سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بالابر| قیمت بالابر

بالابر| قیمت بالابر

بالابر,بالابر برقی,بالابر هیدرولیکی,بالابر پله,بالابر هیدرولیک,بالابر خانگی

بالابر چیست و انواع بالابر ها ؟

بالابر در واقع ابزاری مکانیکی هست که به منظور دسترسی های موقتی و ایمن برای افراد و تجهیزات در مکان هایی که غیر قابل دسترس هستند بخصوص مکان هایی با ارتفاع زیاد کاربرد دارد.

آنچه که باید مد نظر داشت این هست که اینگونه بالابر ها صرفاً برای کارهای بالابر و کلایمر موقتی و کوتاه مدت  همچون تعمیرات جزئی و کارهای نظارتی در محل های با ارتفاع زیاد و یا مکان هایی که راه دسترسی ایمن و راحت به آن ها وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرند.

بالابر


بنابراین این تجهیزات در مقابل تجهیزاتی همچون آسانسورها و یا سایر بالابرها قرار می گیرند که دائمی اند. طراحی این تجهیزات به منظور جابجایی بارهای با  وزن محدود و معمولاً پائین تر از یک تن بوده است. هرچند که گاهی بر اساس نیاز در ظرفیت های کاری بیشتر نیز تولید می شوند. از مزایای دیگر اینگونه تجهیزات کاربری آسان آن هاست که معمولاً یک نفر قادر است آن را راه اندازی کند و مورد استفاده قرار دهد.

بالابر
 ها با نام  ( MEWP: Mobile Elevating Work Platforms نیز معروف هستند.  ساخت بالابر علاوه بر اینکه به عنوان محل کار ایمن موقتی صورت می گیرد، امکان استفاده از آن ها به عنوان ابزارآلات صنعتی (مانند قالب های برقی نصب شیشه) وجود دارد. این کار با تجهیز آن ها به منابع برقی و  بادی میسر می شود.


امروزه تقاضای زیادی از طرف مصرف کنندگان برای استفاده از این وسیله وجود دارد چراکه کاربرد آن آسان است. از طرفی به دلیل عدم وجود آگاهی و نظارت لازم، کاربران آن اطلاعات کافی در مورد خطرات و حوادث کار با این تجهیزات را ندارند. متأسفانه این ناآگاهی گاه حوادث ناگواری را به دنبال دارد. هر ساله آمار زیادی از وقوع حوادث در حین کار با بالابر های غیر استاندارد توسط کارگران گزارش بالابر نفربر می شود. سقوط از ارتفاع، برق گرفتگی، گیرافتادگی، سقوط اشیا از داخل پلاتفورم و واژگونی اینگونه از تجهیزات از جمله موارد خطرات عمده کار با بالابر هاست.

لازم به توضیح است که آمار سازمان OSHA، خطر واژگونی (Tip-Over) را به عنوان بالاترین علت حوادث کار با اینگونه تجهیزات معرفی می کند.افرادی زیادی از جمله بیشتر کارگران صنعت برق، کارگران نقاشی ساختمان کارگران نصاب قطعات فلزی سوله­ ها، نجار­ها و… در معرض آسیب های ناشی از کار با این تجهیزات قرار دارند. از عمده ترین دلایل بوجود آورنده حوادث در حین کار با بالابر ها می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

وجود نقص در تجهیزات، وضعیت زمین، عدم استفاده از جک های جانبی تعادلی یا بالابر خانگی خراب بودن جک­ها، گیرکردن بین ساختمان­ها و تأسیسات مجاور، برخورد با سایر وسایل نقلیه ، بار اضافی و برخورد بار به کشنده بالابر ها.

در کشور ما عمده ترین علل حوادث بالابر، به کارگیری بالابر ­های غیر استاندارد، استفاده از سبد متصل به جرثقیل به جای بوم لیفت و آموزش ندادن اپراتور  می باشد.

بر اساس آمارهای منتشره از سازمان ایمنی و بهداشت حرفه­ای آمریکا (OSHA)هر ساله تعداد زیادی از کسانی که از بالابرها استفاده می کنند، آسیب های  شدید می بینند و حتی این امر به مرگ آن ها منجر می شود.

انواع مختلف بالابر ها :

1- بالابر های نوع سیار

کاربرد این نوع بالابر در ارتفاع و یا به منظور حمل و جابجایی بار و نفر و یا انجام امور خدماتی، رنگ آمیزی، ساخت سازه ها و ساختمان ها و ... می باشد. بالابرهای نوع سیار بر اساس نوع دسترسی در دو دسته قرار می گیرند:

الف- بالابر های سیار با دسترسی عمودی: این دسته از بالابرها تنها به صورت عمودی حمل بار و نفر را انجام می دهند. مرسوم ترین این نوع دستگاه ها با نام بالابرهای هیدرولیکی آکاردئونی (قیچی (Scissor Lifts- و ریلی می باشد.

 

ب- بالابر های سیار با دسترسی عمودی و افقی یا بوم لیفت ها :بالابرهای هیدرولیکی مفصلی و هیدرولیکی تلسکوپی و یا ترکیبی در بازار موجودند. بوم لیفت  ها معمولاً به منظور کار در مکان های مرتفع، جابجایی نفر و دسترسی به نقاط جانبی در ارتفاع بکار می روند. این دستگاه ها به دلیل استفاده از مکانیسم هیدرولیک امنیت بالائی دارند. عرضه این نوع بالابرها به بازار بالابر فروشگاهی می تواند به شکل قابل یدک (Towable Platforms)، نصب شده بر روی کامیون (Truck Mounted Platforms) و یا خود محرک (Self Propelled) صورت گیرد.

2- بالابر های نوع ثابت (Fixed Platforms)

کاربرد این نوع بالابر ها معمولاً در خطوط تولید، انبارها و... به منظور جابجایی بارهای سنگین، تخلیه و بارگیری از خودرو و هم سطح سازی می باشد. بالابرهای ثابت در انواع و مکانیسم های مختلف اعم از هیدرولیکی، زنجیری، کابلی و یا به صورت ترکیبی ساخته می شوند. ایمن ترین آن ها بالابر هیدرولیکی ثابت با مکانیسم قیچی و خطرآفرین تری آن ها و بالابرهای کابلی هستند. علت خطرناک بودن بالابر های کابلی به دلیل احتمال قطع کابل، خارج شدن از قرقره وینچ و یا گیر کردن اشیا و اندام بدن میان کابل و وینج می باشد. می توان از انواع  بالابرهای هیدرولیکی ثابت که دارای ایمنی مناسب نسبت به دیگر مدل های  معرفی شده می باشند به موارد زیر اشاره کرد:


این بالابر های ثابت به یک چاهک نیاز دارند تا در زمان جمع شدن دستگاه با قرارگیری درون آن با زمین مسطح می شود.

  1. بالابر ثابت هیدرولیک جک مستقیم
  2. بالابر های ثابت آکاردئونی
  3. بالابر های ثابت زنجیری و کابلی هیدرولیکی

 

جهت اطلاع از قیمت بالابر و بالابر و کلایمر ,بالابر نفربر,بالابر خانگی,بالابر فروشگاهی,بالابر هیدرولیک,بالابر صنعتی به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


پله برقی| قیمت پله برقی

 

 

پله برقی| قیمت پله برقی

پله برقی| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت پله برقی| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع پله برقی خانگی , قطعات پله برقی و ارزان

,پله برقی,پله برقی به انگلیسی,پله برقی اصفهان,پله برقی خانگی,پله برقی در لرستان,پله برقی در اصفهان,پله برقی شیندلر,پله برقی هیوندای,پله برقی فتحی,پله برقی چیست

پله برقی راه پله سیاری هست که عمل انتقال مسافر را به بالا و پایین انجام می دهد. این وسیله در کل دنیا و در مکان‌های فاقد آسانسور قابل استفاده است. این مکان‌ها می تواند مراکز خرید، فرودگاه ها ، مراکز تجاری و ... باشد. پله برقی‌ها برای جابجایی افراد ظرفیت زیادی دارند. از آن‌ها جهت هدایت مردم به مکآن‌های خاص که مدنظر کارفرماست می توان استفاده کرد. نوع سرپوشیده آن نیز برای بیرون از فضاهای بسته وجود دارد. پله برقی و پیاده رو متحرک نیروی لازم برای حرکت را از موتورهایی که سرعت یکنواختی (0?3 تا 0?66 متر بر ثانیه) را ایجاد می کنند به دست می آورند. حداکثر زاویه نصب پله برقی برای ارتفاع 18 متر نسبت به افق 30 درجه در نظر گرفته می شود. 

پله برقی
فردی به نام چارلز دی سیبرگ، از کارمندان شرکت آسانسور اوتیس مخترع پله برقی بوده است. وی کلمه پله برقی را ابداع نمود که ترکیبی از دو کلمه ESCALAA   (در لاتین به معنای پله‌ها) و ELEVATOR (به معنای آسانسور) می باشد. با اینکه پیشرفت‌های زیادی در جهت تکمیل این اختراع از ابتدای تولد تا به امروز صورت گرفته، طراحی ای که سیبرگ انجام داد هنوز هم پایه و اساس ساخت پله برقی محسوب می شود. این دستگاه را دو پلتفرم بالا و پایین تشکیل می دهد که با  استفاده از یک خرپا به هم متصل‌اند. خرپا دو چرخ محرک دارد که تعدادی پله تاشو را به شکل یک حلقه به حرکت در می‌آورند. خرپا همچنین حفاظ و دو نوار دستگیره دارد که سرعت هماهنگ با سرعت حرکت پله‌ها دارد.

پلتفرم بالا و پایین
این دو پلتفرم، محل جایگیری ، قسمت‌های منحنی حفاظ، موتور، گیربکس و پله‌ها هستند.  پلتفرم بالا موتور محرک و تجهیزات مربوطه و گیربکس اصلی را شامل می شود. چرخ‌ها و تجهیزات لازم جهت بازگشت پله به مبدأ در  پلتفرم پائینی جای گرفته‌اند.  . این دو بخش همچنین باعث استحکام بالا و پائین خرپا می شوند. یک سینی و یک صفحه شانه ای نیز در پله برقی خانگی پلتفرم‌ها وجود دارد. سینی مذکور برای ایستادن مسافرین پیش از سوار شدن به پله‌هاست. این سینی به شکلی تعبیه می شود که متخصصان نصب و تعمیر به آن دسترسی دارند. صفحه شانه ای قسمت مابین پلتفرم و پله های متحرک است. وجه تسمیه آن به خاطر شانه‌هایی است که در لبه‌های رو به پله آن وجود درد.  
خرپا یک قسمت فلزی و میان تهی است که باعث اتصال پایین و بالای پله برقی به هم می شود. این سازه از دو قسمت تشکیل شده که از طریق مهارهای  میانی از قسمت پایین تا بالا محکم شده‌اند. دو بخش انتهایی خرپا به پلتفرم‌های پائین و بالا اتصال دارند و این پلتفرم‌ها به‌واسطه بست هایی فولادی و یا با استفاده از بتن ریزی به طبقات اتصال پیدا می کنند. خرپا همچنین حفاظ ها در قسمت پایین و بالا را به هم متصل می کند.

هدایت کننده‌ها
هدایت‌کننده‌ها تشکیل‌دهنده یک سیستم هدایتگر در داخل خرپا هستند که باعث حفظ زنجیر پله‌ها در مسیرهای خود می‌شوند و از این طریق حرکت مداوم و پیوسته پله‌ها در یک مسیر حلقوی را تضمین می‌کنند. در این سیستم دوچرخ هدایت‌کننده تعبیه‌شده است. یکی از این‌ها با نام چرخ پله برای چرخ‌های قسمت جلوئی پله‌ها و دومی با نام چرخ کشنده برای چرخ‌های عقبی پله‌ها. موقعیت نسبی این چرخ‌ها عامل قرارگیری پله‌ها در طول مسیر خرپا پس از خروج از صفحه شانه پائین  به‌صورت یک راه پله است. در طول مسیر خرپا، این چرخ‌ها بیشترین فاصله را از هم دارند که باعث ایجاد زاویه 90 درجه‌ای بین پله‌ها می‌شود. این چرخ‌ها در قسمت پایین و بالای مسیر به هم نزدیک می‌شوند و چرخ‌های جلو و عقبی پله‌ها در یک امتداد قرار می‌گیرند. این وضعیت باعث می‌شود که پله‌ها به شکل صفحات تخت در مجاورت هم قرار گیرند. بنابراین به سهولت قادرند بعد از حرکت در یک مسیر حلقوی به مبدأ بازگردند. هدایت‌گرها باعث عبور پله‌ها از مسیر زیر خرپا می‌شوند تا مجدداً به ابتدای مسیر برسند. در این حالت  چرخ‌های هدایت‌گر  از هم فاصله گرفته و سطح پله‌ها مجدداً به‌صورت یک پله با زاویه 90 درجه درمی‌آید. این سیکل حرکتی بارها تکرار می‌شود.

پله‌ها:
خود پله‌ها جامدند و به شکل یک‌تکه و در طی عملیاتی بنام دایکاست از جنس آلومینیوم تولید می‌شوند. ممکن است با کشیدن یک روکش لاستیکی بر روی آن‌ها از لغزش مسافرین تا حد امکان جلوگیری شود. همچنین احتمال دارد که یک خط نشانگر به رنگ زرد برای مشخص کردن لبه‌های پله اضافه شود. تعبیه لبه‌های دیواره و کف پله به‌صورت عاج دار هست که با عاج‌های صفحه شانه‌ای در بالا و پائین پلتفرم جفت می‌شوند. اتصال پله‌ها توسط یک زنجیر فلزی صورت می‌گیرد.  

آینده صنعت پله‌برقی
در سال‌های اخیر در امر تولید پله‌ برقی نوآوری‌های متنوعی شکل گرفته است. از جمله پله‌برقی مارپیچی و یا پله‌برقی ویلچربر که این‌ها هم‌زمان با پیشرفت  صنعت و تغییر تقاضای بازار صورت گرفته و تداوم خواهد یافت.

پله برقی

 


پله برقی گونه‌ای نقاله جابجایی است که برای جابجا کردن افراد به‌کار می‌رود. پله برقی ازپله‌های به‌هم‌پیوسته‌ای تشکیل شده که به حالت افقی می‌مانند و برای بالا و پایین بردن افراد استفاده می‌شود.پله برقی یک چرخه تکرارشونده از پله‌های در گردش است، که در آن پله‌های بازگشتی در زیر پله‌های بالایی پنهان شده‌اند. وزن پله‌های پنهان با وزن پله‌های آشکار موازنه و برابری می‌کند، بنابراین موتور پله برقی بایستی تنها وزن افراد روی پله برقی را (که در حال بالا یا پایین رفتن هستند) تحمل کند.پله های برقی از نظر کاربردی به 3دسته semi out door -indoor- out door تقسیم میگردد که به ترتیب در محیط آزاد(بیرون از ساختمان) ، محیط بسته(داخل ساختمان) و نیمه بسته(پل های عابر پیاده) استفاده می گردند.پله های مکانهای عمومی به صورت heavy duty طراحی می گردد که همان پله های معمولی تقویت شده میباشند که برای کار در شرایط دشوار طراحی می گردند. پله های برقی معمولا در دو زاویه 30و 35 درجه طراحی میگردند البته در مکانهای مسطح 0 تا 12 درجه هم تولید میگردد قطعات پله برقی که به آنها را هروی متحرک یا auto walk می گویند. مزایای زیادی برای پله‌های برقی می‌توان برشمرد. با وجود اشغال فضایی تقریبا همسان با پلکان معمولی، یک پله برقی می‌تواند شمار زیادی از افراد را جابجا کند. در صورت رعایت قانون باز گذاشتن سمت چپ برای راه‌روندگان در پله برقی ، این پله‌ها می‌توانند جابجایی بسیار سریع افراد را میسر کنند. قیمت پله های برقی نسبت به ارتفاع کف تا کف جابجایی تعیین می گردد.آمارها نشان می‌دهد که در ایالات متحده آمریکا در سال 2004 تعداد 30 هزار پله برقی وجود داشت و در آن کشور هر ساله 90 میلیارد جابجایی افراد بر روی این پله‌ها انجام می‌گیرد.

 

 

 

جهت اطلاع از قیمت پله برقی و پله برقی خانگی , قطعات پله برقی به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


ماشین آلات آسانسور|قیمت ماشین آلات آسانسور |شرکتهای تولید کننده

 ماشین آلات آسانسور|قیمت ماشین آلات آسانسور |شرکتهای تولید کننده - فروش - نصب و تعمیر ماشین آلات آسانسور

ماشین آلات آسانسور :

ماشین آلات آسانسور | لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت ماشین آلات آسانسور | ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع ماشین آلات upvc , خط تولید درب و پنجره upvc ,خط تولید پنجره upvc ,دستگاه یو پی وی سی دست دوم و ارزان

ماشین آلات آسانسور,آسانسور,بالابر

ماشین آلات آسانسور

آسانسور یا بالابر کارگاهی در زبان فرانسوی ascenseur درواقع اتاقکی با قابلیت حرکت هست که امکان انتقال افراد و یا کالاها در بین طبقات، از طبقات پایین به بالا و بالعکس، را طی یک حرکت عمودی ممکن می سازد. حرکت عمودی کابین به کمک موتور الکتریکی آسانسور میسر می شود.

 

ماشین آلات آسانسور


کاربرد این نوع بالابر در کارگاه های ساختمانی هست و به شکل پیچ و مهره ای از پیش ساخته به  منظور حمل مسافر و بار طرح ریزی شده است.  بنا به شرایط  مختلف این حالت پیچ و مهره  دار بودن، ارتقا طبقات را ممکن می سازد.

تاریخچه گروه آلیماک (Alimak) سازنده نخستین آسانسور کارگاهی

شرکت آلیماک در سال 1948 در کخلفتئا، سوئد بنیان گذاری شد. از همان ابتدای کار، تمرکز Alimak بر روی ساخت و تولید و توسعه آسانسور صنعتی،آسانسور ساختمانی بود. اولین آسانسور ساختمانی مسافربر به سال 1953 توسط این شرکت معرفی شد. Alimak در سال 19622 به منظور دسترسی عمودی به طبقات به کارگیری چرخ دنده و کابین را ابداع کرد و نخستین آسانسور کارگاهی را به این طریق تولید کرد.

Alimak در سال های 1968 تا 2001 با افزایش ارائه تولیدات و خدمات خود بر اساس تقاضای مشتریان و بازار مصرف کنندگان، دامنه توزیع جغرافیایی محصولاتش را توسعه داد. این شرکت برای نخستین بار در سال 1973 آسانسور تولیدی خود را به صنعت دریایی ارائه داده است. واحد عملیاتیAlimak، در سال 2001 با شرکت HEK که شرکتی هلندی بود و از سال 1961 آسانسور صنعتی ماشین آلات آسانسور وآسانسورهای کارگاهی به بازار عرضه می کرد، ادغام گردید. Alimak در سال 20066 شرکت تولیدی خود را در چین مستقر کرد و  به استحکام پایه های خود را در ایالات متحده پرداخت، و اقدام به تأسیس واحدی تولیدی در تگزاس به منظور ساخت و تولید آسانسورهای کارگاهی نمود.

گروه آلیماک در سال 2007 به گروه تریتون پیوست. از ابتدای سال 20088، آلیماک تمرکز راهبردی خود را در بازارهای کشورهای گروه BRICC (برزیل، روسیه، هند و چین) توسعه داد و مراکز فروش آلیماک در کشورهای هند و برزیل از سال 2008 تا سال 2011 افتتاح گردید. بعلاوه، گروه آلیماک در بین سال 2010 و 2011 تمرکز خود را به بهبود تولیدات، تحکیم ساخت آن ها، برای تولید و عرضه در دو پایگاه خود در کخلفتئا سوئد، و چانگشو چین معطوف ساخته است.

در ماه می سال 2014 گروه آلیماک فنّاوری Heis-TEK، را ارائه کرد. این فنّاوری در ساخت آسانسورهای تخصصی که عمدتاً برای سکوهای دریایی نفت و گاز در دریای شما بکار می روند، کاربرد دارد.

انواع مدل های مختلف آسانسور کارگاهی

آسانسور کارگاهی یا به عبارتی آسانسور های مصالح بر ساختمانی همان طور که از اسم آن ها برمی آید به منظور حمل و نقل مصالح ساختمانی مورد استفاده  قرار می گیرند.

آسانسورهای کارگاهی متأسفانه گاهی حوادث جانی جبران ناپذیر و مالی  سنگینی را به بار می آورند. علت وقوع این حوادث ناخوشایند را کوتاهی در امر ایمنی سازی این ماشین آلات باید دانست که خود به دلیل تسریع در سوددهی و مسائل اقتصادی هست.

آسانسورها یا یال ابرهای کارگاهی در دو دسته بالابر کارگاهی ثابت و بالابر کارگاهی سیار قرار می گیرند.

کاربرد آسانسور کارگاهی سیار در جابجایی وسایل سنگین می باشد و خود در سه نوع مختلف وجود دارند:

آسانسور کارگاهی ثابت هیدرولیک جک مستقیم  و آسانسور کارگاهی ثابت زنجیری و کابلی هیدرولیکی و آسانسور کارگاهی ثابت آکاردئونی

در مورد بالابر کارگاهی ثابت، این نوع بالابر دو نوع بالابر کارگاهی سیار عمودی دارد که قادر است به صورت عمودی در ارتفاعات جابجا شود و افراد و وسایل سنگین را جابجا نماید. نوع دیگر بالابر کارگاهی سیار عمودی و افقی هست که نقش جابجایی افراد در ارتفاعات زیاد را بر عهده دارد.

در اینجا تعدادی از قطعات و موارد لازم در ارتباط با امنیت آسانسور کارگاهی آورده شده است:

قطعات لازم به منظور تأمین ایمنی آسانسور کارگاهی

یک سری قطعات ضروری که بایستی در آسانسور کارگاهی به منظور حفظ ایمنی وجود داشته باشد شامل موارد زیر می شود:

 

  1. حفاظ پیرامون
  2. نرده امگا
  3. سری لیمیت سوئیچ های ایمنی
  4. قطعه محدودکننده انتهای مسیر
  5. پاراشوت

 

1. حفاظ پیرامون:

این قطعه محل استقرار آسانسور کارگاهی را مشخص می کند که از ورود و توقف افراد در آن محل جلوگیری می کند (وجود آن  به منظور ممانعت از برخورد با افراد و اجسامی که احتمالاً در منطقه و محدوده بالابر کارگاهی در زمان پایین آمدن دستگاه قرار دارند، ضروری می باشد).

2. سری لیمیت سوئیچ های ایمنی:

وجود این لیمیت سوئیچ ها در ابتدا و انتهای مسیر امری عادی است. علاوه بر این نصب آن بر روی درب ورود کابین نیز بسیار ضروری است تا ایمنی در  آسانسور کارگاهی تأمین گردد چراکه از وقوع انواع حوادث منجر به سقوط ممانعت به عمل می آورد.

3. پاراشوت:

سامانه ای که بایستی با حضور مسئول کارگاه به منظور ممانعت از سقوط پس از نصب آسانسور کارگاهی تست شده و نحوه  عملکرد آن توسط فروشنده تحویل داده شود.

4. قطعه محدود کننده انتهای مسیر (کلگی):

یک قطعه که باعث خاتمه ادامه حرکت و عدم خروج دستگاه از بالای مسیر به علت عدم عمل لیمیت سوئیچ انتهای مسیر می شود. به این معنی که در صورت عمل نکردن لیمیت سوئی های انتهای مسیر، این عامل بازدارنده از آویزان شدن کابین از انتهای بالای برج ممانعت می کند. عمل این قطعه به صورت مکانیکی هست و نه الکترونیکی.

 

 

جهت اطلاع از قیمت ماشین آلات آسانسور و ماشین آلات upvc , خط تولید درب و پنجره upvc ,خط تولید پنجره upvc ,دستگاه یو پی وی سی دست دومبه نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


تابلو فرمان آسانسور| قیمت تابلو فرمان آسانسور


 

تابلو فرمان آسانسور| قیمت تابلو فرمان آسانسور

 

تابلو فرمان آسانسور| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت تابلو فرمان آسانسور| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع تابلو فرمان آسانسور پار کنترل و ارزان

تابلو آسانسور,فرمان آسانسور,کنترل‌کننده‌های آسانسور,آسانسور

پنل شاسی و نمایشگر آسانسور وسیله رابط تبدیل فرمان ها و اطلاعات به کاربر 

دو جزء تشکیل دهنده پنل شاسی و نمایشگر نوری هستند. در مورد شاسی های احضار آسانسور در طبقات و انتخاب طبقه داخل کابین، روشن شدن نمایشگر نوری یا لامپ زیر شاسی نشان دهنده پذیرفته شدن و ثبت درخواست کاربر از طرف سیستم کنترل آسانسور هست. 

 

نمایشگر آسانسور

 

معمولاً از تکت سوییچ Tact Switch   ‏ یامیکروسوییچ به  عنوان عنصر قطع و وصل الکتریکی در شاسی استفاده می  شود. حداکثر ولتاژ کار این سوییچ  ها معمولاً حدود 30vnC ‏و حداکثر جریان مجاز حدود 50mA‏ می باشد.طول عمر مکانیکی و الکتریکی ‏سوییچ ها معمولاً بین 000/100 تا 000/500 ‏بار عملکرد می باشد.

 

عنصر بکار رفته به منظور  قطع و وصل الکتریکی در شاسی معمولاً تکت سوییچTact Switch ‏ یامیکروسوییچ هست. حداکثر ولتاژ کار و جریان مجاز این سوئیچ ها به ترتیب حدود 30vnC   و  50mA می باشد. طول عمر آن ها نیز از نظر شاسی لمسی آسانسور مکانیکی و الکتریکی معمولاً 000/100 تا 000/500 ‏بار عملکرد می باشد.

 نمایشگر آسانسور

معمولاً از تعدادی دیود نورانی LED سری شده در نمایشگر نوری استفاده می شود.

 

بیشترین ولتاژ کار که در مجموعه نمایشگر مجاز هست معمولاً حدود  30VDC می باشد همچنین جریان عبوری حدود 10Ma هست.

 

از ویژگی  های دیودهای نورانی علاوه بر ظرافت و کارایی، طول عمر و دوام طولانی آن هاست. این دیود ها به قطبیت ولتاژ اعمالی حساس بوده و برای اینکه روشن شوند نیاز هست که اتصال قطب مثبت تغذیه به سمت آند آن ها کانکتور صورت گیرد.

 

معمولاً جهت تسهیل در شناسایی خطوط سوئیچ و نمایشگر مدار نمایشگر آسانسور مربوطه در پشت شاسی چاپ می شود و یا اینکه برای هر دو سیم سوئیچ رنگ زرد و  برای سیم  های منتهی به قطب مثبت و منفی نمایشگر شاسی، رنگ  های قرمز و مشکی بکار برده می شود.

 

روش  های مرسوم جهت سیم کشی مجموعه پنل شاسی

 پنل شاسی آسانسور

روشی که در آسانسور های قدیمی بکار می رفته و در حال حاضر تقریباً از رده خارج شده است بنام روش موازی دو سیم با دو خط مجزا برای سیگنال  های سوییچ و نمایشگر نوری هر شاسی می باشد.

 

امروزه متداول ترین روش در آسانسورهای معمولی با طبقات کم و متوسط روش موازی تک سیم با یک خط مشتری برای سیگنال های سوییچ و نمایشگر نوری هر شاسی می باشد.

 

روشی که اکثراً در آسانسورهای بلند و بخصوص برای شاسی های داخل کابین (جهت صرفه جویی کردن در استفاده از تراول کابل) کاربرد دارد، روش سریال توسط برد الکترونیکی مبدل می باشد.

 

 

 

روش موازی تک سیم به منظور سیم کشی

 

در این روش سیم کشی ضمن اینکه تغذیه شاسی با یک ولتاژ 24 ولت صورت می گیرد، اتصال خط کاتد نمایشگر به یکسر سوئیچ انجام گرفته و خط سیگنال شاسی را به وجود می آورد. آزمایش صحت عملکرد پنل شاسی و مدار تغذیه آن در این ترکیب به سهولت انجام می شود. روشن شدن نمایشگر با فشردن شاسی و خاموش شدن با رها کردن شاسی (در صورتی که خط سیگنال آزاد باشد)  اتفاق می افتد.

 

 

 

عملکرد اتصال یک پنل شاسی به سیستم کنترل آسانسور  به این شکل صورت می گیرد که:

1- در اولین حالت نمایشگر شاسی روشن نیست و سوئیچ در وضعیت قطع قرار داد. در این شرایط سطح ولتاژ خط سیگنال 22 ولت می باشد.

 

2- بسته شدن سوئیچ با فشار دادن شاسی توسط کاربر اتفاق افتاده و ضمن اینکه نمایشگر شاسی روشن می شود، ولتاژ خط سیگنال به صفر می  رسد.

 

این حالت به صورت آنی و بلافاصله از طریق قسمت ورودی شاسی سیستم کنترل آسانسور (مقایسه کننده) مورد شناسایی قرار گرفته و سیستم کنترل در صورت امکان پذیرش شاسی ‏(عدم قرار گیری در موید رویزیون و...)، فرمان لازم برای پذیرش شاسی را صادر می کند و اتصال خط سیگنال را توسط  سوئیچ الکتریکی خود به ولتاژ صفر (پتانسیل زمین) ممکن می سازد.

 

3- کاربر شاسی را رها می کند. در این وضعیت با پذیرش شاسی توسط سیستم کنترل، خط سیگنال توسط آن تا لحظه انجام سرویس در پتانسیل صفر حفظ شده و نمایشگر شاسی روشن باقی می ماند. 44- بعد از اینکه آسانسور به طبقه مقصد رسید، سیستم کنترل خط سیگنال را با قطع سوییچ الکترونیکی خود، جدا کرده و باعث خاموش شدن نمایشگر شاسی می شود. از این طریق سیستم مجدداً به حالت اولیه برمی گردد.

 

نمایشگر آسانسور طبقه و جهت

در حال حاضر نمایشگرهای آسانسور عرضه شده قابلیت ها و امکانات مختلفی را دارا می باشند. در یک سمت نمایشگرهای رقمی هفت قسمتی یا  اصطلاحاً "سون سگمنت" ساده به منظور اعلام کردن موقعیت آسانسور همراه با دو قطعه نورانی به منظور نشان دادن جهت قرار گرفته اند. در سمت دیگرنمایشگرهای LCD ‏ گرافیکی تک رنگ (معمولاً آبی) قرار دارند که می توانند اطلاعات بسیاری همچون مود عملکرد آسانسور ، وضعیت باز و بسته شدن در،  وضعیت بارگذاری کابین، تاریخ و ساعت و... را علاوه بر موارد مذکور فوق به نمایش بگذارند.

 

 

 

نمایشگر آسانسور را بایستی به عنوان عناصری معرفی نمود که در آن ها دریافت اطلاعات به صورت یک طرفه از سیستم کنترل آسانسور صورت می گیرد. از روش  های متنوع بسیاری که به منظور فرستادن اطلاعات به نمایشگرها وجود دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

‏الف- روش ارسال موازی:

 

در این روش  ها به  منظور نمایش سیگنال های جهت از دو خط بهره گرفته  شده است.‏

 

‏ب- روش ارسال سریال:

 

مشخصه این روش  ها استفاده از دستگاه  های میکروپروسسوری در هر دو طرف ارتباط است.

 

 

جهت اطلاع از قیمت پنل شاسی آسانسور و شاسی لمسی آسانسور ,نمایشگر آسانسور به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


تابلو فرمان آسانسور| قیمت تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان آسانسور| قیمت تابلو فرمان آسانسور

تابلو فرمان آسانسور| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت تابلو فرمان آسانسور| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع تابلو فرمان آسانسور پار کنترل و ارزان

تابلو آسانسور,فرمان آسانسور,کنترل‌کننده‌های آسانسور,آسانسور

تابلو فرمان آسانسور چیست ؟ 

معمولاً تابلو فرمان  آسانسور بدون برق و با استفاده از باتری کار می کنند و وظیفه اصلی آن ها نیز کنترل کامل یک آسانسور در مواقع ضروری می باشد. در ادامه با برخی از تابلو فرمان آسانسور آشنا می شویم. 

 تابلو فرمان آسانسور

به طوری کلی کنترل پنل های آسانسور طراحی شده، برای کنترل بخش های مختلف آسانسور در زمان های آتش سوزی، ایمنی در آسانسور، هشدار و مواردی دیگر، که توسط دکمه های به صورت دستوری از طریق فرمان های صادر شده از سوی افراد انجام می شود. تابلو فرمان آسانسور را می توان مرکز هدایت  و هسته آسانسور نیز معرفی نمود و شما از طریق دکمه های این کنترل پنل ها به آسانسور در طبقات مختلف چه از داخل و چه از خارج دسترسی خواهید داشت. این سیستم ها به صورت 24 ساعت در حال کار بوده و همواره هوشیاری کامل نسبت به عملکرد آسانسور در طبقات مختلف دارند. 

اکثر آن ها دارای بخش پیام و ارتباط با خارج آسانسور هستند و همواره می توانند وضعیت درون آسانسور رو گزارش دهند. تابلو فرمان آسانسور دارای سرعت های متفاوت بوده و بسته به نوع و کیفیت شرکت تولیدکننده به انواع دو موتورِ و حافظه دار و موارد دیگر تقسیم می شود. از ویژگی این سیستم ها قابلیت کنترل انواع درب ها می باشد. عمدتاً دارای نمای زیبا و دکوراسیون جالب می باشند و از تنوع بالایی نیز برخوردارند که باعث داشتن انتخاب بیشتر برای خریدار می شود. معمولاً اکثر تابلو فرمان آسانسور نیز دارای گارانتی و پشتیبانی خدمات پس از فروش می باشد. 

 کنترل کننده آسانسور

مشخصات عمومی تابلو فرمان آسانسور :

 

بسته به شرکت تولیدکننده تابلو فرمان آسانسور معمولاً مشخصات نیز متفاوت می باشد ولی در اکثریت مشخصات ذیل نیز می باشد:

 

بین 30-200 A   و یا 240 ولت برق متناوب و 600 ولت متناوب سوئیچ شده متصل به تغذیه آسانسور

دارای فضای کافی برای اتصال رسانای قدرت و سیم کشی تابلو

دارای کلید کنترل های لامپ تونلی

تا 16 طبقه امکان دسترسی به آسانسور

دارای کارت حافظه های SD

قابلیت نصب بر روی هر درب با هر نوع جنسی

دارای پخش کننده آهنگ

و ...

معمولاً هر شرکت مدل خاصی از این دستگاه ها تابلو فرمان آسانسور رو تولید می کند و نمی تواند انواع تابلو فرمان آسانسور را نام برد. ما در ذیل برخی از دستگاه های کنترل کننده با قابلیت های متفاوت از هم را معرفی می نماییم.

 

1-    کنترل کننده آسانسور (دستگاه نجات خودکار)

 

کنترل کننده آسانسور

 

 

دستگاه های نجات هوشمند آسانسور معمولاً امنیت را برای انتقال می باشد که از یک طراحی جدید و هوشمند، ابداع شده است. این دستگاه در اصل تأمین انرژی و عامل کنترل کننده آسانسور در ولتاژهای مختلف می باشد. رابطه این کنترل کننده با درایور ES بوده که یکی از ویژگی ها منحصر به فرد ولتاژ پایین DC می باشد. همچنین این محصول با برق کار می کند.

 

مشخصات:

 

منبع تغذیه معمولی

 

380V/400V/415V AC, 3Phase

 

فرکانس ورودی

 

50 Hz

 

ولتاژ خروجی انورتر

 

400V AC, 3-Phase, +/- 10%

 

فرکانس خروجی

 

50 Hz +/- 2%

 

ولتاژ اسمی باتری

 

72V, 6 X 12V

 

نوع باتری

 

پلمپ شده و دارای پشتیبانی

 

عمر باتری

 

4 سال

 

حداکثر زمان بکاپ

 

4 دقیقه

 

بهره وری انورتر

 

>85%

 

سیستم خنک کننده

 

خنک کننده با هوا طبیعی

 

2-    کنترل کننده نور اضطراری:

 

این کنترل کننده در حقیقت یک نو ژنراتور می باشد که برای مواقعی که برق رفتگی به وجود می آید استفاده می گردد.

 

3-    سیستم کنترل کننده MRL:

 

تابلو آسانسور

 

 تابلو آسانسور

MRL مخفف سه عبارت machine-room-less می باشد. این سیستم باعث کاهش قابل توجهی در اندازه موتور الکتریکی با استفاده از تجهیزات می شود. این کنترل کننده ها دارای سیستم تشخیص خطا حداقل زمان در تعمیر و نگهداری می باشد.

 

 

در زیر به مهمترین مواردی که یک تابلو فرمان ایده آل باید داشته باشد، می پردازیم:

قابلیت تنظیم تمام مشخصات یک آسانسور از طریق صفحه کلید

مجهز به صفحه نمایشگر LCD برای نمایش پیام ها، خطاها، موقعیت کابین و مدت زمان حرکت کابین

نمایش و ثبت خطاها، قابلیت تشخیص عمل دقیق قطع شدن سری استپ

قابلیت تنظیم جهت آسانسورهای تونلی (با دو درب داخلی)

قابلیت سرویس دهی تا حداقل 24 طبقه

تایمر جهت روشنایی در حرکت

تابلو فرمان های فراوانی با قابلیت های مختلفی در ایران تولید می شوند و هر کدام برای سیستم های مختلف، اسم های مختلفی می گذارند و دارای تجهیزات جانبی چون تابلو (بلک اوت) نجات اضطراری، سیستم SMS، سیستم ابریج (شیرجه)، آسانسورهای گروهی که با یک کلید احضار می شوند و ... می باشند. از بهترین تابلو فرمان هایی که در ایران مصرف بیشتری دارند می توان از آریان کنترل، پار کنترل، AFP، کنترل صنعت بارثاوا و کیهان کنترل را نام برد.

تابلو فرمان ها اگر 3VF باشند، دستگاهی به نام درایو وجود دارد که کاملا خارجی است و با نام های تجاری و قدرت های مختلفی موجود می باشند. اما باید توجه داشت که این درایو باید حتما جهت ایمنی توسط یک برد رله جداگانه با تابلو فرمان سازگار (Match) شود و مهمترین نکته در درایوها این است که قدرت درایو باید حتما 2 kw از قدرت موتور بیشتر باشد در غیر این صورت عمر درایو کم خواهد شد. درایوهایی که مخصوصا جهت استفاده در آسانسور استفاده می شوند علامتی مربع با چند آدمک داخل آن می باشد.

همچنین شایان ذکر است که بهترین مارک درایوهای موجود در بازار ایران، OMRON ژاپن، ABB آلمان، VACON فنلاند، JEFRON ایتالیا، DANFOS دانمارک، LS کره، DELTA تایلند می باشند.

 

 

 

جهت اطلاع از قیمت تابلو فرمان آسانسور و تابلو فرمان آسانسور پار کنترل به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .