سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وارد کننده پارکت لمینیت|واردات پارکت لمینیت

 

وارد کننده پارکت لمینیت|واردات پارکت لمینیت

 

وارد کننده پارکت لمینیت| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت وارد کننده پارکت لمینیت| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع واردات پارکت لمینیت و ارزان

دوام بالای کفپوش لمینت,نصب آسان و ضدآب,تغییرات دما,استفاده از اره منبت کاری و اره مویی دستی.


پارکت لمینیت چیست ؟

 

به آن اصطلاحاً پارکت لمینت ، لامینت، لامینیت و حتی به اشتباه پارکت هم اطلاق می شود، نوعی کفپوشیا پوششی برای کف ساختمان های مسکونی محسوب می شود. جنس پارکت لمینت از HDF است، همراه با یک لایه ملامینه بر روی آن. HDFF از سه کلمه هارد، دانسیته و فایبر برد تشکیل شده است. علت نام گذاری این محصول با نام پارکت لمینت به دلیل چهار لایه فشرده تشکیل دهنده آن هست. در واقع هر چیز چندلایه ای را می توان پارکت لمینت نامید. این نوع کفپوش کاربردهای مختلفی ازجمله در کف منازل مسکونی، اداری و تجاری دارد. بیشترین مصرف مربوط به منازل و واحدهای مسکونی است. پارکت لمینت معمولاً شکل مستطیلی دارند. ابعاد آن ها برای عرض 14 تا 25 سانتی متر و برای طول 120 تا 140 سانتی متر است. معمولاً ضخامت این کفپوش ها 8، 10 و 12 میلی متر است. چسبیدن پارکت لمینت به کف به صورت مستقیم صورت نمی گیرد بلکه یک لایه فوم که دارای ضخامت 2 میلی متری است را در ابتدا بر روی کف پهن می کنند. درواقع پارکت لمینت بر روی فوم نصب می شود. این کفپوش ها شیارهایی (کلیک) را در دورتادور و در هر چهار سمت خود دارند. نقش این شیارها در قفل کردن یا به اصطلاح کلیک کردن پارکت لمینت ها در هنگام نصب است که باعث ثابت نگه داشتن آن ها بر روی کف می شود.

لمینت

به خاطر این نقش مهم برای شیارها، نوع کلیک پارکت لمینت انتخابی خیلی مهم است. یک خصوصیت مثبتی که پارکت لمینت دارد این هست که آسیبی به کف زیرین خود وارد نمی کند و می توان جمع کردن و نصب مجدد آن را در محل یا محل های دیگر چندین بار انجام داد. همچنین پارکت لمینت به راحتی خش بر نمی دارد. در اثر حرارت سیگار تحت هیچ عنوان نمی سوزد. فومی که بین کف و پارکت لمینت قرار می گیرد علاوه بر عایق صوتی ، عایق حرارتی و سرما نیز می باشد. فوم همچنین باعث ایجاد یک انعطاف و نرمی می شود که باعث می شود درصورتی که یک جسم شکننده بر روی پارکت لمینت بشکند به احتمال زیاد نشکند. پارکت لمینت خیلی سریع نصب می شود (حدود 100 مترمربع در هر روز). بعدازاینکه کار نصب تمام شد می توان بلافاصله وسایل را بر روی آن چید. این نوع کفپوش ها معمولاً خاصیت ضد باکتریایی و ضد حشره ای دارند. پارکت لمینت ها در مقابل نفوذ آب مقاومت می کنند و به راحتی پارکت آب را به خود جذب نمی کنند. البته این نکته به معنای ضدآب بودن آن نیست به طوری که اگر آبی روی آن ریخته شود باید سریعاً جمع شود.

برای پارکت لمینت بر اساس ضریب سایشی (پاخور) که آن ها دارند استانداردهای مختلفی تعریف شده است که با AC  نمایش داده می شوند به عنوان نمونه AC4 ، AC3 ،AC2  پارکت لمینت در مقایسه با کفپوش هایی مانند پارکت و سنگ هزینه کمتری نیاز دارد ولی تقریباً با سرامیک در یک رده هست، با این تفاوت که امروزه پارکت لمینت ها ازنظر زیبایی و جذابیت نسبت به بقیه در بالاترین رده قرار می گیرد و نمی توان پارکت لمینت را با هیچ کدام از سایر متریال های کف مقایسه کرد.

استانداردهای پارکت لمینت برای انواع پارکت لمینت

شرایط انتخاب  پارکت لمینت با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی و کلاس بندی آن ها ازنظر کیفیت

1. پارکت لمینت دارای استاندارد AC 21/1 که برای اماکن با رفت وآمد کم در منازل مناسب است (نظیر اتاق خواب یا مهمان خانه)

2. پارکت لمینت دارای استاندارد AC 22/2 که برای لمینیت اماکن با رفت وآمد متوسط در منازل مناسب است (نظیر اتاق نشیمن، غذاخوری و راهروهای داخلی)

3. پارکت لمینت دارای استاندارد AC 23/3 که برای اماکن با رفت وآمد زیاد در منازل مناسب است (نظیر راهروهای ورودی یا آشپزخانه)

4. پارکت لمینت دارای استاندارد AC 31/3 که برای اماکن تجاری با رفت وآمد کم مناسب است (نظیر اتاق هتل ها، اتاق های مخصوص کنفرانس یا دفاتر کار اداری کوچک)

5. پارکت لمینت دارای استاندارد AC 32/4 که برای اماکن تجاری با رفت وآمد متوسط مناسب است (نظیر کودکستان ها، ادارات، سالن های انتظار و بوتیک ها)

6. پارکت لمینت دارای استاندارد AC 33/5 که برای اماکن تجاری با رفت وآمد زیاد مناسب است (نظیر راهروهای مجتمع های تجاری بزرگ و کلاس های درس)

لایه های مختلف موجود در کفپوش لمینیت

1. لایه ابتدایی یا A: این لایه از ترکیبات اشباع شده آلومینیوم به همراه یک رزین خاص تشکیل شده است و عامل مقاومت و دوام، شفافیت، زیبایی و جذابیت و ضد ساییدگی این محصول محسوب می شود.

2. لایه تزئینی یا B: عمل چاپ تصاویر (چوب یا سنگ طبیعی) با رزولوشن بسیار زیاد بر روی کاغذ های ملامینه در این لایه انجام می شود و این لایه در زمان تولید مابین لایه ابتدایی و لایه اصلی (الیاف چوب فشرده) قرار داده می شود.

3. لایه اصلی یا C: لایه اصلی در پارکت لمینت استحکام و دوام بالایی دارد چراکه از جنس (HDF-High density fiberboard) یا به اصطلاح الیاف چوب فشرده ساخته شده است.

4. لایه ملامین یا D: این لایه نوعی رزین ملامین محسوب می شود که بالا رفتن استقامت و استحکام ساختاری آن را باعث می شود. همچنین عامل پایداری در برابر رطوبت هست.

5. لایه تحتانی یا E: این لایه گاهی ممکن است همراه با پارکت لمینت تولید شود ولی به صورت جدا هم تولید می شود. در حالتی که جدا از آن ساخته می شود در زمان نصب کفپوش پارکت لمینت در قسمت زیری قرار گرفته و مانع از نفوذ رطوبت از کف به سایر بخش ها در قسمت بالا می شود. این لایه همچنین عایق صدا بوده و کاهش صدا در زمان راه رفتن بر روی پارکت لمینت را باعث می شود.

 


 

کفپوش: لمینیت مانند کفپوش های چوبی است اما تنوع بافت ندارد و تنها مشخصه آنها رنگشان است.

کفپوش های پارکت لمینت از تایل خاصی تشکیل می شود که اطراف هرکدام زبانه و شیار های ویژه ای وجود دارد.

نکات مهم قبل از نصب تایل های پارکت لمینت:

.1تغییرات دما و رطوبت می توانند تاثیرات زیادی بر روی تایلهای پارکت لمینت داشته باشند لذا پیشنهاد می شود حدود 48 ساعت قبل از اجرا ? بدون باز نمودن جعبه ها آنها را در محل مورد نظر تخلیه نمایید.

.2کفپوش های پارکت لمینت را می توان روی اغلب پوشش های موجود مانند کفپوش های چوبی ، PVC ? کفپوش بتنی و یا موزائیک و سرامیک نصب نمود . اما باید موکت های نرم دارای پرزهای بلند از کف جمع آوری شوند تا مشکلی درنصب ایجاد نشود

.3 کفپوش پارکت لمینت بر روی کف های سیمانی ، یا سرامیک و ساختمان های دارای گرمایش از کف قابل اجرا بوده اما نیازمند استفاده از عایق رطوبتی می باشد چرا که بتن یک ماده نفوذ پذیر است و آب می تواند در قالب بخار در آن انتقال یابد.

از اینرو ابتدا کف را با لایه ای از فویل پلاستیکی به ضخامت حداقل 0.2mm می پوشانیم و در صورت نیاز به همپوشانی لایه ها حداقل 2cm  از آنها را روی هم قرار داده لبه های آنرا در امتداد دیوارها کمی بالا می آوریم تا پس از نصب کامل کفپوش اضافی آن به دقت بریده شود.

نصب کفپوش پارکت لمینت

1.درنصب  کفپوش پارکت لمینت باید دو طرف هر ردیف از دیوارهای کناری حدود نیم سانتی متر فاصله داشته باشند که این کار را می توان با قرار دادن تکه قطعات در دور تا دور دیوارها انجام داد.

2. از سمت چپ اتاق شروع و قطعه اول را بر روی کف قرار می دهیم . برای نصب کفپوش بعدی ابتدا آنرا با زاویه 45 درجه نسبت به قطعه نگه داشته پس از میزان نمودن زبانه و شیار و همچنین  محل استقرار تایل? قطعات را داخل یکدیگر با کمی فشار قرار داده و با پایین کشیدن تایل ? آنرا در تایل قبلی قفل نمایید. 
برای نصب قطعه دوم از ردیف دوم ابتدا آنرا با زاویه 45 درجه نسبت به قطعه اول قرار داده و در آن قفل نمایید سپس هردو تایل را در ردیف دوم کمی بلند کرده و در ردیف اول جابزنید و این روند را انتهای پروسه نصب ادامه دهید.

برش قطعات کفپوش پارکت لمینت :

برای برش عرضی قطعات پارکت لمینت می توان از هر اره ای استفاده نمود.

اره منبت کاری ? اره مویی دستی.

برای جلوگیری از کنده شدن روکش پارکت لمینت و ایجادخط برشی صاف ? از سطح نمای پارکت  لمینت شروع کنید.

 

جهت اطلاع از قیمت وارد کننده پارکت لمینیت و واردات پارکت لمینیت به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .