سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمای کامپوزیت آلومینیوم | قیمت نمای کامپوزیت ساختمان

 

نمای کامپوزیت آلومینیوم | قیمت نمای کامپوزیت ساختمان

 

نمای کامپوزیت| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای کامپوزیت| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع نمای کامپوزیت مغازه,نمای کامپوزیت طرح سنگ , طراحی و اجرای نمای کامپوزیت و نحوه اجرای نمای کامپوزیت و ارزان

ورق آلومینیومی,کامپوزیت,ورق کامپوزیت,ورق کامپوزیت آلومینیومی,ورق کامپوزیت برای نمای ساختمان,نمای کامپوزیتی,نمای ساختمان,صنعت ساختمان

نمای کامپوزیت چیست و انواع نمای کامپوزیت :

به طوری کلی ورق های کامپوزیت به دسته بندی های بسیار تقسیم بندی می شود. که معمولاً بیشتر این ورق ها در صنعت ساختمان به عنوان نمای کامپوزیت استفاده می شود. امروزه این ورق ها بسیار متداول گشته و همواره استفاده از آن در نمای ساختمان های مدرن بیشتر دیده می شود.

نمای کامپوزیت

از انواع ورق های کامپوزیت که در نمای کامپوزیت ساختمان بکار برده میشود می توانیم به:

  • ورق کامپوزیت آلومینیوم
  • ورق کامپوزیت آل کوباند
  • ورق کامپوزیت آلکواستون
  • ورق کامپوزیت ویل استرانگ
  • ورق کامپوزیت آلوباند مثلثی
  • و موارد دیگر ...

نام برد. در ایران استفاده از ورق آلومینیومی بیشتر رواج دارد. این نوع ورق به خاطر داشتن خصوصیات منحصر فرد از جمله ضد حریق بودن، پایداری بالا، وزن سبک و نگهداری ساده متداول تر می باشد.

نمای کامپوزیت آلومینیومی:

این نوع کامپوزیت بسیار سبک، با دوام، سفت و سخت می باشد. ورق کامپوزیت آلومینیومی ساخته شده با پلاستیک ها فشرده برای مصارف داخلی و خارجی خانه بسیار متداول است و مواد آن نیز دوام بسیار مناسبی نمای کامپوزیت مغازه دارند. این نوع کامپوزیت در رنگ های مشکی، سفید و طیف وسیعی از رنگ های دیگر با کیفیت بالا توسط شرکت بسیار ساخته و تولید شده است. از جمله خصوصیات پلیت های کامپوزیت های آلومینیومی می توان به:

  1. خم شدن آسان
  2. برش
  3. پانچ
  4. شکل دهی
  5. مسیردهی
  6. قابل اتصال با پیچ و چسب

می توان نام برد. البته ورق های کامپوزیت آلومینیومی دارای معایبی نیز می باشند، همانند تبادل هوای درون خانه و بیرون از خانه که باعث هدر رفتن انرژی می گردد.

موارد استفاده از ورق های آلومینیومی:

از ورق های آلومینیومی تنها در نمای ساختمان ها استفاده نمی کنند، بلکه در یک ساختمان در مکان های مختلف می توان از آن ها استفاده نمود. به عنوان مثال تعدادی از مکان های که می توان از ورق های کامپوزیت آلومینیومی چه در دکوراسیون داخلی خانه و چه در خارج از خانه استفاده نمود در ذیل لیست شده است.

ورق سقف IBR آلومینیومی:



ورق کامپوزیت

 

مورد استفاده این نوع ورق در سقف شیبدار و بام بخش های از خانه می باشد، که نیاز به جلوگیری از ورود نور خورشید، بارش باران، وزش گرد و خاک می باشد. این نوع سقف ها بسیار سبک می باشند.

مشخصات ورق سقف آلومینیوم IBR (آلومینیوم بام):

1-    درجه کیفی: 1000 3000 AA3004، 3005، 5052

2-    ضخامت ورق: 0.3 میلی متر تا 1.5 میلی متر

3-    عرض: 750 تا 1200 میلی متر

4-    طول: متغیر (بسته به نیاز مشتری)

 

ورق سقف Galvalume:

ورق سقف Galvalume

دومین نوع از ورق های کامپوزیت آلومینیومی، این بار نیز ورق بام و سقف Galvalume می باشد. این نوع ورق به دلیل داشتن خصوصیات بسیار و قیمت پایین نسبت به سایر ورق ها می توان انتخاب ایده آلی باشد. اجرای کامپوزیت زیبای منحصر به فرد این ورق با توجه به راه راه بودن و همچنین انعطاف بالا نسبت به فولاد گالوانیزه و قابلیت استفاده در اکثر مکان های بام از ویژگی ها این نوع ورق کامپوزیت می باشد.

مشخصات ورق سقف Galvalume:

1-    ترکیبات شیمیایی: 55% آلومینیوم، 43.4% روی، 1.6% سیلیکون

2-    استاندارد: JIS3321/ASTM A792M

3-    Alu روی پوشش: 40-275 میلی متر

4-    ضخامت فولاد Galvalume: 0.15 mm-0.5 mm

5-    پوشش آلومینیوم: AZ50/AZ100/AZ150/AZ185

6-    ویژگی ها: مقاومت طولانی مدت به خوردگی اتمسفری، سطح روشن، دوام و تطبیق پذیری

7-    انواع کاربرد: استفاده به  عنوان دیوار یا سقف کارخانه ها، انبارها، گاراژها، مراکز نمایشگاه، سینما، و غیره

پلیت کامپوزیت آلومینیومی:

پلیت ورق سقف

نمای کامپوزیت

پلیت های آلومینیومی معمولاً در نمای ساختمان ها استفاده می شود، ولی جالب است موارد استفاده از آن را در مکان های دیگر نیز مشاهده نمایید. این نوع ورق های کامپوزیتی در صنعت خودروسازی، هواپیما، قطار، دیوارهای ساختمانی، نماهای ساختمانی، سقف و بام، ظروف، پرده های کره کره ای آلومینیومی و موارد دیگر استفاده می شود. این نوع کامپوزیت ها خود نیز به چندین گروه با ضخامت های متفاوت و رنگ های مختلف تقسیم می شوند و از لحاظ هزینه نیز بسته به نوع ورق، شرکت سازنده، ضخامت و موارد دیگر قیمت ها متغیر می باشد.

از لحاظ طرح و نما نیز به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول بر روی پلیت های آلومینیوم با استفاده از رنگ ها روی سطح برش های زیبا ایجاد می کنند. همانند تصویر ذیل:

کامپوزیت رنگی

و یا بر روی آن ها اقدام به چاپ تصاویر می نمایند. که این مورد از لحاظ اقتصادی هزینه ی بیشتری را می طلبد. همانند تصویر ذیل:

 

طرح کامپوزیت

البته روش های دیگری نیز برای رنگ آمیزی و زیبا سازی پلیت ها موجود است که ما به دو مورد بالا و 4 مورد ذیل دیگر اکتفا می نماییم.

1- آلومینیوم برجسته

2- رنگ آلومینیوم پوشش داده شده

3- آلومینیوم آنودایز

4- پودر آلومینیوم پوشش داده شده

 

جهت اطلاع از قیمت نمای کامپوزیت و نمای کامپوزیت مغازه,نمای کامپوزیت طرح سنگ , طراحی و اجرای نمای کامپوزیت و نحوه اجرای نمای کامپوزیت به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .