سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمای ترموود | نمای ترمووود

 

نمای ترموود | نمای ترمووود

 

نمای ترموود| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای ترموود| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع نمای ترموود , نمای ترمووود , چوب ترموود و ارزان

نمای ترموود , قیمت نمای ترمووود , چوب ترموود

فازهای فرایند تولید محصول ترموود جهت استفاده در نمای چوبی ساختمان

فاز اول- بالا بردن حرارت و خشک کردن در دمای بالا

در فرایند ترمووود گرما و بخار آب دمای چوب را به سرعت به حدود 100 درجه سانتی گراد می رساند. در مرحله بعد به مرور دما تا 1300 درجه سانتی گراد بالا می رود و بخار آب برای پیشگیری از ترک برداشتن چوب در طی اجرای فرایند مورد استفاده قرار می گیرد. بخارآب همچنین از واکنش های شیمیایی در درون چوب ممانعت به عمل می آورد. میزان رطوبت در داخل چوب در این مرحله تقریباً به شکل کامل از بین می رود.

ترمووود و محصولات ترمووودی و چوبی

فاز دوم- اعمال تغییرات حرارتی

در این فاز دمای چوب تقریباً تا 180 الی 215 درجه سانتی گراد بالا برده می شود. نوع رده بندی ترمو دمای افزایش یافته را تعیین می کند. بعدازاینکه به دمای موردنظر رسید چوب به مدت چند ساعت در این دما نگه  داشته می شود. نقش بخارآب در این دماها جلوگیری از اشتعال چوب هست.

فاز سوم- رطوبت دادن

درنهایت برای کاهش دمای چوب از روش باران استوایی و پاشیدن آب بر روی چوب ها استفاده می شود که این امر چوب را به رطوبت مطلوب رسانده و تعادل رطوبتی لازم به دست می آید. رطوبت چوب در این حالت به 4 الی 6 درصد خواهد رسید.

در طی اجرای این فرایند (ترمو) حرارت بالا، همی سلولزها که یکسری زنجیره های قندی هستند، را شکسته و تجزیه می کند. درنتیجه محصول نهایی (چوب فراوری شده) به صورت کاملاً طبیعی و فاقد هرگونه ماده شیمیایی به دست می آید. در ضمن با خروج مواد غذایی از چوب حشرات چوب خوار تمایلی به استفاده از این نوع چوب نخواهند داشت.

برخی از مزایای نمای چوبی ترمووود :

1. مقاومت بالا و عدم ایجاد تغییر در ابعاد

پس ازاینکه تیمار حرارتی بر روی چوب صورت گرفت رطوبت آن به 4 الی 6 درصد می رسد (کاهش) و چوب دارای ویژگی ای بنام تعادل رطوبتی می شود که درنهایت باعث کاهش قابل توجه در میزان جذب چوب ترموود رطوبت و تبادل حرارت چوب و محیط اطراف شده که  خود ثابت بودن ابعاد، کاهش احتمال ترک خوردگی و افزایش ویژگی های عایق بودن الوارهای چوب ترمو را باعث می شود.

2. دوام بالا در برابر پوسیدگی و حشرات چوب خوار

همان طور که در بالا اشاره شد به دلیل اینکه همی سلولزها در طی عملیات حرارتی شکسته و تجزیه می شوند، ترمووود ها منبع غذایی مفیدی برای حشرات و قارچ هایی که عامل پوسیدگی هستند نخواهند بود.

3. عدم آلودگی به صمغ ، خلوص و یکنواخت بودن

با قرار گرفتن الوارهای چوب تحت عمل آوری حرارتی، رزین و مواد مضر موجود در آن ها همچون فرمالدهیدها حذف می شوند، باکتری ها از بین رفته و ماده حاصل کاملاً خالص و استریل بوده و می تواند در دکوراسیون داخلی و بیرون ساختمان کاربردهای مختلفی داشته باشد. یکنواختی رنگ ایجاد شده در سرتاسر الوار نیز زیبایی خاصی را به آن می دهد.

در بخشهای بعدی نمای ساختمان به معرفی نمای شیشه ای و آجر نما میپردازیم .

 

جهت اطلاع از قیمت نمای ترموود و نمای ترموود , نمای ترمووود , چوب ترموود به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .