های با عرض 500 تا 900 سانتی متر و مساحت 20.3 مترمربعی تولید و عرضه می شوند.

 

دیوارپوش

دیوارپوش

 

جهت اطلاع از قیمت دیوارپوش و دیوارپوش و دیوارکوب به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .