سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرنیز

 

قرنیز

 

قرنیز| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت قرنیز| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع قرنیز pvc, قرنیز پی وی سی,قرنیز پلی استایرن,قرنیز سنگی,قرنیز سرامیکی ,قرنیز دیوار و ارزان

انواع قرنیزها,قرنیز چوبی,قرنیز MDF,پلاستیکی(پلی فرم,پلی استایرن, PVC), قرنیز سنگی, قرنیز سرامیکی

 

قرنیز چیست؟

قرنیز به حاشیه تزئینی تا ارتفاع یک متری کف اتاق ازاره یا روکش حفاظتی دیوار اطلاق می شود . ازاره درواقع یک عنصر تزئینی و ساختمانی است که در ساختمان های تاریخی ایران عمدتاً دیده می شود. انواع مختلف ازاره در هر دوره با سبک معماری و عناصر تزئینی رایج همان دوره هماهنگ است. ازاره هم عایق رطوبتی است و هم به منظور زیباسازی بنا مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

قرنیز

ازاره های قدیمی امروزه جایگزینی بنام قرنیز برای خود پیدا کرده اند. قرنیز به صورت سنگ های زینتی می توانند در نمای خارجی بکار روند. همچنین قرنیزدر نمای داخلی ساختمان به صورت نوار باریکی از سنگ، چوب و یا هر جنس مقاوم دیگر قابل مشاهده اند. به عبارت دیگر قرنیز نوار یا باندی از سنگ، چوب، پلاستیک، بتن و یا سیمان می باشد در قسمت پائینی یا در طول دیوار نصب می شود و عموماً در مقایسه با دیوار برجسته ترند. اصلی ترین وظیفه قرنیزمحافظت از نازک کاری دیوار در مقابل آسیب های ناشی از برخورد اسباب و وسایل و نیز ممانعت از نفوذ مستقیم رطوبت و آب از کف به دیوار است.

 قرنیز

قبلاً عمدتاً از قرنیز با جنس سنگ و یا سرامیک استفاده می کردند اما قرنیز جدید که معمولاً از جنس ام دی اف (MDF) با روکش پی وی سی (PVC) هستند، امروزه جای قرنیز قدیمی را گرفته اند. البته لازم به توضیح است که قرنیز PVC نیز در بازار عرضه می شوند ولی این ها به اندازه قرنیز ام دی اف متداول نیستند.

 

شاید برای بسیاری از مردم اولین کنجکاوی و سؤال درباره قرنیز، کاربرد آن باشد. بایستی در نظر داشت که بسته به کف پوش منزل یا محل کار و یا درکلکفپوش محیطی که برای استفاده از قرنیز در آن مدنظر هست این کاربرد متفاوت است. درصورتی که کف پوش استفاده شده لمینیت باشد، قرنیز نقش پوشاندن درز و فاصله بین کف پوش دیوار تا دیوار را بر عهده دارد. پس ازاینکه لمینیت اجرا و نصب شد دورتادور آن از دیوار فاصله دارد که توسط نصاب به عنوان فاصله انبساط در نظر گرفته شده است، به این معنی که در صورت گرم شدن فضای موردنظر و انبساط متعاقب آن، لمینیت ها به دیوار نچسبند و جای خالی داشته باشند. اگر این فاصله حدود یک سانتی متری باز گذاشته شود نه تنها نمای ظاهری زیبایی نخواهد داشت بلکه محلی برای تجمع گردوغبار نیز خواهد بود. قرنیز در این حالت به کمک می آید و می تواند درز انبساط موردنظر را پوشش داده و کاور کند. این کار باعث خواهد شد که زیبایی و جلوه واقعی لمینیت هم در فضای موردنظر بیش ازپیش ظاهر شود.

 

درصورتی که جنس کف پوش از سنگ، سرامیک، موکت و یا هر چیز قرنیز سنگی دیگری به جز لمینیت باشد، در این حالت نصب قرنیز بیشتر جنبه دکوراتیو خواهد داشت و درصورتی که نصب نشود هم مشکلی به وجود نخواهد آمد؛ اما اگر در همان فضای ساده قرنیز طرح چوب نصب شود زیبایی و جذابیت بیشتری برای بیننده خواهد داشت. ازنظر معماری، در صورت جدا شدن دیوار و کف توسط یک جداکننده، زیبایی دوچندان خواهند داشت. بعلاوه ازنظر عمرانی نیز، خرابی انتهای دیوارها و گوشه های کف ناشی از عملیات مختلف گچ کاری، نقاشی و بنایی پس ازاینکه قرنیز نصب می شود پوشانده شده و محو خواهد شد.

 

همان طور که قبلاً هم اشاره شد قرنیز ام دی اف (MDF) با روکش پی وی سی (PVC) و نیز قرنیز PVC از قرنیزهای دیگر طرفداران بیشتری داشته و در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. قرنیز MDF یک تکه بوده و جنس HDF و یا MDF دارای روکشی از جنس پی وی سی ضد خش دارند. اینقرنیز در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار وجود دارند. این نوع قرنیز به راحتی قابلیت نصب و اجرا دارند. کاربرد قرنیز پی وی سی به شکل یک تکه و یا دوجداره با فضای خالی بین دولایه در عبور دادن کابل ها و سیم ها است. قرنیز پی وی سی از ویژگی هایی چون مقاومت در برابر نفوذ آب، انعطاف پذیری بالا، قیمت مناسب و نصب راحت و فوری برخوردارند.

 

ارتفاع عرضه شده برای قرنیز معمولاً سایز 7 یا 9 سانتی متری است. در مورد طول، معمولاً دارای طولی معادل 280 سانتی متر و 366 سانتی متر هستند. ضخامت آن ها نیز در پایین ترین و ضخیم ترین قسمت یا به عبارتی در قسمت پاشنه 16 میلی متر است.

 

برای اینکه بتوانید رنگ مناسب را برای قرنیز انتخاب کنید بایستی در ابتدا رنگ در ورودی یا کابینت آشپزخانه و در صورت وجود شومینه چوبی با توجه به رنگ آن انتخاب را انجام دهید؛ اما اگر برای کف پوش از لمینیت استفاده کرده اید بهتر است که رنگ قرنیز را مقداری تیره تر از رنگ لمینیت انتخاب نمایید.

 

نحوه نصب قرنیز سنگی

 

برای نصب این نوع قرنیز می توان از روشی به شرح زیر استفاده نمود:

 

در این روش در ابتدا کف کار می شود و سپس سنگ قرنیز بر روی آن قرار داده می شود. مزیتی که این سیستم دارد این هست که درز سنگ کف و قرنیز قابل مشاهده نیست به این علت که به شکل افقی در زیر سنگ قرنیز قرار می گیرد. بعلاوه تمام ارتفاع سنگ قرنیز مورداستفاده قرار می گیرد. عیب کار نیز این هست که در صورت یکسان نبودن اندازه سنگ قرنیز (که اغلب هم نیستند!)، قرنیز پی وی سی ممکن است قرنیز بالا یا پایین نصب شود. همچنین این مسئله در کف های دارای شیب نتیجه رضایت بخش ندارد.

 

هم اکنون شما هم می توانید در وب سایت صنعت ساختمان.آی آر آگهی خود را ثبت نمایید.

 

قرنیز

قرنیز نواری است که پایین دیوار و در طول آن قرار می دهند که از جنسهای متفاوتی می باشد ومهمترین کارکرد قرنیز محافظت از نازک کاری دیوار در برابر صدمات ناشی از برخورد اسباب و وسایل با دیوار است.

 

انواع قرنیز :

1 . قرنیز چوبی

2 . قرنیز MDF

3 . پلاستیکی(پلی فرم,پلی استایرن, PVC)

4 . قرنیز سنگی

5 . قرنیز سرامیکی

 


انواع قرنیز

 

جهت اطلاع از قیمت قرنیز و قرنیز pvc, قرنیز پی وی سی,قرنیز پلی استایرن,قرنیز سنگی,قرنیز سرامیکی ,قرنیز دیوار به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .