سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موکت |قیمت موکت ارزان

 موکت |قیمت موکت ارزان

 

چرا باید از موکت استفاده کرد

موکت از زمان های دور، یکی از انتخاب های ثابت خانواده ها بوده است چراکه همواره راحتی و آسایش لازم را برای خانواده ها به ارمغان آورده است.

 

موکت

 

امروزه انواع جدید و متنوعی از کفپوش ها برای پوشاندن کف خانه در دسترس اند، با این وجود برخی از مردم هنوز تمایل دارند که بخشی از کف داخل منزل و بخصوص اتاق خواب را موکت بپوشاند. موکت ها برای استفاده در اتاق کودکان مناسب اند و ایمنی آن ها را در چند سال اول زندگی تأمین می کنند.

می توان از موکت های با رنگ شاد و فانتزی تر برای اتاق کودکان استفاده کرد و در سایر اتاق ها بر اساس نوع رنگ اسباب و اثاثیه هارمونی لازم را به وجود آورد.

موکت در واقع می توانند با هر نوع سبک مبلمان و دکور هماهنگی داشته باشند و در سطح بالایی تجملی و لوکس هستند. یک موکت ثابت در سرتاسر اتاق رنگ و نقش و بافت را در اتاق شما ایجاد می کند. همچنین بافت موکت ازلحاظ حرارتی و صوتی عایق است. بر همین اساس استفاده از موکت در مکان های با صدای زیاد و سرد می تواند بسیار مناسب باشد. موکت و فرش به علت برخورداری از یک بافت قابل لمس و نرم، عاملی برای تلطیف خطوط راست و معماری هندسی اتاق محسوب می شوند. با توجه به عرضه این محصولات در رنگ ها، طرح ها و بافت های مختلف، ایجاد یک هارمونی در دکوراسیون داخلی با استفاده ازموکت کار مشکلی نیست.

موکت کردن معمولاً برای اتاق های کم اثاثیه استفاده می شود تا این اتاق ها مبله تر به نظر برسند. همچنین موکت برای اتاق هایی که کف چندان دل چسبی ندارند می تواند بسیار مناسب برای پوشاندن آن باشد. برای فضاهای بزرگ انتخاب و استفاده از موکت طرح دار کار خلاقانه ای است. با این کار فضا کوچک تر و صمیمی تر به نظر می رسد. برعکس برای اتاق های کوچک موکت های ساده و بدون طرح بایستی استفاده شود تا آن را بزرگ جلوه کند.

فضای اتاق همچنین درصورتی که پرز موکت ها کمتر باشد بزرگ تر به نظر می رسد. موکت های با رنگ تیره فضاهای بزرگ را به محیطی راحت و کوچک تبدیل می کنند. موکت های با رنگ آفتابی برای اتاق هایی که نور آفتاب را مستقیماً دریافت نمی کنند می توانند گزینه مناسبی باشند چون حس گرمای خوشایندی را به محیط القا می کنند. موکت های با رنگ سرد فضاهای با نور گیری بالا را متعادل می سازند.

 

موکت های دارای پرزهای بلند

این استفاده از این نوع موکت ها در کف اتاق نرمی و راحتی احساس می شود. این امر برای ساکنان مناطق سردسیر از اهمیت مضاعفی برخوردار است. برخی موکت ها ضخامتشان آن قدر زیاد است که مشابه فرش های ماشینی هستند. برای داشتن اتاق های گرم در فصول سرد و نرم و راحت در فصول گرم استفاده از این نوع موکت ها توصیه می شود.

 

موکت های دارای طرح (طرح دار)

موکت ساده و با رنگ یکنواخت باعث بزرگ تر دیده شدن اتاق می شود اما اگر اتاقی بزرگ باشد نیازی به استفاده از این نوع موکت ها نیست.

 

مراقبت از موکت

در خانواده هایی که کودکان نوپا وجود دارد استفاده از موکت های دارای رنگ روشن توصیه نمی شود چون به زودی لک خواهد شد. لکه بری در مورد موکتها از سایر انواع کف پوش همچون کفپوش های با جنس چوب ، سنگ و سرامیک دردسر بیشتری دارد.

برای جلوگیری از جابجایی یا جمع شدن موکت ها توصیه می شود از چسب مخصوص استفاده شود و بر روی زمین محکم شود. این موضوع در مورد موکت های نازک دارای پرز کوتاه اهمیت بیشتری دارد.

 

مزیت های موکت

به نوعی عایق صوتی و عایق حرارتی محسوب می شوند و بر همین اساس قابلیت استفاده در محیط های سرد و پرسروصدا را هم دارند. موکت ها در کف خانه احساس نرمی و راحتی را برای ساکنین به ارمغان می آورند.

این کف پوش ها در رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارند و با هر نوع دکوراسیونی می توانند تطبیق پیدا کنند.

موکت های یکدست و یکنواخت که پرزهای کوتاه تری دارند محیط اتاق را بزرگ تر نشان می دهند.

 

این کفپوش برای فصول سرد سال و محیط های مخصوص مانند اتاق کودک و ... بهترین انتخاب محسوب می شود. موکت کف پوشی است که این روزها در انواع طرح ها و رنگ ها تولید و در بازار عرضه می شود. بنابراین یافتن موکتی که با سلیقه و خواست هرکسی سازگار باشد کار چندان مشکلی نیست.

یک سری نکته کلی در ارتباط با انتخاب نوع موکت برای هر محیط وجود دارد که بایستی قبل از خرید مدنظر قرار گیرد و در ادامه آورده شده است:

 

1. اینکه موکت را برای چه فضایی می خواهید، تعیین کنید

2. طرح موکتی که قصد دارید تهیه کنید را مشخص کنید، برجسته یا ساده؟

3. در مورد کیفیت مواد یا نوع گره بررسی لازم را از قسمت پشت موکت انجام دهید.

4. دقت داشته باشید که نمانام های مشهور تقلب بیشتری دارند

5. زمانی که اقدام به نصب موکت می کنید توجه داشته باشید که خواب همه قطعات به یک سمت باشد.

6. از فروشنده نحوه چسباندن را بپرسید و بهتر است که اطلاعاتی هم در ارتباط با شست وشوی هرکدام از موکت ها داشته باشید.

7. اندازه کامل و دقیق فضایی که قصد خرید موکت برای آن را دارید قبل از رفتن به فروشگاه در دست داشته باشید.

8. نصب موکت ها را تا حد امکان به نصاب های ویژه این کار بسپارید.

 

روش نصب موکت:

1.ابتدا گرد و غبار و خاک به طور کامل از روی زمین پاک گردد.

2. زمین باید کاملا صاف باشد.

3. سطح پشت موکت باید با آب مرطوب شده و به مدت چند دقیقه بماند.

4. به منظور جلوگیری از ایجاد فاصله در عرض هنگام استفاده از دو موکت کنار هم ، مراحل نمایش داده شده در شکل زیر انجام شود.

5. برای جلوگیری از نایکنواختی سطح موکت و طول عمر بیشتر باید هوای زیر موکت بطور کامل تخلیه گردد.

6. برای نصب موکت به یک بلوک چوبی، چکش، و کاتر یا چاقوی تیزی برای بریدن موکتها احتیاج است.

 

موکت را بکشید تا به اندازه محل درآید، اما مراقب باشید که لبه موکت از جای خود تکان نخورد.

سپس بلوک چوبی را روی موکت قرار دهید و با چکش ضربه هایی به آن بزنید تا موکت کاملاً به زمین بچسبد. این کاررا روی تمام سطح موکت تکرار کنید.

 

انواع موکت:

1. موکت های کبریتی: ارزان،قدیمی،کم قطر وزبر هستند.

2. موکت هایی با پرز بلند: دارای الیافی نرم و راحت وبلند با ضخامت زیاد می باشند.

3.موکت های چمن مصنوعی: این موکت ها شبیه چمن و رنگشان هم سبز چمنی است و برای کف سالن های ورزشی،نمایشگاه ها استفاده می شود.

4. موکت های طرح دار: این نوع موکت ها از کشور های اروپایی مانند بلژیک یا ترکیه به ایران وارد می شوند. و معمولا با هر نوع فضا و دکوراسیونی قابل تطبیق می باشند

 

 

جهت اطلاع از قیمت موکت و موکت , موکت ارزان به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .