سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب درب اتوماتیک

 

 نصب درب اتوماتیک

درب اتوماتیک چیست و انواع و ویژگیهای درب اتوماتیک ؟ به طور کلی به هر نوع دربی که بدون دخالت عامل انسانی باز و بسته شود و توسط نیروی خاصی همچون برق تردد را برای افراد آسان نماید، درب اتوماتیک می گویند.

 

کاربرد درب اتوماتیک و انواع آن :

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه صنعت ساختمان امروزه درب های ساختمانی به انواع مختلف مبدل گردیده است. در حال حاضر درب های ساختمانی به صورت ساده که با نیروی دست باز و بسته می شود و یا به صورت هوشمند که توسط نیرو برق کار می کند و کنترل آن ها بسیار ساده تر از باز کردن با دست و به روش های مختلفی همچون ریموت، اپلیکیشن ها و یا به صورت چشمی تبدیل شده است، را می تواند تقسیم بندی نمود. در مقالات قبلی به انواع درب آسانسور پرداختیم.

درب اتوماتیک را احتمالا در مناطق عمومی بیشتر مشاهده نموده اید، این درب ها معمولاً در محل های که تردد بیشتر می باشند استفاده می شود و عملا در خانه های ویلایی تنها نوع خاصی از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. درب اتوماتیک معمولاً دارای سنسورهای می باشند، که با نزدیک شدن افراد به آن ها  درب تشخیص داده و باز می شود و به خاطر همین ویژگی بیشتر در مکان های درب پارکینگ کرکره ای عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ویزگی های خوبی که این درب ها دارند باعث عدم اتلائف انرژی شده و با باز و بسته شدن سریع پس از ورود و خروج افراد جلو انتقال انرژی را می گیرد.

درب اتوماتیک مدل های مختلفی دارد که البته بیشترین موردی که در کشور ایران مورد استفاده قرار می گیرد نوع درب اتوماتیک شیشه ای نشان داده شده  در  تصویر ذیل می باشد.

درب اتوماتیک شیشه ای


البته ما درب های اتوماتیک دیگری نیاز داریم که از جمله می توان به درب اتوماتیک پارکینگ نیز اشاره نموده که با استفاده از جک های مخصوص در پشت  درب عمل باز و بسته شدن انجام می پذیرد. این صنعت با توجه به نوع کارایی آن دارای گستردگی بسیار می باشد و همین گستردگی باعث تنوع در ارائه خدمات، کیفیت و زیبایی از طرف شرکت های تولید کننده گشته است. درب کرکره ای اتوماتیک امروزه مسئله درب خانه ها از لحاظ ظاهری بسیار پر اهمیت بوده و به جرات می توان گفت بعد از نوع درب استفاده شده مسئله دکوراسیون آن اهمیت بسیاری دارد.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

 

  1. درب اتوماتیک ریلی
  2. درب اتوماتیک تلسکوبی
  3. درب اتوماتیک لولایی
  4. درب اتوماتیک نیم دایره
  5. درب اتوماتیک تمام گرد
  6. درب اتوماتیک تاشو

انواع ویژگی های درب اتوماتیک 

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی امروزه استفاده از اشعه ی مادون قرمز و ماکروویو باعث شده است که سنسورهای درب به راحتی هر گونه حرکت افراد در اطراف خود حس کرده و درب را به سرعت باز نمایند. همچنین وجود سنسور در لبه های درب باعث شده است، تا در صورت بسته شدن ناگهانی و برخورد با افراد و یا گیر کردن اجزای بدن در بین درب به سرعت باز شود. درب اتوماتیک شیشه ای کار انسان ها را بسیار راحت کرده اند و باعث شده است  و علاوه بر اتلائف انرژی باعث شده است، میدان دید افراد داخل و خارج به دلیل شیشه ای بودن بیشتر شود و از برخورد افراد در هنگام دخول و یا خروج جلوگیری شود.

درب اتوماتیک کرکره ای (کرکره برقی) 

هر چند امروزه هنوز هم درب های کرکره ای قدیمی که توسط نیروی دست و یا چوب های بلند که یک سر آن ها دارای قلاب بوده و به سمت پایین هل داده می شود، در حال استفاده می شود، ولی کم کم در حال دادن جای خود به درب اتوماتیک کرکره ای می باشد. این درب ها که عمدتا برای درب پارکینگ و بسته  جلو مغازه ها  استفاده می شود، دارای ابعاد نسبتا بزرگ می باشد، درب اتوماتیک شیشه ای که به صورت کرکره نیز در بالای محل بازشو جمع می شود. این درب ها معمولاً کلا سطح بازشو را می پوشانند و طرح، رنگ آن ها نیز باعث زیبای بخشیدن محیط می شوند. عمدتا از ورق آلومنیوم و یا ورق گالوانیزه ساخته و طراحی شده است و در  ابعاد و انواع مختلف می باشد.



درب اتوماتیک کرکره ای

 

انواع درب‌های کرکره‌ای اتوماتیک:

  1. درب اتوماتیک با موتور ساید
  2. با موتور سانترال
  3. با موتور توبولار
  4. با موتور سکشنال (زیر سقفی)

این درب‌ها بدون قفل بوده و عایق درب اتوماتیک در برابر ورود رطوبت ناشی از بارندگی (عایق رطوبتی) می‌باشد. موتورهای متحرک این درب ها نیز بسیار بی صدا می‌باشد و معمولاً دارای پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز توسط فروشندگان می‌باشد.

انواع درب :

 

 

 

جهت اطلاع از قیمت نصب درب اتوماتیک و نصب درب اتوماتیک به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


درب داخلی| درب اتاقی | درب داخلی آپارتمان

 

 درب داخلی| درب اتاقی | درب داخلی آپارتمان

درب داخلی

درب داخلی
درب داخلی در مجموع به درب هایی درب چوبی اتاق خواب و آپارتمان گفته می شود که داخل ساختمان  مانند درب اتاق ، در سرویس بهداشتی ، حمام استفاده شود.

انواع درب های داخلی

1- درب چوبی
2- درب MDF
3- درب HDF
4- درب PVC
5- درب ضد آب سرویس بهداشتی ABS

 

 

جهت اطلاع از قیمت درب داخلی و درب داخلی ساختمان, درب داخلی ساختمان درب چوبی اتاق خواب و آپارتمان , درب ضد آب سرویس بهداشتی, درب اتاقی,درب MDF ,درب HDF ,درب PVC و درب ضد آب سرویس بهداشتی و درب ضد آب abs به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


درب ضد سرقت ایرانی

 

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت چیست و استانداردهای آن کدامند؟ درب ضد سرقت معمولاً چوب با روکش MDF ساخته می شود و در طراحی این نوع درب ها از قفل های قدرتمند به همراه قفل های در پشت درب و نیز در بین درب های ضد سرقت از یک ورق فولادی استفاده می شود.

درب ضد سرقت ایرانی

همواره وجود ایمنی در ورودی های منتهی به خانه و یا مکان های دیگر همچون بانک ها، فروشگاه و غیره لازمه کار بوده و یکی از بهترین تامین کننده های این امنیت را می توان استفاده از درب های ضد سرقت را نام برد. این نوع درب ها همواره دارای زیبایی خاصی نیز می باشد .

درب ضد سرقت معمولا برای خانه ها از چوب با روکش MDF ساخته و طراحی می شود و مناسب برای انواع مکان های مسکونی (جلو و عقب ساختمان، درب، درب استخر، اتاق امن)، آپارتمان ها، هتل ها، ساختمان های اداری، خوابگاه، ساختمان های صنعتی، پارکینگ چند سطح و موارد دیگر می باشد.

در طراحی این نوع درب های ایمنی و ضد سرقت بودن آن ها بسیار مورد اهمیت بوده چرا که از این درب های برای ورودی به خانه استفاده می شود. وجود قفل های قدرتمند به همراه قفل های در پشت  درب نیز که باعث جلوگیری از ورود افراد حتی در صورت قفل نبودن از ناحیه اول نیز باعث افزایش ایمنی شده است. معمولا در بین درب ضد سرقت از یک ورق فولادی استفاده می شود، تا جلو هر  گونه شکستگی با استفاده از هرگونه وسیله ای نیز گرفته شود.

درب ضد سرقت

دکوراسیون زیبا این نوع درب های ضد سرقت باعث شده که هم از لحاظ ایمنی و هم از لحاظ زیبا سازی منزل بیشتر مورد پسند افراد قرار گیرد. اکثرا این نوع درب های خاصیت اشتعال ناپذیری و یا ضد حریق را دارا می باشد. معمولا شرکت های تولید کننده درب ضد سرقت طرح و نوع های مختلفی را از این نوع  درب ها روانه بازار می کنند، عمده بازار ایران توسط تولیدکنندگان ایرانی، چینی و ترکیه ای درب ضد سرقت ترک گرفته شده است و معمولا افراد محدود به انتخاب از این کشورها در داخل ایران می باشند.

الگو برداری درب ضد سرقت ایرانی از درب ضد سرقت ترکیه و الگو برداری درب ضد سرقت چینی از درب ضد سرقت ایتالیایی باعث شده است، که انواع درب های درون بازار ایران به نوعی درب های با شکل و ظاهر اروپایی باشد.

این نوع درب ها معمولا باید عایق بندی مناسبی نیز شوند، که بدین منظور از پشم سنگ به جای پشم شیشه استفاده می نمایند. این نوع پشم باعث جلوگیری از ورود آلودگی صوتی (عایق صوتی)، رطوبت و عایق حرارتی مناسب می باشد.

درب ضد سرقت

 

استانداردهای درب های ضد سرقت:


درب ضد سرقت نیز همواره همانند سایر اجزای ساختمان درب ضد سرقت ایرانی دارای استانداردهای خاصی از مراکز مختلف می باشد که به اختصار ما تعدادی از آن ها را بیان می کنیم:

  1. دارای ضخامت 7 سانتی متر به بالا برای لنگه درب
  2. ضخامت پشم سنگ میانه درب نباید کمتر از 6 سانتی متر باشد.
  3. درب باید مقاوم در مقابل آتش سوزی باشد.
  4. قفل این نوع درب ها باید دارای 14 عدد زبانه متحرک در قفل مرکزی و مابقعی قفل ها 8 عدد باشد.
  5. ضخامت ورق فولادی وسط درب بین 1 تا 2 میلی متر باشد.
  6. قابلیت تنظیم لولا ها ، ثابت و آلنی
  7. دارای roest فولادی محافظ به منظور جلوگیری از سوراخ کردن توسط مته

 

استاندارد درب ضد سرقت

 

رنگ آمیزی درب ضد سرقت بسیار متنوع می باشد و باید توجه داشت، رنگ کردن این نوع درب ها باید بسیار تمیز و زیبا باشد. معمولا درب های که از کشور ترکیه وارد می شود، 3 بار در مراحل مختلف رنگ آمیزی می شود.

طراحی این نوع درب ها با استفاده از مهندسین مجرب بوده و توسط دستگاه برش CNC برش کاری می شود و شما می توانید در طرح های بسیار زیبایی این  درب ها را داشته باشد.

درب ضد سرقت استیل نیز ساخته شده از ورق آهن می باشد. بسیار مقاوم درب ضد سرقت چینی ارزان و زیبا و دارای 4 لایه رنگ پوشش، رنگ پودری الکترواستاتیک می باشد و داری انواع طرح با روکش ام دی اف می باشد.


همواره استفاده از درب های ضد سرقت باعث افزایش ایمنی و کاهش خطرات ناشی از عوامل محیطی و انسانی می شود. هرچند درب های با کیفیت ضد سرقت معمولا دارای قیمت بالای می باشند، ولی تولیدات داخلی نیز در حد استانداردهای جهانی بوده و در ایران به صورت کامل تولید می شود و یا مونتاژ کشور ترکیه می باشد.

راهنمای خرید درب ضد سرقت

چند نکته مهم قبل از خرید درب ضد سرقت

قبل از خرید درب های ضد سرقت به چند نکات زیر توجه نمایید.

  1. چهارچوب درب ضد سرقت ، حداقل 2 میل
  2. رویه هایی که استفاده می شود از جنس چوب باشد اگر ام دی اف است یا پی وی سی یا ملامینه و علاوه بر مرغوبیت جنس ضخامت خوبی هم داشته باشد . حداقل 55 میل
  3. در لت درب بین رویه ها خالی نباشد، حتما ورق فولادی یکپارچه جهت امنیت داشته باشد.
  4. قفل و یراق آن از برند خوبی باشد. معروف ترین برند دنیا کاله ترکیه است .
  5. لولا ها از جنس خوب و مرغوب باشد و تعداد آن هم حداقل 3 تا و بلبرینگ دار باشد.
  6. عایق صدا، گرما و سرما باشد.
  7. حشرات و گرد و خاک از لای درب وارد منزل نشود.
  8. نصب آن راحت و استحکام بعد از نصب آن هم زیاد باشد.
  9. جوش مقاطع چهارچوب از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد که استفاده از جوش co2 سه برابر بیشتر از جوش معمولی محکم تر است.
  10. قیمت درب با توجه به خصوصیاتش  نمایندگی درب ضد سرقت مناسب باشد.
  11. گارانتی هم داشته باشد.

انواع دربهای ضد سرقت موجود در بازار

  1. درب ضد سرقت ایرانی
  2. درب ضد سرقت چینی
  3. درب ضد سرقت ترکیه ای

 

انواع درب ساختمان :

  1. درب ضد سرقت
  2. درب اتوماتیک
  3. درب ضد حریق
  4. درب استیل
  5. درب کشویی
  6. درب پارکینگ
  7. درب آلومینیومی


آشنایی با انواع پنجره در ساختمان :

  1. پنجره upvc
  2. پنجره دوجداره آلومینیومی
  3. پنجره چوبی

 

جهت اطلاع از قیمت درب ضد سرقت ایرانی و نمایندگی درب ضد سرقت ایرانی به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


درب و پنجره

 

 

درب و پنجره

درب و پنجره,درب , پنجره,درب و پنجره یو پی وی سی

پنجره از زمان های بسیار دور جزو لاینفک خانه ها بوده است. پس از نسل ها استفاده از پنجره توسط  بشر در شکل های مختلف و باتوجه به روحیه هنری متفاوت در افراد مختلف، استفاده از درب و پنجره به عنوان ابزاری که باعث زیبایی و جذابیت خانه ها می شد رونق یافت. از طرفی با توسعه انواع تکنولوژی در ساخت شیشه، کیفیت نور ورودی به خانه ها بیشتر از پیش شد. شیشه های پنجره ها به حداقل ضخامت خود رسیدند و طراحان و استفاده کننده ها قادر بودند ابعاد بیشتری را برای پنجره های خود در نظر گرفته و یا سفارش دهند.

درب و پنجره

در این دوره از همان ابتدا سلیقه های مختلفی به منظور زیبایی بخشی و جذابیت شیشه های ساختمانی اعمال و عرضه شد.

 

انواع مختلف درب و پنجره امروزی

 

امروزه و در دنیای مدرن امروز اختلافات بسیاری در ساخت و تولید درب ها و پنجره ها با گذشته وجود دارد. انسان پس از عصر آهن و نیز بعد از آشنایی با انواع آلیاژهای دیگر و حتی ابداع ابزار دقیق به منظور استفاده و کار کردن با چوب ها و سنگ های مختلف تحول شگرفی را درزمینه? صنعت ساختمان سازی و بخصوص در ساخت درب و پنجره به وجود آورد.

 

درگذشته ای نه چندان دور، استفاده از انواع پنجره چوبی باضخامت های مختلف و دارای قابلیت نصب انواع یراق بازشو طرفداران زیادی داشتند و هنوز هم  طراحان در ساختمان های خاص و با خصوصیات معماری خاص این نوع پنجره ها را موردتوجه قرار می دهند.

 

در پنجره های چوبی عاملی که چوب را در برابر عوامل طبیعی همچون باد، باران و آتش محافظت می کند یک سری پوشش های رزینی هستند. علت عدم رواج  این محصول در ایران و مهم ترین عامل بازدارنده پس از امنیت و نگهداری فاکتور قیمت این دسته از پنجره ها بوده است.

 

در سال های اخیر پنجره آلومینیومی و آهنی نیز به عنوان مناسب ترین و بهترین درب و پنجره گزینه توجه ساختمان سازها و طراحان را به خود جلب کرده است. عامل رونق  گرفتن این چنین محصولاتی طرح ها و اندازه های متنوع بی نظیر در پنجره آهنی و در مورد پنجره های آلومینیومی قیمت اولیه رقابت پذیر و سبکی و داشتن رنگ ثابت آن ها بوده است.

 

 

علل الزام‌آور تعویض پنجره قدیمی

 

1. به وجود آوردن عایق صوتی مناسب

امروزه با ماشینی شدن جوامع مشکل عمده در این ارتباط آلودگی های صوتی است. زندگی ماشینی انسان ها را به سبب سروصدای زیادی که در محیط ایجاد می شود با مشکلات عصبی و روانی بسیاری همراه می سازد که گاه جبران ناپذیر بوده و برطرف ساختن این مشکلات مستلزم متحمل شدن هزینه‌های سرسام آور درمانی می باشد.

 

از طرفی با توجه به اینکه پنجره های آهنی و آلومینیومی قدیمی برای جلوگیری از ورود سر و صدای محیط عایق کارایی نیستند، به‌کارگیری درب و پنجره های upvcc می تواند تا حد زیادی در مرتفع ساختن این مشکل بزرگ کمک کند.

درب و پنجره

در صورتی که منزل و محل کار شما نیز در محیط های با سروصدای زیاد همچون اتوبان، کنار مدارس، خیابان‌های شلوغ و یا بازار های پر رفت و آمد قرار گرفته است، با تعویض یا جایگزینی پنجره های قدیمی می توانید محیط آرام و دل‌نشین را برای خود و اطرافیانتان ایجاد نمایید.

 

2. صرفه جویی با درب ها و پنجره ها

 

با توجه به بالا رفتن هزینه‌های سوخت و انرژی و نیز اجرای مبحث 19 ساختمان، درب و پنجره های قدیمی به دلیل عایق نبودن و درزبندی‌های نامناسب باعث  اتلاف انرژی در سطح بالایی می شوند، که این امر به نوبه خود مصرف سوخت و انرژی را افزایش داده و متعاقباً باعث بالا رفتن هزینه های زندگی می شود.

 

در مقایسه، درب و پنجره های upvc به میزان زیادی از اتلاف انرژی ممانعت می کنند چراکه پروفیل upvc نسبت به آهن و آلومینیوم به میزان زیادی  خاصیت نارسانایی بالایی دارد و همچنین درزبندی در آن مناسب هست.

 

3.ممانعت از ورود گردوغبار

 

درب و پنجره upvc عایق بسیار خوب و مناسبی در مقابل ورود گرد و غبار و دوده به داخل منازل هستند زیرا این نوع درب و پنجره در قالب فریم خوب قرارگرفته‌اند و نیز به خوبی درزبندی شده اند. این موضوع بالطبع یک مزیت برای درب و پنجره upvcc محسوب می شود. چراکه زمانی که برای پاکیزه نگه داشتن سطوح صرف می شود کمتر خواهد بود. از طرفی عمر پرده، فرش و مبلمان نیز به سبب کمتر شسته شدن افزایش خواهد یافت.

 

4. استفاده از یراق آلات متناوع

 

از مزیت‌های دیگر تنوع بسیار بالا در یراق آلات درب و پنجره upvc و انواع حالات باز شونده می باشد.

 

از انواع مختلف بازشوهای درب و پنجره upvc می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. تک حالته و دو حالته 2-کشویی 3 فولکس واگنی 4-آکاردئونی 5-دو لنگه بازشو و ...

 

5. قابلیت نصب توری ، پرده ، کرکره و حفاظ

 

مزیت دیگر اینکه بر روی درب و پنجره upvc امکان نصب آن پرده مخصوص pvc توری های مخصوص رولینگ و کرکره نیز وجود دارد.

 

همچنین قابلیت نصب حفاظ آهنی بر روی فریم انتظار درب و پنجره دوجداره در این نوع وجود دارد.

 

دیگر مزایا درب و پنجره upvc

 

از مزیت های دیگری که برای درب و پنجره upvc در صورت استفاده وجود دارد عبارت‌اند از:

 

6. غیر قابل اشتعال بودن

 

7. راحتی در نگهداری و تمیز کردن

 

8. ممانعت از نفوذ آب باران به داخل ساختمان

 

9.سبک بودن پنجره و در نتیجه ایمن بودن آن

 

10. مقاومت در مقابل هرگونه آب و هوا

 

 

 

جهت اطلاع از قیمت درب و پنجره و درب و پنجره به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


پیاده روی متحرک | رمپ برقی | قیمت پیاده روی متحرک

 

 

پیاده روی متحرک | رمپ برقی | قیمت پیاده روی متحرک

 

پیاده روی متحرک| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت پیاده روی متحرک| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع پیاده رو متحرک , رمپ برقی , استاندارد رمپ برقی و ارزان

پله برقی ها از نظر کاربرد در سه دسته مجزا قرار می گیرند. این سه دسته عبارت‌اند از: outdoor-semi outdoor-indoor. این سه دسته به ترتیب از راست به چپ در محیط بسته (در محیط داخل ساختمان)، نیمه بسته (در پل های عابر پیاده) و محیط آزاد (در محیط خارج از ساختمان) مورد استفاده قرار می گیرند.

پیاده روی متحرکطراحی پله برقی ها معمولاً در دو زاویه 30 و 35 درجه صورت می گیرد. البته این زاویه در مکان‌های مسطح صفر و در سطوح دارای شیب، 10، 11 و 12 درجه می باشد که به این نوع،راهروی متحرک یا AutoWalkk گفته می شود.

پیاده روی متحرک

1. پله برقی های تجاری نوع تجاری (COMMERCIAL)

نمونه هایی از انواع تجاری می توان به پله برقی های پاساژها و فروشگاه ها اشاره کرد. این نوع پله برقی از نظر شکل ظاهری در چند دسته مجزا قرار می گیرند. در این نوع از پله برقی ها بسته به مکانی که بایستی قرار گیرند، سعی می شود تا از گزینه های مختلف همچون LIGHTING (.....) و امکانات مناسبی که به محل اجرای پروژه ارتباط دارد و می تواند به شکل ظاهری پله نمای زیباتری دهد، استفاده شود. انواع تجاری عموماً از نوع داخلی ( INDOOR)  محسوب می شوند که کاربردشان در مکان هایی هست که بسته و مسقف (سقف دار) هستند.

مشخصات فنی مرتبط با پله برقی های تجاری

انواع تجاری در سه دسته قرار می گیرند که عبارت اند از:

پله برقی هایی که برای مکان های عمومی همچون پاساژها و فروشگاه ها بکار گرفته می شوند که شامل موارد زیر می شوند:

HD-B-30-2 : که در اینجا عدد 30 نشان دهنده زاویه پله بوده و عدد 2 تعداد استپ فلت را نشان می دهد.

HD-B-35-2 : که در اینجا عدد 35 نشان دهنده زاویه پله رمپ برقی و عدد 2 تعداد استپ فلت را نشان می دهد.

HD-B-30-3 : که در اینجا عدد 30 نشان دهنده زاویه پله و عدد 3 تعداد استپ فلت را نشان می دهد.

لازم به توضیح است که در قسمت میانی پله از support نگهدارنده بتنی استفاده می شود. علت استفاده از نگهدارنده وجود طول زیاد پله برقی نسبت به اندازه پله می باشد.

2. عمومی PUBLIC TRANSPORT ESCALATOR

کاربرد این نوع پله ها در مکان هایی همچون فرودگاه ها ، یا ایستگاه های مترو و ایستگاه های قطار می باشد. پله برقی های عمومی می توانند به صورت داخلی ( INDOOR) و یا در محیط باز (OUTDOOR) مورد استفاده قرار گیرند. این دسته از پله ها استحکام و توان موتوری بالاتری از انواع تجاری دارند. همچنین از لحاظ شکل ظاهری تا اندازه ای ساده تر از نوع تجاری می باشند.

 

مشخصات فنی مرتبط با پله برقی های عمومی

Public Transport Escalator که کاربرد آن ها در اماکن عمومی می باشد.

HD-G-30-3 :  که در اینجا عدد 30 نشان دهنده زاویه پله بوده و عدد 3 تعداد استپ فلت را نشان می دهد.

لازم به توضیح است که در قسمت میانی پله استاندارد رمپ برقی از support نگهدارنده بتنی استفاده می شود. علت استفاده از نگهدارنده وجود طول زیاد پله برقی نسبت به اندازه پله می باشد.

3. عمومی با بار ترافیک بالا HEAVY DUTY ESCALATOR

پله های برقی عمومی با بار ترافیک بالا مانند انواع عمومی هستند و تشابه زیادی از نظر ظاهری با پله های عمومی دارند. اما توان موتور و استحکامات قطعات آن از سایر انواع پله برقی بیشتر است. این نوع پله برقی ها بیشتر در پل های عابر پیاده رو مورد استفاده قرار می گیرند.

مشخصات فنی پله برقی های عمومی با ترافیک بالا HEAVY DUTY ESCALATOR

30: عدد 30 در اینجا نشان دهنده زاویه پله می باشد.

لازم به توضیح است که در قسمت میانی پله از support نگهدارنده بتن استفاده می شود. علت استفاده از نگهدارنده وجود طول زیاد پله برقی نسبت به  اندازه پله می باشد.

در همه موارد ذکر شده در بالا به غیر از مدل HD-H-30 که برای ترافیک بالای انسانی پیاده رو متحرک مورد استفاده قرار می گیرد، در سایر موارد سه نوع دهانه ورود وجود دارد. این دهانه های ورودی عبارت اند از:

دهانه ورودی با عرض های 600mm ، 800mm و 1000mm

همان طور که گفته شد مدل HD-H-30 از این نظر متفاوت بوده و در آن دو نوع دهانه ورودی مورد استفاده قرار می گیرد که عبارت اند از  : 800mm و 1000mm

 

4. پیاده روی متحرک MOVING WALK

عمل پیاده روی متحرک همانند پله برقی می باشد اما این ها در سطوح با زاویه 0 درجه تا 12 درجه که در مکان های داخلی INDOOR و سرباز OUTDOOR وجود دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به توضیح است که پیاده روی متحرک در اصل موتورهای ضعیف تری در مقایسه با پله برقی ها دارند. این پیاده روی متحرک لزوماً در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که دالان های طولانی در آن ها وجود دارد و این امر باعث خسته شدن عابران می شود که در این خصوص استفاده از پیاده رو متحرک کارساز خواهد بود.

 

جهت اطلاع از قیمت پیاده روی متحرک و پیاده رو متحرک , رمپ برقی , استاندارد رمپ برقی به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .