سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آجر نما نسوز | قیمت آجرنما

 

آجر نما نسوز | قیمت آجرنما

 

آجر نما| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت آجر نما| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع آجر نمای ساختمان , آجر نما نسوز و ارزان

نمای آجر , آجر نما,آجر,آجرنما,نمای ساختمان

ویژگی های آجر نما :

آجر نما به عنوان یک عایق در برابر حرارت هست که از خروج گرما و ورود سرما در فصول سرد ممانعت می کند. همچنین به علت نقش انعکاسی که در تابستان دارد گرما را نیز کاهش می دهد. بر همین اساس برای اینکه بتوان از  آجر نما بیشترین استفاده را  برد بایستی در انتخاب جنس و رنگ آن بیشترین دقت را کرد. آجر نما طرح ها و رنگ های متنوع بسیاری دارد که در زیباسازی نمای ساختمان می تواند نقش چشم گیری داشته باشد.

آجر نما

انواع مختلف آجر نما:

  1. آجر نما رس تولید شده با خاک رس: آجر نما رس قدمتی به اندازه چندین قرن در ایران دارد که مناسب و مطلوب بودن این جنس از آجر نما در طی قرن ها و نیز مطابقت آن با معماری ایرانی را نشان می دهد. آجر نما رس در رنگ های زرد، گلبهی بژ و گلبهی روشن ساخته می شود.
  2. آجر نما شیل پایه سنگ : در ساخت این جنس از آجر نما مد و فناوری حاضر بکار می رود. خاک بکار رفته در این نوع آجر نما از نوع سنگ است که با استفاده از آسیاب های پرقدرت تبدیل به خاک شده و سپس آجر نما از آن ساخته می شود. این آجر نماهای جدید در رنگ های بسیار متنوع قرمز قهوه ای گلبهی روشن و گلبهی بژ و  سایر جنس های محکم آجر نما تولید می شوند.
  3. آجر نما نسوز : یکی از مدرن ترین روش های تولید آجر نما در ایران، آجر نما نسوز هست. این محصول دارای ویژگی هایی نظیر تنوع رنگی بالا (سفید، گلبهی بژ، قهوه ای و قرمز)، سفت شدن با استفاده از انواع آجر نما نسوز  مختلف سنگ ها کامپوزیت شیشه و چوب می باشد. پخت این نوع آجر نما در درجه حرارت بیشتر از 1000 درجه صورت می گیرد و بر همین اساس دوام بالایی داشته و زیبایی خود را در طی سال ها از دست نمی دهد.

یکسری نکات فنی که در زمان کار با آجر نما بایستی مدنظر قرار گیرد

آجر نما

موضوع بسیار مهمی که در مورد آجر مطرح است، شوره زدن آن هست که در ادامه توضیح می دهیم. البته این شوره در اثر فعل و انفعالات املاح و نمک های طبیعی که در سیمان وجود دارد به وجود می آید که با واکنش با آب به مرورزمان و رسیدن به سطح کار و متعاقب آن تبخیر آب به شکل شاخه های کریستالی در سطح ظاهر می شود. درصورتی که حوصله داشته باشید و عامل ایجاد رطوبت در مجاورت نما وجود نداشته باشد این شوره ها به مرور از بین می روند ولی اگر این حالت وجود ندارد موارد زیر را در نظر داشته باشید:

علت به وجود آمدن شوره بر روی آجر نما

آب هایی که حاوی املاح بوده و ناخالص اند نباید برای آب دادن آجرها استفاده شوند چراکه همین املاح بعد از خشک شدن بر روی سطح آجر به شکل شوره نمایان خواهند شد. آب دادن دیوار بایستی دو یا سه بار و با آب زلال و پیش از بندکشی صورت گیرد و نباید بعد از بندکشی دیوار آب داده شود در این حالت نمک هایی که در ملات سیمان وجود دارند با آب شسته شده و پس از رسیدن به سطح آجر ایجاد شوره می کنند. در جهت صرفه جویی در آب نباید دیوار آجرنما با پس آب شست و شوی دستان کارگران و نیز آب تخلیه شده از استخر و در کل هر آب آلوده دیگر خیس شود.

جلوگیری از ایجاد شوره بر روی آجر نما

بنای نماکار بایستی در مورد جلوگیری از ریخته شدن ملات بر روی سطح نمای آجر آگاه باشد و برای اینکه این اتفاق نیفتد پیش از کار بایستی هشدار لازم داده شود. درهرحال حتی اگر تمام شرایط هم کنترل شده باشد بازهم امکان ریخته شدن ملات بر روی سطح وجود دارد در صورت بروز چنین اتفاقی نباید ملات زمانی که خیس هست پاک شود. گاهی نماکار ملات های ریخته شده را با پارچه ای خیس پاک می کند و با توجه به رد آب تصور می کند که نه تنها ملات پاک شده بلکه جلوه بیشتری هم به کار داده است ولی بعد از این که کار خشک شد همین رد آب به صورت شوره دیده می شود و دل زدگی ایجاد می کند.

بنابراین توصیه این هست که ملات ریخته شده بعد از اینکه خشک شد با استفاده از کاردک از روی نما تراشیده شود و هرگز محل آن با آب شسته نشود. راه حل این هست که با استفاده از محلولی مخصوص رد شوره های برجای مانده از ملات پاک گردد (تفاوتی که آجر نما با کاشی دارد به متخلخل بودن سطح آجر نمامربوط می شود که ذرات سیمان با قرارگیری در درون خلل و فرج آن امکان پاک سازی را با مشکل مواجه می سازند)

آجر نما نباید در داخل کارتون خیس شود بخشی از این امر به چسب های بکار رفته در چسباندن کارتن ها مربوط می شود که هم باعث چسبندگی شدید و هم ایجاد لکه در روی آجرها می شوند و از طرفی سایر مواد بکار رفته در کارتن ها نیز آلودگی زیادی در آجرها ایجاد می کنند و زیبایی کار نماکار را زیر سؤال می برند.

صرفه جویی اقتصادی در کار کردن آجر نما

همواره در پیاده کردن یک طرح این امکان وجود دارد که روش های مختلف موردبررسی قرار گیرد و اقتصادی ترین روش در ساخت ساختمانی که صاحب ساختمان تصمیم گرفته پس ازاینکه ساخته شد با آجر قرمز پلاک تزئین آن را کند، استفاده از آجر لفتون است. در این صورت هم کار دیوار چینی توکار و هم آجر نمای پلاکی را توأماً انجام داده است. این امر از هزینه های دوبل جلوگیری می کند.

 

جهت اطلاع از قیمت آجر نما و آجر نمای ساختمان , آجر نما نسوز به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .