سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کفپوش صنعتی |قیمت کفپوش صنعتی ارزان

کفپوش صنعتی |قیمت کفپوش صنعتی ارزان 

کفپوش صنعتی


کفپوش‌ صنعتی 
به مدت حدود 60 سال است که مورداستفاده قرار می‌گیرند. در صنعت این نوع کف‌پوش‌ها کاربرد بسیار زیادی دارند و توانسته‌اند به‌عنوان پوششی قابل‌اطمینان، بادوام و کم هزینه خود را جایگزین پوشش‌های سنتی کف معرفی کنند. بسته به کاربری این کفپوش‌ها، جهت ساخت، فرمولاسیون خاص خود را دارند و با توجه به نیاز هر صنعت، بر اساس بهره‌برداری همان واحد صنعتی، بهترین فرمولاسیون انتخاب می‌شود.

کف پوش صنعتی

کفپوش‌ صنعتی در دو دسته مختلف شامل پایه سیمانی (معدنی) و پایه رزینی (آلی) قرار می‌گیرند. کف‌پوش‌های پایه سیمانی با عناوین بتن سخت و کفپوش بتنی صنعتی و کفپوش‌ صنعتی پایه رزینی با عناوین اپوکسی و پلی یورتان شناخته می‌شوند.

 کفپوش صنعتی

1. کفپوش پایه سیمانی (بتنی)

کفپوش‌ پایه سیمانی قابلیت لازم برای تأمین نیازهای موردنظر تمام پروژه‌های مربوط به کف سازی را دارند و در موارد بسیاری تنها گزینه ممکن برای کف سازی محسوب می‌شوند. در کلیه پروژه‌های کف سازی دو فاکتور استحکام و زیبایی اثرات تعیین‌کننده در انتخاب نوع کف داشته و حرف آخر را می‌زند. عملیات کف سازی یکی از برجسته‌ترین مباحث در ارتباط با ساخت ابنیه صنعتی محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت این مرحله بایستی به شکل تخصصی و جدی تجزیه‌وتحلیل صورت گرفته و روش‌های مناسب در این زمینه ارائه گردد. هرساله مبالغ هنگفتی در جهت تعمیر و بازسازی کف سازی سالن‌ها صرف می‌شود. همچنین زمانی که در طی تعمیرات و بعضاً تعطیلات، وقفه در کار و ... صرف می‌شود نیز به‌عنوان یک پارامتر مهم در نظر گرفته شود.

در محصولات پایه سیمانی، طراحی ترکیب مواد معدنی، دانه‌های فلزی، میکروفایبرها، پیگمنت و مواد افزودنی دیگر به‌گونه‌ای است که ضمن ممانعت از ایجاد ترک‌های سطحی پلاستیک خواص مختلف و بسیار متنوعی را نیز دارد.


عدم تولید گردوغبار از کف (Anti dust)

عدم ایجاد تغییر در رنگ و افزایش درخشندگی و جلای بیشتر در اثر رفت‌وآمد بیشتر

دارای صرفه اقتصادی بیشتر از کفپوش‌های سنتی

امکان رفت‌وآمد ماشین‌آلات سنگین حتی زنجیر دار (در نوع ملاتی)

دارای رنگ‌های متنوع

عدم سرخوردگی بر روی کفپوش (non-slip)

امکان به‌کارگیری بر روی بتن جدید یا قدیمی

امکان نظافت راحت کف

2. کفپوش پایه رزینی

این دسته از کفپوش‌ از رنگ‌های صنعتی بر اساس رزین اپوکسی محسوب می‌شوند که حاصل ترکیب بیسفنول A و هاردنر پلی آمینی است و قطر فیلم، رنگ و خواص پلیمری آن با در نظر گرفتن خاصیت بدون حلالی (Solvent free) آن بدون تغییر می‌ماند.

 

همانطور که اشاره شد کفپوش پایه رزینی ازنظر جنس در دو نوع اپوکسی و پلی یورتان وجود دارند که بسته به نوع کاربری امکان استفاده از هرکدام از آن‌ها وجود دارد.

 

ویژگی‌ها و مزیت‌های کلی کفپوش‌های پایه رزینی

در برابر انواع حلال‌ها و مواد اسیدی مقاومت شیمیایی بالایی نشان می‌دهند.

دارای مقاومت بالای سایشی و مکانیکی هستند.

قدرت تمیز شوندگی بالایی دارند.

در مقابل خوردگی مقاوم‌اند.

تغییرات دمایی بر روی آن‌ها تأثیری ندارد

قابلیت چسبندگی خوب به سطوح را دارا می‌باشند.

در برابر مواد دارای حالت مایع غیرقابل نفوذند.

وزن و حجم کم داشته و گردوغبار تولید نمی‌کنند.

قابلیت اجرا به‌صورت یکپارچه و در رنگ‌های مختلف را دارند.

به‌راحتی قابل‌ترمیم اند.

فاقد درز هستند.

ازلحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه‌اند.

کفپوش‌های اپوکسی و پلی یورتان بسته به کاربردی که دارند در انواع مختلفی وجود دارند.

موارد استفاده از کفپوش‌های صنعتی

 

کفپوش صنعتی از خصوصیات و تنوع بسیار زیادی برخوردارند. بر همین اساس این کف‌پوش‌ها قادر هستند که نیازهای موردنظر تمامی پروژه‌های مربوط به کف سازی را فراهم کنند و در بسیاری مواقع شاید تنها گزینه ممکن برای کف سازی باشند. کف‌پوش‌های صنعتی کاربردهای زیادی دارند و در اینجا برخی از این کاربردها را بیا می‌کنیم:

 

بتن کف سوله (انبار، کارخانه، کارگاه و ...)، کفپوش سردخانه، کفپوش پارکینگ طبقاتی و نیز پارکینگ مسکونی، محوطه کارخانه و کارگاه‌ها، کف کشتارگاه‌ها، کفپوش داروسازی‌ها، کف اماکن بهداشتی و کفپوش صنایع غذایی، کف مجتمع‌های اداری و تجاری، کف چاپخانه، صنایع مربوط به خودروسازی، کف پارک‌ها و بوستان‌ها و ...

 

کفپوش صنعتی علاوه بر زیبایی، ویژگی‌ها و مشخصه‌های بسیار دیگری نیز دارند که در زیر توضیح داده می‌شود:

 

مقاوم در برابر سایش: به خاطر خاصیت ضد سایشی، کفپوش صنعتی در اثر رفت‌وآمدهای پی‌درپی تولید گردوخاک نمی‌کنند و این کف تغییر ظاهر نمی‌دهد.

 

مقاوم در برابر فشار: برای مراکزی که تردد وسایل فوق سنگین در آن‌ها به‌صورت دائم صورت می‌گیرد و یا دستگاه‌های سنگین گذاشته می‌شود، در این مکان‌ها این کف‌پوش قدرت باربری بسیار زیادی دارد.

 

خاصیت آنتی استاتیک: کف آنتی استاتیک یا همان ضد سر با داشتن سطحی صاف و صیقلی، ازنظر کاربرد در موارد زیادی اهمیت دارد.

 

خاصیت ضد باکتریایی: کف آنتی باکتریال (ضد باکتریایی) اهمیت زیادی در زمینه‌های مختلف همچون مصارف بهداشتی، دارویی و صنایع غذایی دارد.

 

دوام بالا در برابر حرارت: در کف کوره‌ها و کف سردخانه‌ها این قابلیت (پایداری در برابر دماهای خیلی پایین و خیلی بالا) بسیار ضروری است.

 

مقاوم در برابر اسید: در صنایعی که مواد اسیدی مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد استفاده از کفپوشی که خاصیت ضد اسیدی داشته باشد ضروری است (برخی از کفپوش‌های صنعتی این ویژگی را ندارند).

 

 

جهت اطلاع از قیمت کفپوش صنعتی و کفپوش صنعتی به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .