سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رنگ ساختمان|قیمت رنگ ساختمان

 

رنگ ساختمان|قیمت رنگ ساختمان

 

رنگ ساختمان| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت رنگ ساختمان| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع رنگ ساختمان , رنگ ساختمانی مولتی کالر جدید و ارزان

رنگ ساختمان,رنگ اکریلیک,رنگ دکوراتیو,معنی رنگ,رنگ ساختمانی,رنگ چیست,انواع رنگ,رنگ صنعتی,تک رنگ,رنگ های گرم,اسم رنگها

انواع رنگ ساختمان

شاید بتوان رنگ‌آمیزی را یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین اقدامات در جهت تغییر در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی (تجاری و ...) برشمرد. هر ساختمانی بعد از مدتی به‌احتمال‌زیاد نیاز به تغییرات و تعمیراتی حداقل در دیوارهایی که کهنه و کثیف هستند، پیدا می‌کند. هدف از این مطلب معرفی و بررسی ویژگی‌های تعدادی از رنگ‌های مختلفی است که در رنگ و نقاشی ساختمان بکار برده می‌شوند. دکوراسیون منزل به‌راحتی و با صرف کمترین هزینه با استفاده از این رنگ‌ها می‌تواند به شکل ساده اما اساسی تغییر کند.

رنگ

1. رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک یکی از قدیمی‌ترین انواع رنگ بوده و باکیفیت‌های گوناگون تولید می‌شود. با این رنگ، رنگ‌آمیزی بسیار آسان است و فقط بایستی ازلحاظ غلظت در هنگام تهیه کردن کنترل شود. رقیق یا غلیظ بودن می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. در حالت غلیظ بودن پخش آن به‌خوبی صورت نمی‌گیرد و پس از خشک شدن اثر قلم‌مو یا غلتک باقی می‌ماند. و درصورتی‌که غلظت بیش‌ازحد کم باشد رنگ ساختمانی مولتی کالر جدید نیاز به رنگ‌آمیزی‌های بیشتر باشد که مطمئناً زمان‌بر و اعصاب‌خردکن خواهد بود. رنگ‌های پلاستیکی برای پوشش سقف‌ها گزینه مناسبی هستند و نقص‌ها را به‌خوبی می‌پوشانند ولی بااین‌حال دوام کمتری دارند.

رنگ ساختمان

مزیت‌های رنگ پلاستیک

  • نیازی به استفاده از حلال‌های نفتی نداشته و با آب مخلوط می‌شوند.
  • این رنگ‌ها درصورتی‌که از نوع درجه‌یک باشند قابلیت شست‌وشو را دارند.
  • قابلیت انجام رنگ‌آمیزی با سرعت بالا و در زمان کم در استفاده از این رنگ‌ها وجود دارد.
  • برخلاف رنگ‌های روغنی بوی زننده‌ای ندارند.
  • خشک شدن رنگ‌های پلاستیک سریع صورت می‌گیرد.
  • به‌واسطه مات بودن، ایرادات دیوارها و سقف‌ها تا میزان زیادی حذف می‌شوند.

محدودیت‌های استفاده از رنگ پلاستیک

  • آب‌گریزی نداشته و آب را به خود جذب می‌کنند.
  • زود لکه می‌گیرند و قابلیت شست‌وشو ندارند.
  • بر روی آهن‌آلات نظیر در و پنجره و نرده نمی‌توان از این نوع رنگ‌ها استفاده کرد.

2. رنگ‌های روغنی

رنگ‌های روغنی نیز ازجمله رنگ‌های سنتی و قدیمی به شمار می‌روند و هنوز هم برای رنگ‌آمیزی درب و پنجره بهترین انتخاب هستند. ممکن است که رنگ‌های دیگر برای زیباتر کردن درب‌های فلزی بکار برده شود در این حالت نیز رنگ‌های روغنی بر روی سطح به‌عنوان پوشش عایق و ضدزنگ استفاده می‌شود. این نوع رنگ‌ها در سه گروه مات، نیمه مات و براق وجود دارند که هرکدام معایب و مزایایی دارند و در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

- رنگ‌های روغنی براق

این رنگ‌ها مزایایی همچون ماندگاری و مقاومت بالا و پوشش خوب دارند و بر همین اساس برای استفاده در مورد درها و پنجره‌ها گزینه خوبی به شمار می‌روند. این رنگ‌ها به‌واسطه براق بودن از طریق انعکاسی که ایجاد می‌کنند روشنایی فضا را افزایش می‌دهند. در مقابل ایرادی که دارند این هست که ‌موج و عیب‌های گچ کاری را نشان می‌دهند.

- رنگ‌های روغن مات

این مزیت را دارند که به‌واسطه مات بودن نور را انعکاس نمی‌دهند و عیوب مربوط به گچ کاری ازنظر پنهان می‌ماند. از محدودیت‌های استفاده آن عدم امکان شست‌وشوی کامل و صد در صد آن وجود نداشته و پاک کردن آن به‌سختی صورت می‌گیرد و اثر دستمال روی دیوار باقی می‌ماند، ضمن اینکه این رنگ‌ها پوشش کمتری داشته و در مقایسه بارنگ‌های براق بوی بیشتری دارند.

انواع نیمه مات حد واسط این دودسته قرار می‌گیرند.

3. رنگ مولتی کالر

رنگ‌های مولتی کالر بر روی تمامی سطوح قابلیت اجرا دارند. این رنگ‌ها دکوراتیو بوده و لایه‌ای نازک بر روی سطح موردنظر ایجاد می‌کنند و برای استفاده بر روی سطوح مختلف نظیر گچ، سیمان، بتون، آهن، آلومینیوم، چوب، رنگ، سنگ، شیشه، کاشی، پلاستیک، رنگ‌روغن و غیره گزینه مناسبی هستند.

مزیت‌های مولتی کالر

  • این رنگ‌ها به‌واسطه یافت ویژه‌ای که دارند و نیز به دلیل مات و کم جلا بودنشان، مانع از دیده شدن ایراداتی همچون موج و خرابی سطح زیر کار دیوار در خود می‌شوند. برای محیط‌های پرتردد و یا پرترافیک نظیر راه‌پله‌ها انتخاب مناسبی هستند چراکه ذرات معلق هوا و مواد آلاینده را به خود جذب نمی‌کنند. پس از آسیب دیدن با استفاده از حداقل مواد، قابلیت ترمیم آسان و به بهترین شکل، در آن‌ها وجود دارد. خشک شدن سریع و بی‌بو بودن و کم ضخامت بودن و نیز قابلیت اجرا در تمامی سطوح بدون اینکه رنگ‌پریدگی و زرد شدن در آن‌ها دیده شود، از مزایای دیگر رنگ‌های مولتی کالر است.

4. رنگ بلکا

این دسته از رنگ‌ها نیاز به‌صرف هزینه کمی داشته و می‌توانند به‌عنوان یک گزینه مناسب برای جایگزین شدن بجای رنگ و کاغذدیواری باشند. این رنگ در حقیقت یک نوع پوشش سلولزی است که از الیاف طبیعی نظیر پنبه ساخته می‌شود.

مزیت‌های رنگ بلکا

  • عدم نیاز به زیرسازی در جهت پوشاندن عیوب زیر کار، عایق بودن در برابر حرارت و سرما، وزن کم، تنوع رنگی بالا، بی‌بو و بدون حساسیت بودن، قابل‌شست‌وشو با استفاده از کف شامپو فرش و قابلیت ضد آب کردن آن به‌وسیله رزین‌های ویژه، عایق رطوبتی، عدم ترک‌خوردگی و قابلیت ترمیم از مزایای این نوع رنگ‌ها است.

هم اکنون شما هم می توانید در وب سایت صنعت ساختمان.آی آر آگهی خود را ثبت نمایید.

 

جهت اطلاع از قیمت رنگ ساختمان و رنگ ساختمان , رنگ ساختمانی مولتی کالر جدید به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .