سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کف کاذب|قیمت کف کاذب آلومینیومی | کف کاذب فولادی

 

کف کاذب|قیمت کف کاذب آلومینیومی | کف کاذب فولادی

 

کف کاذب| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت کف کاذب| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی و ارزان

کف کاذب کف اصلی نیست,مخصوص سبک سازی ساختمان, بدون نیاز به زیرسازی

کف کاذب:

به یک محصول اطلاق می شود که ازنظر محل قرارگیری در مقابل سقف کاذب قرار می‌گیرد و به کفی گفته می شود که کف اصلی طبقات ساختمانی نیست. کف کاذببا هدف افزایش ارتفاع محل رفت و آمد با استفاده از پایه‌هایی بر روی کف اصلی سازه قرار داده می شود.

کف کاذب

اصطلاح اصلی ترجمه‌شده برای این کالا درواقع "کف بلند شده " است. علت این نام‌گذاری به خاطر کاربرد آن در مکان‌هایی است که حجم زیادی از کابل‌ها وتاسیسات استفاده شده و کف کاذب آن را می‌پوشاند. از این اماکن می‌توان به اتاق‌های کنترل و فرمان، مراکز کامپیوترهای سرور، پست‌های برق و مخابرات، برج‌های کنترل، اتاق‌های قرنطینه، گلخانه‌های مکانیزه و غیره اشاره کرد. کف کاذب آلومینیومی  اخیراً نیز انواع ویژه‌ای از این کف کاذب در جهت گرمایش از کف، انتقال آب‌های سطحی و کاستن از رطوبت و نیز در جهت کاهش وزن ساختمان‌ها متداول شده‌اند.

کف کاذب ابعاد و اندازه‌های مختلفی می‌توانند داشته باشند ولی معمولاً دارای ابعاد 40×40، 40×60، 50×50، 60×60، 80×80 و 120×60 می باشند.



اجزاء سازنده در کف کاذب

اجزاء کلی کف کاذب را می‌توان به تایل یا کفه، پایه، رابط یا استرینگر تقسیم کرد. نوع کف کاذب نوع مواد شرکت‌کننده در ساخت آن را تعیین می‌کند.

دسته‌بندی کف کاذب ازنظر کاربرد:

1. کف کاذب برای پوشاندن تاسیسات

2. کف کاذب برای انتقال آب‌های سطحی، خاک و ماسه

3. کف کاذب برای نصب گرمایش کف و کاستن از رطوبت

4. کف کاذب برای کاهش وزن ساختمان

هرکدام از موارد بالا در ذیل توضیح داده می شود:

1. استفاده از کف کاذب به‌منظور نصب تاسیسات

کاربرد این نوع کف ها عموماً در مکان‌هایی چون سالن‌های صنعتی و مراکز کامپیوتری و مخابراتی است. این کف ها پوششی مناسب برای کابل‌های برق و شبکه کامپیوتر در این مکان‌ها ایجاد می‌کنند و به‌عنوان کف کاذبی که پیوسته از جای خود جابجا می شوند مورداستفاده قرار می‌گیرند. سطح تمامی کف کاذب در این دسته از فپوش های خاص که از جنس PVC یا لئونوم، مکالئوم، فرمیکا HPL و سنگ مصنوعی هستند، پوشانده شده است.

ازجمله ویژگی‌های این دسته از کف کاذب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) توانایی تحمل به مدت یک ساعت در مقابل آتش‌سوزی بدون اینکه ریزشی داشته باشد یا اینکه دود و گازهای سمی و خفه کننده تولید کند.

ب) دارای دوام و پایداری بالا در برابر بارهای دینامیک متمرکز و غلطش تقریباً یک‌تن بر هر تایل

ج) دارای دوام و پایداری در برابر بارهای استاتیک حداقل با ضریب طراحی 2

د) دارای خاصیت ضد الکتریسیته ساکن و مناسب برای مراکز کامپیوتری

مواد سازنده این نوع کف ها معمولاً از فلز و یا چوب و سنگ محافظت‌شده با استفاده از فلزات هست.

از انواع متداول برای این کف ها می‌توان به انواع آلومینیومی اشاره کرد که در برخی اماکن به خاطر مسائل مربوط به هزینه از انواع فولادی و چوبی هم استفاده می شود.

2. کف کاذب برای انتقال آب‌های سطحی، خاک و ماسه

نوع شبکه‌ای یا درزدار کف کاذب هستند. موارد کاربرد آن‌ها در سالن‌های مواد شیمیایی، آزمایشگاه‌ها، آبکاری‌ها و کارخانه جات تولید دارو و غذا و حتی دور استخرهای ورزشی و مکان‌های عمومی ورزشی و مناطق شن خیز و باران‌خیز می‌باشد. ساختار تمامی این کف های کاذب از تایل های پلاستیکی یا فولاد زنگ نزن بوده و دارای پایه‌های فولاد و آلومینیومی یا پلاستیکی هستند و عمدتاً در کارخانه‌ها و یا محیط‌های باز به‌عنوان کف کاذب ثابت استفاده می شوند.

ویژگی‌های مهم کف کاذب را می‌توان به این شکل ذکر کرد:

الف) دوام بالا در برابر شرایط موجود در فضاهای باز و امکان نصب شدن در سطوح سیمانی

ب) دوام بالا در برابر اشعه ماوراءبنفش

ج) دوام بالا در برابر پیری (فرسودگی مواد)

د) دوام بالا در برابر اسیدها و بازها

ه) دوام بسیار بالا در برابر رطوبت

3. کف کاذب برای نصب گرمایش کف و کاستن از رطوبت

در مناطق سردسیر خصوصاً مناطق با رطوبت بالا لوله‌کشی آب گرم از سطح زیر کف صورت می‌گیرد تا یک سیستم گرمایشی کاراتر و پربازده به وجود بیاید. در این حالت با استفاده از لوله‌های رسانا مانند لوله مسی انرژی گرمائی به کف کاذب انتقال داده می شود.

کف کاذب در این دسته عموماً پایه‌های بسیار کوتاه و تایل های کف کاذب فولادی نازک دارند که این ویژگی برای بارهای سنگین مطلوب نیست ولی ازنظر انتقال حرارت بسیار مناسب هست. این دسته از کف کاذب معمولاً ثابت بوده و امکان جابجایی آسان تایل ها در آن‌ها پس از نصب وجود ندارد. از خصوصیات مهم این کف کاذبمی‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) جنس سطح تمامی این کف ها از پارکت ، HPL ، سرامیک ، کفپوش‌چوب پنبه ای و غیره است.

ب) این کف ها همانند پیچ و مهره با هم اتصال دارند

ج) تا حد قابل قبولی عایق صوتی هستند

د) تا حد قابل قبولی در مقابل رطوبت و شوینده‌های خانگی مقاوم‌اند.

ه) در برابر حشرات موذی مقاوم‌اند

و) اساساً در خانه‌های با جنس چوب و خانه‌های پیش‌ساخته کاربرد دارند.

 

 

کف کاذب چیست؟

به کفی اطلاق می گردد که کف اصلی سازه ساختمانی نیست و برای افزایش ارتفاع محل تردد به کمک پایه هائی بر کف اصلی طبقات نصب میشود.

اجزاء کف کاذب :

کف کاذب از کفه ، پایه ، رابط یا استرینگر تشکیل می شوند.

انواع کف کاذب :

1- کف کاذب مخصوص پوشاندن تأسیسات : عموما در مراکز کامپیوتری و مخابراتی بکار می روند و هدف  آن ایجاد یک پوشش مناسب برای کابلهای برق و شبکه کامپیوتر می باشد.
2- کف کاذب مخصوص انتقال آبهای سطحی ، خاک و ماسه : عموما مشبک و یا درزدار می باشند.و در سالنهای مواد شیمیائی و     آزمایشگاه ها  وکارخانه جات داروئی و غذایی و... نصب میشود.
3- کف کاذب مخصوص جهت نصب گرمایش کف و کاهش رطوبت : در کشورهای سردسیر به خصوص در مناطق مرطوب جهت ایجاد یک سیستم گرمایش مطلوب نصب میشود.
4- کف کاذب مخصوص سبک سازی ساختمان :  قابل نصب در غرفه های نمایشگاهی و سطوح ناصاف و ناهمواراست.

عموما با استفاده از چسب بتن مستقیماً روی سقفهای بتنی نصب می شوند و نیازی به زیرسازی ندارد.

 

جهت اطلاع از قیمت کف کاذب و کف کاذب آلومینیومی و کف کاذب فولادی به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .