سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمای HPL|قیمت پانل HPL

نمای HPL|قیمت پانل HPL

نمای HPL| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای HPL| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع نمای اچ پی ال, پانل HPL , ورق hpl, نمای چوبی ساختمان hpl, چوب اچ پی ال و ارزان

,پانل Hpl,پانل های Hpl,پنل های Hpl,یک ورق ترکیبی،مقاوم دربرابرفعل و افعالات،عدم نیاز به تعمیر,

 

پانل HPL  (High Pressure Laminate)، کاربردها و ویژگی های آن در نمای HPL

 نمای HPL

پانل HPL یک پانل تزئینی با ابعاد و اندازه های گوناگون و ضخامت های 2 الی 25 میلی متری در بازار عرضه می شود. این پانل از کاغذ کرافت با لایه های بسیار ساخته می دهد. در هنگام تولید پانل HPL، لایه های متعدد کاغذ کرافت و روکش روئین سطح پانل  به رزین های ترموست آغشته می شوند که در دما و فشار زیاد به ورقی فشرده که ساختاری یکنواخت دارد، مبدل می شود. لایه های مختلف پانل به واسطه پایداری و مقاومت شیمیایی بالا و چسبندگی سریع و بادوام رزین های مصرفی، به صورت برگشت ناپذیر و محکمی به هم پیوند می یابند. این پانل ها کاربردهای مختلفی ازجمله در صنعت ساختمان،  اجرای نمای hpl , نمای چوبی ,(ترمووود)،  نمای خشک، دکوراسیون داخلی دیواره های داخل ساختمان، تزئین آسانسور و تولید کابینت آشپزخانه دارند. از صنایع دیگری که پانل HPL کاربرد فراوانی دارد می توان به صنایع خودروسازی و واگن سازی اشاره کرد. HPL مخفف عبارت High Pressure Laminatee به صفحاتی اطلاق می شود که مواد سازنده آن ها لایه های سلولزی و رزین های فنولی است. ترکیب این مواد در درجه حرارت بالای 180 درجه سانتی گراد و فشار برابر با 80 بار به صفحاتی بادوام بالا و مشخصات فنی ویژه تبدیل می شود. درنهایت سطوح این صفحات با استفاده لایه های رنگین و پوشش ضد خش پوشش داده می شود.

پانل hpl

صفحات HPL استفاده های زیادی درزمینه های مختلف دارند. استفاده از ورق های با 6 الی 10 میلی متر ضخامت برای پوشش های داخلی و خارجی ساختمان ها متداول است.

خصوصیات پانل HPL

پانل HPL طرح چوب امکانات گسترده ای را در جهت طراحی نمای ساختمان و قسمت های مختلف ساختمان شامل دیوارهای لابی، آسانسور، استخر و ... تأمین می کند. این نوع پانل ها گرما و جذابیت چوب طبیعی را با خود دارند و حس طبیعت را در ذهن بیننده القا می کنند. از ویژگی های برجسته این محصول می توان به مواردی همچون نصب راحت و سریع، عدم تغییر رنگ در برابر اشعه ماوراءبنفش، وزن کم، عدم نیاز به نگهداری، خاصیت ضد خش و شست و شوی راحت اشاره کرد.

 

دوام بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی

صفحات HPL دوام بالایی در برابر عوامل جوی مانند نور خورشید، باران (اسیدی) و رطوبت دارند. رنگ این صفحات بر اساس طبقه بندی 4 و 5 استاندارد (AΦ2Φ15-150) ثبات خوبی دارد. تغییرات شدید در دما از 80 درجه سانتی گراد به منفی 20 درجه سانتی گراد اثری بر این ضخامت ندارد. هوای آلوده شهرهای بزرگ بر نمای HPL تأثیر نمی گذارد و گازها و آلاینده های محیطی در شکل ظاهری آن تغییری ایجاد نمی کنند.

عدم نیاز به شست و شوی مداوم نما

سطح HPL فاقد خلل و فرج بوده و خود آن دارای خاصیت آنتی الکترواستاتیک می باشد که این عوامل از خاک گرفتگی و لک شدن نمای آن جلوگیری می کند. مواد شیمیایی که در پاک کننده های معمول استفاده شده است نیز بر روی HPL اثری ندارد.

خصوصیت مقاومت در برابر خش پذیری پانل HPL

عاملی که این خصوصیت را در صفحات HPL ایجاد می کند وجود لایه ملامینه نهایی در آن ها است.

 

مقاومت مکانیکی نمای HPL

صفحات HPL با استفاده از ترکیبی از مقاومت خمشی و قابلیت ارتجاعی ای که دارند در برابر ضربات وارده مقاوم هستند. بنابراین در نمای ساختمان ها، سطوح در معرض، در برابر فشارهای مختلف همچون فشار باد از خود واکنش لازم را نشان می دهند.

مقاومت نمای HPL در برابر آتش سوزی (عایق حرارتی)

ورق های HPL در برابر آتش تا 160 درجه سانتی گراد مقاومت می کنند. این ورق ها ذوب یا منفجر نمی شوند و به خودی خود نمی سوزند (Self extinguish). مورد مهم اینکه گازهایی که در طی سوختن صفحات HPL آزاد می شود ازلحاظ سمیت در حد پایینی قرار دارند.

 

پوشش نمای داخلی ساختمان با پانل HPL

برای پوشش نمای داخلی ساختمان با استفاده از صفحات HPL طرح های نو و متنوعی را می توان ایجاد کرد. این خاصیت هم باعث استحکام محیط داخلی شده و هم زیبایی و جذابیت آن را تأمین می کند. به منظور ایجاد هارمونی لازم بین پوشش محیط و مبلمان امکان بهره گیری از طرح ها و رنگ های متنوع وجود دارد.

به عنوان نمونه با به کارگیری صفحاتی با رنگ و طرح چوب می توان نمای طبیعی را حفظ نموده و آسیب پذیری و نقاط ضعف چوب (مثل جذب آب و پوسیدگی و غیره) را از بین برد. ویژگی ضدباکترایی و آنتی الکترواستاتیک و نیز امکان شستن پوشش های HPL در حفظ سلامت و بهداشت فضاهای های داخلی فاکتور مهمی در پاکیزگی محیط محسوب می شود. همین قابلیت استفاده از صفحات HPL در محیط هایی که نیاز به بهداشت بالایی دارند (Hygiene) نظیر آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، رستوران ها و سرویس های بهداشتی عمومی را متداول ساخته است.

نحوه نصب پانل HPL

جهت نصب پنل HPL در نما 3 راهکار وجود دارد:

راهکار اول، نصب با استفاده از پیچ یا پرچ نمایان (fix)

راهکار دوم، نصب با استفاده از چسب

راهکار سوم، نصب با استفاده از سیستم هنگ

مراحل نصب پانل HPL به ترتیب شامل:

فاز 1. انجام محاسبات

فاز 2. عمل آهن کشی نما

فاز 3. نصب کردن لامل های آلومینیومی

فاز 4. پوشش دادن سطح زیرسازی

فاز 5. برشکاری و نصب پنل ها

روش های نصب پانل HPL در فضاهای داخلی

1. روش نصب متحرک:

به کارگیری پروفیل های آلومینیومی ویژه امکان نصب و پیاده سازی آسان ضخامت HPL را فراهم می سازد. در نصب متحرک امکان دسترسی آسان بهتاسیسات پشت پوشش وجود دارد.

2. روش نصب چسبی:

در ابتدا سطحی تراز و یکنواخت بر روی دیوار با نصب پروفیل های مخصوص آلومینیومی به وجود می آید و بعد عمل چسباندن ضخامت HPL با استفاده از چسب مخصوص بر روی آن ها صورت می گیرد.

 

جهت اطلاع از قیمت نمای HPL و نمای اچ پی ال, پانل HPL , ورق hpl, نمای چوبی ساختمان hpl, چوب اچ پی ال به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آرمراجعه نمایید .