سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سبک سازی ساختمان |قیمت و هزینه سبک سازی ساختمان |مصالح سبک سازی

 

سبک سازی ساختمان |قیمت و هزینه سبک سازی ساختمان |مصالح سبک سازی ساختمان

 

 

سبک سازی ساختمان| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت سبک سازی ساختمان| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع سبک سازی ساختمان و هزینه مصالح سبک سازی ساختمان و ارزان

قیمت سبک سازی ساختمان,سبک سازی سقف,سبک سازی سقف شیروانی,عکس سبک سازی ساختمان,مصالح سبک سازی ساختمان,سبک سازی سازه,مقاله سبک سازی ساختمان,مصالح سبک ساختمان

سبک سازی ساختمان چیست ؟

در دنیای امروز با افزایش نیاز جامعه و انسان به ساخت ساختمان و مسکنی برای زندگی، بهره‌گیری از راهکارهای ساخت‌وساز همچون سبک‌سازی ساختمان به شکل وسیعی درحال‌توسعه است. در شهرهای مختلف از زمان‌های گذشته وقوع زمین‌لرزه در طی سال‌های متمادی خسارت‌های جانی و مالی بسیاری را برای مردم به بار می‌آورد و با توجه به این نکته که اکثر مناطق ایران زلزله‌خیز هستند، ساختن ساختمان‌های سبک و بادوام در برابر زلزله و سبک‌سازی ساختمان اهمیت بسیاری دارد. بر همین اساس مهندسین و متخصصان امر با بهره‌گیری از تکنیک سبک‌سازی ساختمان در جهت بررسی و ارائه سیستم ایمن و باصرفه اقتصادی برای مواجهه و مقابله با نیروهای مخرب حاصل از زمین‌لرزه گام برمی‌دارند. بعلاوه با بررسی بیشتر سازه‌های موجود در نواحی روستایی و شهری و توسعه روش‌های بنیادین همچون سبک‌سازی ساختمان به کمک امکانات اقلیمی در هر منطقه (نظیر استفاده از چوب در سازه‌های مناطق شمالی) ترغیب می‌نماید. این روش کیفیت ساختمان را تضمین کرده و هزینه‌های موردنیاز برای تعمیر و نگهداری ساختمان در زمان بهره‌برداری را تضمین می‌کند. سبک‌سازی ساختمان به دو صورت انجام می‌شود:

سبک سازی ساختمان

1- سبک‌سازی اجزای باربر ساختمان

2- سبک‌سازی سازه ساختمان

سبک‌سازی اجزای باربر ساختمان

سبک‌سازی اجزای باربر ساختمان به‌منظور سبک‌سازی ساختمان و بهره‌گیری از تکنیک‌های متداول در جهت دستیابی به وزن مناسب، می‌تواند بسیار مؤثر باشد. این تکنینک ها مواردی چون شناخت مصالح سبک مرسوم در صنعت ساخت‌وساز را شامل می‌شود. ارزیابی میزان کارایی‌ای که این مصالح می‌توانند به‌عنوان مصالح سبک داشته باشند و میزان مؤثر بودن استفاده از مصالح نو، وزن ساختمان را کاهش داده و هزینه و زمان موردنیاز برای اجرای یک ساختمان را پایین می‌آورد.

سبک سازی ساختمان

سبک‌سازی سازه ساختمان

این روش در کنار روش اول (سبک‌سازی اجزای باربر ساختمان) از مؤثرترین و پراهمیت‌ترین شیوه‌های مطرح در جهت سبک‌سازی ساختمان محسوب می‌شود. در جهت رسیدن به هدف سبک‌سازی سازه ساختمان مصالح سبک بکار گرفته می‌شود. مصالح سبک به مصالحی اطلاق می‌شود که در مقایسه با سایر مصالح مشابه وزن کمتری داشته و با به‌کارگیری آن‌ها وزن کلی ساختمان کاهش می‌یابد. این امر به نوبه خود باعث سبک شدن و مقاومت بیش‌ازپیش ساختمان در مقابل حوادث طبیعی مختلف همچون باد و زلزله می‌شود.

درمجموع، مصالح سبک را می‌توان به دو گروه تقسیم نمود:

1. مصالح سبک سازه‌ای

2. مصالح سبک غیر سازه‌ای

گروهی از مصالح که کاربرد آن‌ها در بنا در موارد سازه‌ای است و سبک‌وزن هستند با عنوان مصالح سبک سازه‌ای شناخته می‌شوند. این مصالح خود در سه نوع وجود دارند:

1. مصالح سبک سازه‌ای طبیعی

2. مصالح سبک سازه‌ای صنعتی

3. مصالح سبک سازه‌ای بتونی

مصالح سبک سازه‌ای طبیعی

این دسته از مصالح همان‌طور که از اسم آن‌ها نیز مشخص است به شکل طبیعی در طبیعت وجود دارند و حاصل ترکیب مواد مختلف با همدیگر نیستند، از قبیل آهک، شن و ماسه، سنگ و .... در مصالح سبک سازه‌ای مواد آلاینده که برای سلامتی مضر باشد به‌هیچ‌وجه وجود ندارد.

مصالح سبک سازه‌ای صنعتی

این دسته از مصالح حاصل ترکیب چند نوع مواد یا مصالح در کارخانه با همدیگر هستند. انواع بتون‌های سبک از این نوع مصالح محسوب می‌شوند.

مصالح سبک سازه‌ای بتونی

در ساختار این دسته از مصالح مواد ترکیبات جدیدی وجود دارد و وزن کم و مقاومت بالایی دارند. مصالح سبک سازه‌ای بتونی موارد استفاده مختلفی دارند. از مصالح سبک سازه‌ای بتونی می‌توان به بتن‌های سبک سازه‌ای اشاره کرد که وزنی کمتر از 1840 کیلوگرم بر مترمکعب دارند. مواد سازنده بتن سبک سازه‌ای از ورموکولیت، پرلیت، سنگ بازالت و سیمان تیپ 2 تشکیل می‌شود. در ترکیبات سازه‌ای این نوع بتن‌ها ماسه بکار برده نمی‌شود و این موضوع خود عاملی برای سبک‌سازی ساختمان می‌باشد.

بتون‌های سبک در دو نوع بتن اسفنجی (بتن بدون ریزدانه) و بتن گازی وجود دارند.

خصوصیات بتن سبک شامل موارد زیر می‌شود:

1. بار مرده ساختمان را کاهش داده و عملیات نصب را سرعت می‌بخشد. مصرف مصالح کم شده و با هر نوع نقشه ساختمان منطبق است

2. بالا رفتن ایمنی ساختمان در برابر زمین‌لرزه

3. بالا بردن مقاومت ساختمان، وزن پایین

4. افزایش دوام ساختمان

5. کم شدن هزینه ساخت ساختمان

6. کم شدن و یا حذف شدن میزان تیرآهن سازه‌ای موردنیاز

7. ایجاد عایق در برابر صدا و حرارت

بتن اسفنجی:

در هنگام مخلوط شدن موادی مانند شن، سیمان، آب و ماسه با یکدیگر حفرات بزرگی در داخل بتون ایجاد می‌شود. این بتن به بتون اسفنجی، بتن متخلخل، بتن کفی یا بتن گازی معروف است.

بتن گازی:

مواد سازنده این بتن می‌تواند سیلیس، سیمان و آهک باشد و نیز امکان تهیه آن از مواد چسبنده،خرده سنگریزه، آب و افزودنی‌های مخصوص وجود دارد.

مصالح سبک غیر سازه‌ای

این نوع مصالح بتون‌های سبک غیر سازه‌ای را شامل می‌شوند. بتون سبک‌وزن کمتری از بتون معمولی دارد. بره همین اساس بتن سبک غیر سازه‌ای می‌تواند در کاهش وزن ساختمان و سبک‌سازی ساختمان داشته باشد. عمده‌ترین موارد استفاده و مهم‌ترین انواع این نوع محصولات شامل موارد زیر می‌شود:

1. بلوک‌های سبک سقفی

2. بلوک‌های سبک دیواری

هم اکنون شما هم می توانید در وب سایت صنعت ساختمان.آی آر آگهی خود را ثبت نمایید.

 

جهت اطلاع از قیمت سبک سازی ساختمان و سبک سازی ساختمان و هزینه مصالح سبک سازی ساختمان به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .