سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجری نمای ساختمان

 

 

مجری نمای ساختمان

 

 

مجری نمای ساختمان| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت مجری نمای ساختمان| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع نمای ساختمان یک طبقه , دو طبقه, سه طبقه و ارزان

نمای ساختمان, نمای کامپوزیتی, کامپوزیت, کامپوزیتی ساختمانی, کامپوزیت چیست, انواع نمای ساختمان

نمای ساختمان چیست؟ 

به طور کلی به نمای بیرونی خانه که در معرض دید عموم قرار می گیرد اطلاق می شود. معمولاً نماهای ساختمان از مصالح و مواد خاصی ساخته می شوند که در ادامه به موارد بیشتر می پردازیم. درگذشتهنمای ساختمان با چوب، گل و خشت، سنگ بوده است و به طور معمولی این نمای یا توسط انسان های طراحی می شده است و یا به صورت طبیعی همانند روستای کندوان واقع در آذربایجان غربی که درگذشته و هم اکنون نیز خانه های خود را در داخل سنگ ها و در دل کوه ها ساخته و طراحی می کردند هست. 

مجری نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان با میزان هوای محیط پیرامون رابطه دارد و نمی توان در مناطق سرد از هرگونه مصالح ای برای به کارگیری نما استفاده نموده و حتماً ضمن جلوگیری از هدر رفتن گرمای درون خانه باید زیبایی خاص را به دکوراسیون خارجی منزل داده شود. امروزه با گسترش روزافزون فناوری در حوزه صنعت ساختمان مصالح جدید پیش ساخته برای نصب بر روی نمای خارجی ساختمان تهیه شده است. یکی از  این مواد و مصالح کامپوزیت می باشد، که در ادامه به صورت کامل در رابطه کارکرد کامپوزیت و نوع به کارگیری آن توضیح داده خواهد شد.

انواع مصالح به کار رفته در نمای ساختمان:

از انواع نمای ساختمان می توان به موارد ذیل نام برد که البته هم اکنون نیز در کشورهای ما اکثر این نماها در حال استفاده می باشند.

  1. نمای آجری (شامل نمای آجر سفال و نمای آجر های جوش)
  2. نمای سنگی (شامل انواع نماهای سنگی طبیعی و مصنوعی اعم از گرانیت و سنگ های لایه لایه)
  3. نمای چوبی (در مناطق معتدل و مرطوب)
  4. نمای شیشه ای
  5. نمای کامپوزیت
  6. نمای بایرامیکس - مینرال - رولوتکس - آرتامیکس
  7. نمای سرامیک

را می توان نام برد، که هر یک دارای مزایا و معایبی از جهات مختلف می باشند.


نمای ساختمان


در بین این نما ها امروزه استفاده از نمای کامپوزیت بسیار متداول گردیده است. بیشتر مشتریان این نوع نما به خاطر مدرن بودن کامپوزیت و زیبای خاصی که دارد، از آن استفاده می نمایند. معمولاً کامپوزیت ها در رنگ های خاکستری بیشتر بوده و از ویژگی های آن نصب سریع آن می باشد.

 

کامپوزیت چیست؟ 

کامپوزیت ترکیبی از دو یا چند مواد می باشد، که در انتهای این ترکیب ماده ای به نام کامپوزیت تولید می شود. البته به کامپوزیت پلاستیک تقویت شده نیز می گویند ولی متن فوق یک تعریف کلی از کامپوزیت هست. تاریخچه این نوع نما به زمان های قدیم بر می گردد و زمانی که کاه و گل را باهم ترکیب نموده و به عنوان یک ماده چسباننده استفاده می کردند.  نمای ساختمان یک طبقه با تکامل یافت دوران خشتی امروزه ما شاهد آن هستیم که برای تهیه کامپوزیت از یک فیبر ساختمانی و پلاستیک به صورت الیاف درآورده و بدین صورت کامپوزیت مناسب برای نمای ساختمان را تهیه می کنند. در ادامه انواع الیاف کامپوزیت را معرفی می نماییم.

 

انواع متداول الیاف کامپوزیت:

از انواع الیاف کامپوزیت ها که بیشتر در کشور ما استفاده می شود را می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. فایبرگلاس
  2. فیبر کربن
  3. الیاف آرمد
  4. بور فیبر
  5. الیاف بازالت
  6. الیاف طبیعی (چوب، کنف، و موارد دیگر.)

همچنین در رابطه با پشم شیشه نیز می توان الیاف شیشه ای کوچک را در سطح وسیعی وارد کامپوزیت نمود.

مزایا و معایب کامپوزیت:

از مزایای نمای های کامپوزیتی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. نصب آسان
  2. عمر بالای این مواد
  3. جذب انرژی
  4. غیر خورنده و غیر مغناطیسی بودن
  5. دارای نسبت استحکام مناسب به وزن
  6. دارای نسبت سفتی مناسب به وزن
  7. قابلیت طراحی اجسام پیچیده به خاطر مقاومت پایین در برابر ضربه
  8. قابلیت تعویض پنل ها

از معایب نما های کامپوزیتی نیز می توان به این موارد اشاره نمود:

  1. قیمت بالا (صرفه اقتصادی ندارد)
  2. عدم عایق مناسب بودن در برابر برودت هوا
  3. مقاومت کم در برابر اشتعال و شعله ور شدن
  4. مقاومت پایین در برابر ضربات مکانیکی

هزینه های نمای ساختمانی کامپوزیت:

به طور کلی بسته به نوع مواد پلیمر، نوع ورق، ضخامت، رنگ و کشور سازنده قیمت های آن ها نیز متفاوت می باشد. شرکت های بسیار اقدام به تولید کامپوزیت می نمایند و معمولاً نیز نوع آمریکایی این نوع نماها گران قیمت تر از سایر می باشند. توجه کنید بعضی از این کامپوزیت ها دارای خواص بیشتری نسبت به سایر کامپوزیت ها می باشند به عنوان مثال کامپوزیت های ضد حریق و یا پایداری در برابر پوسته شدن رنگ از مواردی هست که می توان در قیمت تأثیر گذار باشد.

جمع بندی:

به طور کلی نمای ساختمانی می تواند استاندارد و مقرون به صرفه باشد که ضمن نمای ساختمان مسکونی رعایت زیبایی، عوامل دیگری همچون جلوگیری از ورود و خروج هوا، مقاومت بالا، ضد حریق بودن و سایر موارد دیگر نیز شرط خرید یک نمای ساختمانی می باشد. امروزه دیگر محدودیت های جغرافیایی در صنعت ساختمان با رشد فناوری برداشته شده است و هر نوع نمای که مدنظر شماست را می توانید در مناطق مختلف کشور پیاده سازی نمایید.

 

جهت اطلاع از قیمت مجری نمای ساختمان و نمای ساختمان یک طبقه , دو طبقه, سه طبقه به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .