سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تابلو فرمان آسانسور| قیمت تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان آسانسور| قیمت تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان آسانسور| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت تابلو فرمان آسانسور| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع تابلو فرمان آسانسور پار کنترل و ارزان

تابلو آسانسور,فرمان آسانسور,کنترل‌کننده‌های آسانسور,آسانسور

تابلو فرمان آسانسور چیست ؟ 

معمولاً تابلو فرمان  آسانسور بدون برق و با استفاده از باتری کار می کنند و وظیفه اصلی آن ها نیز کنترل کامل یک آسانسور در مواقع ضروری می باشد. در ادامه با برخی از تابلو فرمان آسانسور آشنا می شویم. 

 تابلو فرمان آسانسور

به طوری کلی کنترل پنل های آسانسور طراحی شده، برای کنترل بخش های مختلف آسانسور در زمان های آتش سوزی، ایمنی در آسانسور، هشدار و مواردی دیگر، که توسط دکمه های به صورت دستوری از طریق فرمان های صادر شده از سوی افراد انجام می شود. تابلو فرمان آسانسور را می توان مرکز هدایت  و هسته آسانسور نیز معرفی نمود و شما از طریق دکمه های این کنترل پنل ها به آسانسور در طبقات مختلف چه از داخل و چه از خارج دسترسی خواهید داشت. این سیستم ها به صورت 24 ساعت در حال کار بوده و همواره هوشیاری کامل نسبت به عملکرد آسانسور در طبقات مختلف دارند. 

اکثر آن ها دارای بخش پیام و ارتباط با خارج آسانسور هستند و همواره می توانند وضعیت درون آسانسور رو گزارش دهند. تابلو فرمان آسانسور دارای سرعت های متفاوت بوده و بسته به نوع و کیفیت شرکت تولیدکننده به انواع دو موتورِ و حافظه دار و موارد دیگر تقسیم می شود. از ویژگی این سیستم ها قابلیت کنترل انواع درب ها می باشد. عمدتاً دارای نمای زیبا و دکوراسیون جالب می باشند و از تنوع بالایی نیز برخوردارند که باعث داشتن انتخاب بیشتر برای خریدار می شود. معمولاً اکثر تابلو فرمان آسانسور نیز دارای گارانتی و پشتیبانی خدمات پس از فروش می باشد. 

 کنترل کننده آسانسور

مشخصات عمومی تابلو فرمان آسانسور :

 

بسته به شرکت تولیدکننده تابلو فرمان آسانسور معمولاً مشخصات نیز متفاوت می باشد ولی در اکثریت مشخصات ذیل نیز می باشد:

 

بین 30-200 A   و یا 240 ولت برق متناوب و 600 ولت متناوب سوئیچ شده متصل به تغذیه آسانسور

دارای فضای کافی برای اتصال رسانای قدرت و سیم کشی تابلو

دارای کلید کنترل های لامپ تونلی

تا 16 طبقه امکان دسترسی به آسانسور

دارای کارت حافظه های SD

قابلیت نصب بر روی هر درب با هر نوع جنسی

دارای پخش کننده آهنگ

و ...

معمولاً هر شرکت مدل خاصی از این دستگاه ها تابلو فرمان آسانسور رو تولید می کند و نمی تواند انواع تابلو فرمان آسانسور را نام برد. ما در ذیل برخی از دستگاه های کنترل کننده با قابلیت های متفاوت از هم را معرفی می نماییم.

 

1-    کنترل کننده آسانسور (دستگاه نجات خودکار)

 

کنترل کننده آسانسور

 

 

دستگاه های نجات هوشمند آسانسور معمولاً امنیت را برای انتقال می باشد که از یک طراحی جدید و هوشمند، ابداع شده است. این دستگاه در اصل تأمین انرژی و عامل کنترل کننده آسانسور در ولتاژهای مختلف می باشد. رابطه این کنترل کننده با درایور ES بوده که یکی از ویژگی ها منحصر به فرد ولتاژ پایین DC می باشد. همچنین این محصول با برق کار می کند.

 

مشخصات:

 

منبع تغذیه معمولی

 

380V/400V/415V AC, 3Phase

 

فرکانس ورودی

 

50 Hz

 

ولتاژ خروجی انورتر

 

400V AC, 3-Phase, +/- 10%

 

فرکانس خروجی

 

50 Hz +/- 2%

 

ولتاژ اسمی باتری

 

72V, 6 X 12V

 

نوع باتری

 

پلمپ شده و دارای پشتیبانی

 

عمر باتری

 

4 سال

 

حداکثر زمان بکاپ

 

4 دقیقه

 

بهره وری انورتر

 

>85%

 

سیستم خنک کننده

 

خنک کننده با هوا طبیعی

 

2-    کنترل کننده نور اضطراری:

 

این کنترل کننده در حقیقت یک نو ژنراتور می باشد که برای مواقعی که برق رفتگی به وجود می آید استفاده می گردد.

 

3-    سیستم کنترل کننده MRL:

 

تابلو آسانسور

 

 تابلو آسانسور

MRL مخفف سه عبارت machine-room-less می باشد. این سیستم باعث کاهش قابل توجهی در اندازه موتور الکتریکی با استفاده از تجهیزات می شود. این کنترل کننده ها دارای سیستم تشخیص خطا حداقل زمان در تعمیر و نگهداری می باشد.

 

 

در زیر به مهمترین مواردی که یک تابلو فرمان ایده آل باید داشته باشد، می پردازیم:

قابلیت تنظیم تمام مشخصات یک آسانسور از طریق صفحه کلید

مجهز به صفحه نمایشگر LCD برای نمایش پیام ها، خطاها، موقعیت کابین و مدت زمان حرکت کابین

نمایش و ثبت خطاها، قابلیت تشخیص عمل دقیق قطع شدن سری استپ

قابلیت تنظیم جهت آسانسورهای تونلی (با دو درب داخلی)

قابلیت سرویس دهی تا حداقل 24 طبقه

تایمر جهت روشنایی در حرکت

تابلو فرمان های فراوانی با قابلیت های مختلفی در ایران تولید می شوند و هر کدام برای سیستم های مختلف، اسم های مختلفی می گذارند و دارای تجهیزات جانبی چون تابلو (بلک اوت) نجات اضطراری، سیستم SMS، سیستم ابریج (شیرجه)، آسانسورهای گروهی که با یک کلید احضار می شوند و ... می باشند. از بهترین تابلو فرمان هایی که در ایران مصرف بیشتری دارند می توان از آریان کنترل، پار کنترل، AFP، کنترل صنعت بارثاوا و کیهان کنترل را نام برد.

تابلو فرمان ها اگر 3VF باشند، دستگاهی به نام درایو وجود دارد که کاملا خارجی است و با نام های تجاری و قدرت های مختلفی موجود می باشند. اما باید توجه داشت که این درایو باید حتما جهت ایمنی توسط یک برد رله جداگانه با تابلو فرمان سازگار (Match) شود و مهمترین نکته در درایوها این است که قدرت درایو باید حتما 2 kw از قدرت موتور بیشتر باشد در غیر این صورت عمر درایو کم خواهد شد. درایوهایی که مخصوصا جهت استفاده در آسانسور استفاده می شوند علامتی مربع با چند آدمک داخل آن می باشد.

همچنین شایان ذکر است که بهترین مارک درایوهای موجود در بازار ایران، OMRON ژاپن، ABB آلمان، VACON فنلاند، JEFRON ایتالیا، DANFOS دانمارک، LS کره، DELTA تایلند می باشند.

 

 

 

جهت اطلاع از قیمت تابلو فرمان آسانسور و تابلو فرمان آسانسور پار کنترل به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .