سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرده

 پرده

پرده، کرکره و شید و لوردراپه

پرده| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت پرده| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع پرده، کرکره و شید و لوردراپه و ارزان

پرده شید : نصب سریع ,قابل شستشو ,عدم عبور نور,پرده کرکره ای


نوعی از مدل‌های پرده با نام پرده کرکره‌ای نامیده می‌شود. نصب این نوع پرده‌ها را همه ما در خانه‌ها، مدارس و محیط‌های اداری از زمان‌های دور به خاطر داریم. پرده‌های کرکره‌ای برای مدتی از صحنه خارج شدند ولی با تلاش طراحان خوش‌ذوق این روزها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار عرضه می‌شوند.

پرده کرکره ای

پرده‌های کرکره‌ای عمدتاً بر روی پنجره‌ها نصب می‌شوند و درعین‌حال که قابلیت تنظیم میزان نور ورودی به داخل منزل را دارند از دیده شدن فضای داخل نیز ممانعت می‌کنند. این پرده در سایر فضاها نیز نظیر پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌منظور حفظ یا از بین بردن قابلیت دید می‌توانند مورداستفاده قرار گیرند.

پرده‌ های کرکره‌ای در دو حالت جمع شونده به سمت بالا (عمودی) و یا در کنار (افقی) پنجره وجود دارند. کاربرد این نوع پرده‌ها عمدتاً در مکان‌هایی چون آشپزخانه، اتاق‌خواب و ادارات است. از مزیت‌های این پرده می‌توان به دارا بودن قابلیت چاپ رنگ‌ها و تصاویر موردنظر اشاره کرد که هماهنگ کردن پرده با دکوراسیون داخلی را تسهیل می‌کند.

علاوه بر نحوه قرارگیری و باز و بسته شدن این نوع پرده‌ها (افقی و عمودی کرکره و یا برقی و دستی) ازجمله روش‌های دیگر که برای تقسیم‌بندی پرده‌های کرکره‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد، جنس مواد بکار رفته در ساخت این پرده‌ها است. به‌عنوان نمونه پرده کرکره‌ای چوبی و آلومینیومی.

در زیر به ویژگی‌های پرده‌های کرکره چوبی و آلومینیومی پرداخته می‌شود:

پرده کرکره چوبی:

تهیه پرده کرکره چوبی از چوب‌های کاملاً طبیعی صورت می‌گیرد و خمیدگی یا پیچیدگی در چوب آن‌ها به‌هیچ‌عنوان مشاهده نمی‌شود. برای تهیه بعضی از این نوع کرکره‌ها از فناوری نانو بهره گرفته شده است.

طبیعی بودن متریال بکار رفته در این پرده‌ها انرژی و حس آرامش ویژه‌ای را در فرد القا می‌کند. مزیت دیگر اینکه پرده‌های کرکره‌ای چوبی به‌واسطه آکوستیک و طبیعی بودن، در تابستان‌ها حس خنکی و در زمستان‌ها فضایی گرم و دل‌چسب را برای کاربران آن‌ها به ارمغان می‌آورند.

تنها عیبی که برای این پرده‌ها وارد است مربوط به اشغال فضای بیش‌ازاندازه آن‌ها به دلیل ضخامت بالای چوب‌ها است. بر همین اساس برای جاهای دارای فضای کافی توصیه می‌شوند.

بااینکه جنس این پرده‌ها از چوب است ولی می‌توان آن‌ها را شست‌وشو کرد و حتی در داخل حمام هم نصب و استفاده کرد. درصورتی‌که دکور یک خانه چوب باشد و یا کف‌پوش آن پارکت باشد پرده‌های کرکره‌ای چوبی در صورت قرنیز pvc استفاده می‌توانند هماهنگی و هارمونی بالایی را با این خانه داشته باشند.

پرده کرکره فلزی:

جنس پرده‌های کرکره‌ای فلزی از آلومینیوم ممزوج شده با آلیاژهای ویژه می‌باشد و این باعث داشتن حالت فنری و انعطاف‌پذیر این کرکره‌ها می‌شود. این آلومینیوم‌ها دارای یک سطح مقعر و یک سطح محدب هستند. سطح مقعر آن‌ها نقش دفع نور و گرما را بر عهده دارد و در فصل تابستان از عبور گرمای بیش‌ازحد جلوگیری می‌کند. در مقابل سطح محدب نقش جذب‌کننده نور را بازی می‌کند و در فصول سرد قادر است گرمای مطبوعی را در خانه باعث شود.

مواردی که در انتخاب پرده کرکره بایستی مدنظر داشته باشیم

1. بهتر است در نواحی با تابش بالای آفتاب پرده کرکره روشن بکار برده شود.

2. رنگ پرده کرکره با محیط اطراف هماهنگی داشته باشد

3. از عوامل مؤثر ازلحاظ طراحی و دیزاین سایز هر پره است که بهتر است مدنظر قرار گیرد.

4. در فضاهایی که استفاده از پرده کرکره مدنظر است به‌منظور ایجاد حس بهتر ازنظر دیزاین بهتر است در سقف یا دیواره جاپرده ای ایجاد شود.

همچنین امکان اتصال به سیستم هوشمند ساختمان در استفاده از پرده کرکره‌های موتوردار و برقی وجود دارد.

نحوه نصب پرده کرکره چوبی و فلزی

فرایند نصب پرده‌های کرکره‌ای آسان است اما نکات قابل تأملی نیز دارد که توصیه می‌شود موردتوجه قرار گیرند:

در ابتدا پرده برگردانده شده و از سمت بالا به ریل و مکانیزم پرده نگاه می‌شود. از نقطه انتهایی مکانیزم آویزها و نخ‌های پرده 5 الی 10 سانتی‌متر بیشتر اندازه‌گیری می‌شود که مقدار آن حدود 25 الی 30 سانتی‌متر می‌رسد. از طرف دیگر ریل پرده هم که فاقد مکانیزم می‌باشد همین میزان در نظر گرفته می‌شود.

فاصله از دیوار را هم بایستی بسته به شرایط در نظر گرفت. در این حالت فرد می‌تواند با توجه به اندازه‌های به‌دست‌آمده (فاصله از ابتدای ریل و از دیوار) روی سقف یا دیوار علامت‌گذاری کند.

کلیپس پرده کرکره معمولاً 2 قسمت یکی برای نصب روی دیوار و دیگری روی سقف دارد که با گذاشتن آن لبه بر روی محل علامت‌گذاری شده محل سوراخ‌های رول‌پلاک را تعیین نمود. به‌منظور نصب هرکدام از کلیپس ها از دو رول‌پلاک استفاده می‌شود تا زمانی که پرده کرکره جا زده می‌شود اشکالی به وجود نیاید.

توصیه می‌شود تا حد امکان کلیپس مربوط به سمت آویزها نزدیک به لبه باشد تا موقع جمع‌کردن و باز کردن پرده به ریل پرده فشاری وارد نشود.

در آخر کار پرده کاملاً جمع شده و با باز کردن اهرم مربوط به تمامی کلیپس ها ریل پرده در شیار کلیپس قرار می‌گیرد و اهرم قفل می‌گردد. توجه به این توصیه ضروری است که ریل بایستی حتماً در شیار کلیپس قفل گردد تا در اثر فشارهای کم و ناچیز از کلیپس جدا نشود.

هم اکنون شما هم می توانید در وب سایت صنعت ساختمان.آی آر آگهی خود را ثبت نمایید.

 


انواع پرده های کرکره
پرده کرکره چوبی:
- این نوع پرده ها از چوب کاملآ
طبیعی تهیه شده است .
- در سایز 35 میلیمتر و به ضخامت 5/2 میلیمتر تولید می شود .
- فاقد هرگونه پیچیدگی و خمیدگی می باشد .
دارای انرژی و احساس آرامش بیشتر
- قابل نصب در مکانهایی که حجم زیادی دارند.
- صد در صد قابل شستشو بوده   .
- قابل استفاده  در استخرها و حمام
- دارای قابلیت تنظیم نور داخل از 10 الی 95 در صد می باشد .
- تهیه شده از صد در صد چوب بامبو می باشد .
- به صورت رول و پله ای تولید می شود .
- کنترل آن بسیار راحت و آسان است .

 

ویژگی های پرده شید :

- عدم عبور نور
- قابل شستشو می باشد .
- نصب سریع و آ سان
انواع پارچه :- پشت فوم دار
- توری
- ساده
- طرح دار

نصب پرده لور دراپه : برای نصب ابتدا لازم است گیره های میل پرده را در بر روی سقف و یا دیوار نصب نمایید . این گیره ها ( گیره های دیواری ) در وسط دارای یک سوراخ می باشند که با تقسیم طول ریل پرده و از همه مهمتر فاصله مناسب از دیوار محل مورد نظر جهت ایجاد رول پلاک را علامت زده رول پلاک را نصب نمایید . برای نصب گیره سقفی تنها توجه داشته باشید که پیچ گیره به جلو قرار گرفته باشد .

در نهایت با شل کردن کامل گیره ها ? ابتدا پشت ریل پرده را در تمامی گیره ها جا انداخته و سپس با بالا آوردن لبه جلویی ریل و پیچ جلوی گیره ها را سفت نمایید .

پرده

حال می توانید نوار ها را به ریل پرده متصل و آویزان نمایید .

پس از آویزان نمودن تمامی نوار ها وزنه های پلاستیکی و یا گالوانیزه پرده لوردراپه را در داخل شیار پایینی هر نوار پرده قرار دهید بصورتی که شیار زنجیر وزنه ها به سمت بالا قرار گیرد.

آخرین مرحله از نصب پرده لوردراپه اتصال زنجیر پایینی نوار های پرده می باشد .

پارچه ها و پرده های مشکی نقره ای نسبت به بقیه رنگها از جذابیت بیشتری برخوردارند اما ست کردن آنها با بقیه لوازم منزل مشکلتر است چون در اکثر دکوراسیونها از رنگهای قهوه ای وکرم بیشتر استفاده میشود. رنگ پرده ها را میتوان با رنگ مبلمان - کاغذ دیواری - فرشها و حتی کابینتها ست کرد .

 

جهت اطلاع از قیمت پرده و پرده، کرکره و شید و لوردراپه به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .