سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کفپوش چوبی

 

کفپوش چوبی

کفپوش چوبی| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت کفپوش چوبی| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع کفپوش چوبی و ارزان

کفپوش چوبی,کفپوش چوبی فضای باز,کفپوش چوبی قیمت,کفپوش چوبینه,کفپوش چوبی ورزشی,کفپوش چوبی ضد آب,کفپوش چوبی پله


کفپوش چوبی یک‌تکه (سالید، ماسیو) و موارد کاربرد آن:

امکان استفاده و نصب این نوع پارکت چوبی و کفپوش چوبی (ماسیو) در پارکت مکان‌های با شرایط جوی متعادل که رطوبت و دما تغییرات چندانی ندارد (نظیر حمام و آشپزخانه) و نیز مکان‌هایی که در معرض حرارت مستقیم یا آتش قرار نگیرد، وجود دارد. این نوع کف پوش در مکان‌های دارای گرمایش از کف مناسب نیستند و به علت ماهیت بی‌ثبات آن‌ها به‌هیچ‌وجه نباید بر روی سطوحی که گرمایش از کف دارند مورداستفاده قرار گیرند. نصب و اجرای این محصول به دو طریق امکان‌پذیر است، هم با استفاده از میخ‌های مخفی و هم استفاده از یک چسب انعطاف‌پذیر در زیر پارکت. این نوع کف‌پوش‌ها می‌توانند در آینده ساب زده شوند ولی تعداد دفعاتی که این کار را بر روی این‌ها می‌توان انجام داد تفاوتی با انواع پارکت‌های چندلایه ندارد، چراکه بعد از 2 الی 3 بار ساب خوردن، در پارکت‌های سالید هم فاق و زبانه نمایان شده و با توجه به ساختار پارکت قادر به ساب زدن بیشتر از این نخواهید بود؛ اما در مورد پارکت‌های سالید یک‌تکه احتمال اینکه بتوان پارکت‌ها را جابجا کرد و یا درز و فاصله بین پارکت‌ها ایجاد نمود، وجود دارد.

کف پوش چوبی

کف پوش چوبی چندلایه (پارکت‌های مهندسی‌شده)، ساختار و کاربردهای آن

این نوع پارکت از یک لایه رویی از چوب درختان پهن‌برگ (چوب‌های باکیفیت‌تر و گران‌تر) و گونه‌های سوزنی‌برگ یا تعدادی لایی در لایه میانی و در کف آن، یک لایه روکش چوب و در جهت عکس و متقاطع ساخته شده‌اند. با توجه به این ساختار با در نظر گرفتن پایداری و ثبات بالاتر این پارکت در مقایسه با پارکت‌های سالید و یک‌تکه (ماسیو) می‌توان آن را در محیط‌های مختلف به‌جز حمام مورداستفاده کفپوش چوبی قرار داد. برخلاف کف‌پوش‌های یک‌تکه در مورد این پارکت‌ها نمی‌توان از میخ‌های مخفی استفاده نمود، مگر اینکه ضخامت آن 18 میلی‌متر به بالا باشد؛ اما این قابلیت را دارند که بر روی سطوح دارای گرمایش از کف و به‌صورت شناور و با فوم نصب و مورداستفاده قرار گیرند. همچنین از یک چسب انعطاف‌پذیر هم می‌توان برای چسباندن آن روی کف استفاده نمود. ساختار باثبات‌تر این نوع پارکت‌ها علاوه بر دوام و ماندگاری بالا، به‌صورت مستقیم در حفظ محیط‌زیست هم تأثیر زیادی خواهد داشت.

کدام پروفیل‌های چوبی برای کف‌پوش‌های چوبی مناسبند؟

1. پروفیل فاق و زبانه

این روش، روشی سنتی جهت نصب کف پوش محسوب می‌شود. انواع پارکت چوبی با لبه مربع یا مورب (پخ خورده) برای این نوع پروفیل موجود است. امکان چسباندن با استفاده از یک چسب انعطاف‌پذیر بر روی کف وجود دارد. برای کامل‌تر کردن نصب می‌توان بعد از نصب شناور با استفاده از میخ‌های مخفی و یا فوم بر روی کف، از چسب زنی اتصالات با چسب (WPVA، پلی وینیل استات) استفاده نمود.

2. پروفیل‌های کلیکی (Click Fit)

پروفیل‌های کلیکی امکان چفت شدن آسان الوارهای پارکت در یکدیگر را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید در صورت لزوم تکه‌های پارکت را با استفاده از چسب انعطاف‌پذیر چسب زنی کنید. این نوع پروفیل لبه مورب (پخ خورده) دارد. شکل ساختاری پروفیل‌های کلیکی امکان استفاده از روش نصب میخ زنی را در کلیک‌ها غیرممکن می‌کند.

3. پارکت چوبی چهار تراش

پارکت چوبی چهار تراش لبه مربعی دارد و برای چسب زنی به کف بایستی همیشه به‌طور مستقیم از چسب انعطاف‌پذیر استفاده شود. امکان ایجاد طرح‌های متنوع با استفاده از تکه‌های پارکت وجود دارد که متداول‌ترین روش‌ها، چپ و راستی، جناقی و ساده است. به‌منظور ایجاد سطحی یکدست و یکنواخت، به علت اینکه پارکت‌ها بدون پرداخت هستند، بایستی پس از نصب بتونه‌کاری و ساب زده شوند.

برخی پوشش‌های موجود برای کف پوش چوبی

پوشش لاک کف پوش چوبی

پوشش لاک دارای سطح تماس نرمی است که این امر در تسهیل نگهداری و تمیز کردن پارکت‌های چوبی کمک می‌کند ولی امکان خراشیدگی در آن وجود دارد، که نیاز به نگهداری مناسب دارد تا از این کار جلوگیری شود. پوشش لاک عمدتاً برای براق کردن و صیقل دادن به سطوح کف پوش چوبی و پارکت مورداستفاده قرار می‌گیرد. این لاک‌ها به دو حالت مات و نیمه براق در دسترس هستند و با توجه به اینکه کدام کف پوش انتخاب می‌شود، در کارخانه‌ها تولید می‌شوند. در این نوع پوشش امکان ترمیم موضعی وجود ندارد و ترمیم آن فرایندی دشوار بوده و به زمان زیادی نیاز دارد.

پوشش روغن‌های طبیعی کف پوش چوبی و پارکت

این نوع پوشش رنگ طبیعی‌تر و جذاب‌تری در چوب ایجاد می‌کند. پوشش روغن فاقد خواص رفلکسی و بازتابندگی است چون سطح مجزای از چوب به وجود نمی‌آورد. مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی مختلف دارند و همین امر استفاده از این پوشش‌ها را برای فضاهای داخلی (حمام و آشپزخانه) و خارجی منازل بلامانع می‌کند. خراش بر روی کف‌پوش‌های روغنی به‌ندرت اتفاق می‌افتد و تمیز کردن آن نیز کار سختی نیست و بر همین اساس برای محیط‌های پرتردد هم مناسب هستند. البته پوشش روغن هرساله به رسیدگی و نگهداری نیاز دارد و امکان ترمیم و بازسازی موضعی برای آن وجود دارد و به‌آسانی این کار قابل انجام است.

کفپوش چوبی

هم اکنون شما هم می توانید در وب سایت صنعت ساختمان.آی آر آگهی خود را ثبت نمایید.

 


تفاوت پارکت و لمینیت چیست؟

 

شاید می خواهید خان? چندسال ساخت خود را علاوه بر نقاشی داخلی به ترمیم ونصب کف بپردازید.امّا بین کفپوش پارکتی ولمینیت نمی دانید کدام را انتخاب کنید.

1.لمینیت نسبت به پارکت دوام بیشتری دارد.پارکت نسبت به آب فوق العاده حساس است و سریعا دچار تورم میشود و باد میکند.

2.لمینیت توسط شیارهایی که به آنها کلیک گفته میشود به راحتی روی زمین به صورت نر و ماده قفل و نصب میشود. ولی باید زیر پارکت یک فوم به طول 2میلیمتر پهن شود.

3.لمینیت کپی از طرح چوب طبیعی از چند لایه چوب متراکم و به هم فشرده HDF است. جنس پارکت چوب است و احتمال آمدن جانوران ریز بالاست.

4.بعد از نصب لمینیت نیازی به ساب و لاک نیست.پس از نظافت می توان وسایل را روی آن چید. تا 24ساعت باید از گذاشتن وسایل خیلی سنگین روی پارکت خودداری کرد.

5.سرعت و نصب لمینیت بالاست.ولی در پارکت زمان بیشتری می برد.

 

جهت اطلاع از قیمت کفپوش چوبی و کفپوش چوبی به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .