سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایر کفپوش ها

 

سایر کفپوش ها

 

سایر کفپوش ها| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت سایر کفپوش ها| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع سایر کفپوش ها و ارزان

کفپوش,کفپوش سه بعدی,کفپوش اپوکسی,کفپوش Pvc,کفپوش رولی,کفپوش سه بعدی سانا,کفپوش سانا,کفپوش چوبی

کفپوش ، انواع و کاربرد کفپوش

پوشش کف اتاق نیز جزوی از دکوراسیون داخلی منزل محسوب می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افرادی که در کار دکوراسیون داخلی هستند، پوشش کف اتاق را اساس کار خود برای دکوراسیون اتاق قرار می دهند. کفپوش کامپوزیت در زمان انتخاب پوشش کف الگوهای رفت و آمد هم بایستی مدنظر قرار گیرد.

توضیح اینکه کفپوش سخت و مقاوم برای مکان های پر رفت و آمد و کفپوش دکوراتیو برای جاهای با رفت وآمد کم در نظر گرفته می شوند. جنس کفپوش بر اساس فاکتورهای مختلفی اعم از قیمت، دوام، عایق بندی صدا، راحتی و چگونگی نگهداری آن انتخاب می شود. نصب برخی از انواع کفپوش بایستی پایین تر از سطح زمین نباشد و در مناطق مرطوب نیز نباید لمینت و یا چوب های سخت بکار برده شود.

 

انواع کف پوش

انواع کفپوش

 

کفپوش چوبی :

برای استفاده به عنوان کفپوش انواع مختلفی از چوب اعم از قطعات باریک و بلند پلانک و یا پارکت، ساخته می شود.

 

دوام چوب های سخت معمولاً بیشتر از انواع نرم است. ظاهر الوارهای اصلاح شده خاص بوده و کاربرد آن ها در ساختمان های سبز (متعهد به محیط زیست) است.

 

لمینت نوعی کفپوش مشابه با چوب سخت است ولی در واقع جنس آن از تخته چندلایه و یا ورقه فیبر با تراکم متوسط (MDF) است که سطح بالایی آن لمینت پلاستیکی است. HDF از ورقه فیبر متراکم تشکیل شده است که در سطح فوقانی یک یا چندین لایه کاغذ تزئینی و یک سطح محافظ شفاف قرار دارد. دوام لمینت ممکن است بیشتر از چوب سخت باشد اما قابلیت اینکه مثل چوب سخت صیقل داده شود را ندارد. کفپوش لمینتی انواع مختلفی دارند که می توانند مشابه چوب های مختلف و یا حتی کفپوش های سرامیکی باشند. این کفپوش معمولاً به هم قفل می شوند.

 سایر کفپوش ها

کفپوش بامبو:

ساخته شده از گیاه بامبو و یکی از انواع کفپوش چوب سخت محسوب می شود. هرچند که از لحاظ فنی چوب به حساب نمی آید. بامبو دوام زیادی دارد و از این نظر کمتر به محیط زیست آسیب می زند و در طرح ها، رنگ ها و بافت های مختلف در دسترس است.

 

کفپوش چوب پنبه درخت بلوط:

این نوع کفپوش از یک محصول فرعی که از چوب پنبه درخت بلوط به دست آمده، ساخته می شود. پوست چوب پنبه درخت بلوط هر 9 تا 10 سال از بین می رود و از این نظر کفپوش چوب پنبه کمتر به محیط زیست آسیب می زنند. این کفپوش ها قابلیت ساخته شدن به صورت کاشی و یا قطعات باریک و بلند را دارند و نصب آن ها می تواند با چسب و یا بدون چسب صورت گیرد.

پارکت:

کفپوش هایی از جنس چوب طبیعی درختان هستند. پارکت به کف اتاق چسبانده می شود. پس ازاینکه چسب خشک شد سطح روی آن را برای صاف و صیقلی کردن ساب و لاک می زنند. پارکت در محیط های مرطوب دوام کمتری دارد و در صورت تماس با آب سریعاً باد می کند. این نوع کفپوش با برخورد اشیاء نازک تیز آسیب دیده و خش می افتد و بعد از چند سال بایستی سطح آن دوباره ساب خورده و لاک زده شود.

لمینت:

با نام پارکت لمینت هم شناخته می شود. جنس آن HDF ، الیاف چوب فشرده (HardDensity fiberboard) بوده و مشابه با پارکت از چوب طبیعی ساخته می شود.

 

کفپوش های سخت

کاشی های سرامیکی محصولاتی متنوع و گسترده از خاک رس هستند که تحت تأثیر حرارت بالا به قطعات نازکی تبدیل شده اند و در پوشش کف بکار گرفته می شوند. در انواع مختلفی چون کاشی های چینی، کاشی های سفالین و ... عرضه می شوند.

 

سنگ های طبیعی مختلف در اندازه ها، اشکال و ضخامت های گوناگون در جهت استفاده از آن ها به عنوان کفپوش برش داده می شوند. معمولاً کفپوش هایسنگی مشابه کاشی های سرامیکی در بتونه و دوغاب چیده می شوند. سنگ مرمر را به عنوان یک کفپوش بسیاری از مردم می شناسند.

 

کفپوش مرمر:

تا مدت ها کفپوش مرمر افراد را ازنظر ثروت و شوکت متمایز می کردند و قیمت بالاتری نسبت به کفپوش معمولی داشتند اما امروزه قیمت آن در حد متوسط است و ظاهری سبک و زیبا به اتاق می دهد. نمای سنگ پوش های مرمر آرامش خاصی را القا می کند. مرمر حرارت را به آسانی به خود جذب نمی کند و از این نظر به عنوان یک سنگ خنک است به طوری که در اتاق های دارای سنگ مرمر دما اصولاً کم است. بنابراین برای مناطق گرمسیری می تواند مناسب باشد. این نوع کفپوش را می توان در نقاط مختلف منزل اعم از اتاق خواب، پذیرایی، حمام، آشپزخانه و حتی فضاهای خارجی مورداستفاده قرار داد.

 

کفپوش پیاده رو:

پیاده روها امروزه بیشتر کفپوش بتنی هستند، درحالی که سنگفرش، آسفالت، آجر، سنگ، تخته سنگ و بخصوص کفپوش های لاستیکی روز به روز متداول تر هستند. مواد اولیه گوناگونی موجود هستند که برخی به محیط زیست آسیب می زنند درحالی که برخی دیگر دوست دار آن هستند. مواد سازنده در راه های چندمنظوره در مجاورت جاده ها گاهی اوقات از بتن نرم تر هستند مانند آسفالت.

 

آجر:

برای پیاده روها چهار نوع مختلف آجر پوش وجود دارد که هرکدام از آن ها را می توان نوعی موزائیک کاری محسوب کرد. پیاده روهای آجری معمولاً در جهت زیبایی در برخی مناطق شهری دیده می شوند. برای قفل کردن آجر بعد از این که بر روی سطح زمین چیده شدند ویبراتورهای مکانیکی بکار گرفته می شوند.

 

 

جهت اطلاع از قیمت سایر کفپوش ها و سایر کفپوش ها به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .