سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فایبر سمنت برد| قیمت فایبر سمنت برد|شرکتهای تولید کننده , وارد ک

 

فایبر سمنت برد| قیمت فایبر سمنت برد|شرکتهای تولید کننده , وارد کننده ,فروش ,نصب و اجرای فایبر سمنت بورد

 

فایبر سمنت برد| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت فایبر سمنت برد| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع پانل سیمانی الیاف دار , فایبر سمنت بورد , سمنت برد طرح چوب,کاربرد فایبر سمنت برد در نمای خارجی و داخلی ، دیوارهای داخلی و بیرونی و پوشش سقف و کف ساختمان و ارزان

فایبر سمنت برد, پانل سیمانی الیاف دار,فایبر سمنت, قیمت فایبر سمنت برد,نمای فایبر سمنت,فروش فایبر سمنت برد,اجرای فایبر سمنت,سمنت برد چیست,اجرای نمای سمنت برد,سمنت برد طرح چوب,قیمت سمنت برد,قیمت فایبر سمنت

 

فایبر سمنت برد چیست ؟ فایبر سمنت برد یا پانل سیمانی الیاف دار یک سری صفحات سیمانی پیش ساخته هستند که خصوصیات مکانیکی به وسیله سیلیس و الیاف سلولزی در آن ها تقویت شده است.

فایبر سمنت برد

الیاف سلولزی که در فایبر سمنت برد استفاده شده است آن ها را در مقابل تنش های فشاری و کششی که در اثر تغییرات دمایی به وجود می آیند مقاوم ساخته و مانع از ایجاد عیوب و نقص های مختلف مانند ترک خوردگی و اعوجاج می شود.

مزایای فایبر سمنت برد

قابلیت خمشی زیاد به فایبر سمنت برد این امکان را می دهد که در نمای خارجی  نمای فایبر سمنت و داخلی ، دیوارهای داخلی و بیرونی و پوشش سقف و کف ساختمان ها عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.


در ایران سمنت پلاست از جمله مصالح جدید محسوب می شود که حاصل شکل دهی بتن مخصوصی که از سیمان سفید، پودر سنگ، ماسه، افزودنی های بتن (رزین پلی استر و هاردنر) تشکیل شده است و نیز رنگدانه های رنگی می باشد.

در حقیقت سمنت پلاست حاصل مخلوط کردن بتن و پلیمر با همدیگر است که مشابه با سنگ های طبیعی ترکیبات رنگی بسیار زیبایی را در خود جای داده است.

فایبر سمنت برد ها در برابر آتش سوزی دوام و پایداری زیادی داشته و نیز در مقابل صوت ، حرارت و رطوبت عایق های مناسبی هستند. این محصولات نسبت به محصولات مشابه، در برابر جذب و عبور رطوبت مقاومت بالاتری را از خود نشان می دهند.

این پنل ها با اینکه در وضعیت غوطه وری، آب فراوانی را جذب می کنند و مقاومت خمشی آن ها کم می شود، با این حال بعد از اینکه خشک می شوند بدون اینکه تغییری در ابعاد خود داشته باشند.

مجدداً مقاومت خمشی اولیه خود را بازمی یابند. این محصول درصورتی که بکار گرفته شود می تواند تأثیرات قابل توجهی در پایین آوردن میزان مصرف انرژی و آلودگی صوتی در ساختمان ها داشته باشد.

فایبر سمنت برد

 فایبر سمنت برد ها مقاومت و پایداری زیادی در برابر اشعه خورشید و نیز شرایط آب و هوایی مختلف نظیر دماهای بالا و به ویژه دماهای زیر صفر از خود نشان می دهند. همین موضوع استفاده بدون محدودیت از این محصولات را در پوشش نمای ساختمان، مانند محصولات مشابه از جمله سیستم درای وال، امکان پذیر ساخته است.

با در نظر گرفتن این موضوع که سطح پانل های سیمانی الیاف دار بسیار صاف است، سطح پنل را می توان بعد از اینکه عملیات مربوط به نصب آن صورت گرفت بدون اینکه نیازی به نازک کاری باشد رنگ آمیزی کرد و یا بر روی سطح آن کاغذ دیواری و یا هرگونه روکش PVC و ورق HPL را اجرا کرد.

از دیگر مزایای فایبر سمنت بورد ها این که آن ها به محیط زیست آسیبی وارد نمی کنند و هیچ گونه مواد مضری همچون آزبست در ساختار آن ها وجود ندارد و در برابر حشرات و جانوران و عوامل موذی نظیر قارچ ها و موش ها مقاومت لازم را دارند.

انواع طرح های فایبر سمنت برد

  1. فایبر سمنت برد طرح سنگ
  2. فایبر سمنت برد طرح چوب
  3. فایبر سمنت برد طرح چرم
  4. فایبر سمنت برد طرح ساده



فایبر سمنت برد طرح Flexy Board :

این طرح ها دارای ضخامت های مختلفی هستند. ابعاد آن ها 120 در 240 سانتی متر است که قابلیت استفاده در هر نقطه از فضای داخلی و نمای خارجی ساختمان را دارند. در این طرح ها از ضخامت های مختلف برای نقاط مختلف استفاده می شود، به طوری که برای کف ساختمان ضخامت 15 میلی متر و برای دیوارهای ساختمان ضخامت 8 الی 12 میلی متر و برای سقف ضخامت 4 الی 6 میلی متری بکار برده می شود.

فایبر سمنت برد طرح Plank Green :

این نوع فایبر سمنت برد ها مشابهت زیادی با چوب دارند و ابعاد آن ها به صورت 400×20×0.8 سانتی متر است. کاربرد این طرح از فایبر سمنت بوردها در نمای ساختمان ویلا ها و دکوراسیون داخلی اجرای نمای سمنت برد طرح چوب می باشد.

فایبر سمنت برد طرح Decopanel- Recco & Stucco & Cassiano :

این نوع تزیینی طرح سنگ و چرم و چوب دارد و ابعاد آن ها به صورت 400×20×0.8 سانتی متر می باشد. کاربرد آن ها بیشتر به خاطر جذاب تر و زیباتر ساختن نما در دکورهای داخلی و نماهای ترکیبی ساختمان است.

فایبر سمنت برد طرح Ceiling :

این محصولات دارای ابعاد 120×60×40 سانتی متر هستند و کاربرد آن ها در سقف کاذب تایلی می باشد که با استفاده از اقداماتی نظیر نورپردازی و ... شیارهای روی تایل ها زیباتر می شود.

بهره گیری از این طرح های گوناگون کمک زیادی در جهت اجرای سریع و مقاوم تر یک ساختمان می کند.

نصب فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد ها به عنوان صفحات سیمانی الیاف دار می توانند بر روی نماهای ساختمان های اداری، بازرگانی، مسکونی و ویلایی مورد استفاده قرار گیرند.

این صفحات به صورت خشک و بدون ملات اجرا می شوند. ضمن اینکه اجرای این صفحات با ترکیب شاسی کشی و اتصالات پروفیل و پیچ بر روی نمای ساختمانصورت می گیرد.

مراحل اجرای نمای فایبر سمنت برد

  1. نصب صفحات ال شکل در امتداد هم بر روی دیوار ساختمان صورت می گیرد.
  2. سپس صفحه عایق بر روی دیوار ساختمان نصب می گردد.
  3. در مرحله بعد نصب پروفیل های حامل عمودی به وسیله میخ پرچ بر روی صفحات ال شکل انجام می گیرد.
  4. نمای خشک مورد استفاده در قاب های آلومینیومی گذاشته شده و از هر چهار سمت درزگیر قرار داده می شود.
  5. نمای خشک به کاربرده شده بسته به نوع اتصال با بدنه ساختمان محکم می شود.

 

 

جهت اطلاع از قیمت فایبر سمنت برد و پانل سیمانی الیاف دار , فایبر سمنت بورد , سمنت برد طرح چوب,کاربرد فایبر سمنت برد در نمای خارجی و داخلی ، دیوارهای داخلی و بیرونی و پوشش سقف و کف ساختمان به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


مصالح ساختمانی | قیمت و فروش مصالح ساختمانی

 

مصالح ساختمانی | قیمت و فروش مصالح ساختمانی

 

مصالح ساختمانی| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت مصالح ساختمانی| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع مصالح ساختمانی و ارزان

مصالح ساختمانی قیمت ,مصالح ساختمانی جدید ,انواع مصالح ساختمانی ,فروش مصالح ساختمانی ,کتاب مصالح ساختمانی ,مصالح ساختمانی مشهد ,جزوه مصالح ساختمانی ,مصالح ساختمانی چیست

مصالح ساختمانی چیست ؟ مصالح ساختمانی گاهی اوقات به همان شکلی که در دراز مدت به دست می آیند مورد استفاده قرار می گیرند در این حالت تنها به شکل مورد نظر درآورده می شوند اما گاهی نماشویی بدون داربست نیاز هست که با هم ترکیب شوند و مصالح ساخنمانی جدید ساخته شوند.

نمونه این نوع مصالح ساختمانی سیمان هست که حاصل ترکیب آهک و خاک رس از طریق حرارت است یا گچ و آهک که حاصل پختن سنگ گچ و سنگ آهک هستند. در سال های اخیر مواد و مصالح جدیدی با استفاده از ترکیبات شیمیایی و به روش های صنعتی به دست آمده است نظیر PVC و پلی اورتانمصالح طبیعی به مرورزمان جای خود را به این نوع مصالح می دهند. چنانچه در بین موارد الیاف مصنوعی در قطعات پیش ساخته بتنی یا گچی بکار برده می شود.

مصالح ساختمان


ویژگی های عمومی این مصالح

 

در حالت کلی مواد و مصالح ساختمانی خواص فیزیکی مختلفی از قبیل مقاومت در برابر نیروهای مختلف اعم از نیروهای فشاری، کششی، برشی و سایشی دارا هستند. بعلاوه این مواد و مصالح در هر شکل و اندازه ای که مورد نیاز باشند قابلیت به کارگیری دارند.

ازجمله خواص شیمیایی مصالح ساختمانی ترکیب این مواد با آب وهوا و سایر عناصر است که در اثر این ترکیب ها نیز مواد و مصالح جدیدی به دست می آید. بعلاوه در علم مهندسی خصوصیات مکانیکی و رفتاری مواد و مصالح ساختمانی از جهات گوناگون موردنیاز و ضروری هستند.

ویژگی های فیزیکی مصالح

 

این ویژگی شامل موارد زیر می شود:

1. حالت و وضع ظاهری مصالح ساختمانی اعم از رنگ، بو، شکل ظاهری، وزن، جرم، وزن مخصوص، تخلخل، پوکی و موارد دیگر

2. اثرات حرارت، دما بر روی مصالح و مواد اولیه آن همانند قابلیت هدایت حرارتی، گرمای ویژه، نقطه ذوب و غیره

1. ویژگی های ظاهری مصالح ساختمانی

  1. جرم
  2. وزن
  3. حجم- حجم جامد جسم شامل حجم مواد جامد مصالح، حجم کلی معادل حجم مواد جامد+ فضای خالی داخل مصالح، حجم فضایی یا ظاهری شامل حجم کلی و فضایی بین قطعات مصالح (ماشین آجر)
  4. وزن حجمی مواد و مصالح ساختمانی (وزن فضایی و ظاهری)
  5. وزن مخصوص مواد و مصالح ساختمانی
  6. پوکی مصالح: این خاصیت ظاهری معادل مقدار نسبت حجم خالی در اجسام به حجم جامد مصالح می باشد
  7. تخلخل مصالح: معادل نسبت حجم کل حفره های داخل مصالح ساختمانی به حجم کل مصالح است

2. اثرات حرارت، دما بر روی مصالح ساختمانی

الف) قابلیت انتقال حرارتی که به موارد زیر بستگی دارد:

  1. کیفیت طبیعی و مواد اولیه بکار رفته در مصالح ساختمانی
  2. مصالح ساختمانی از نظر ساختمان مولکولی و حالت بلوری آن ها
  3. درصد تخلخل که هرچقدر این درصد بیشتر باشد انتقال حرارت نیز کمتر است.
  4. نحوه ایجاد پوکی در ساختمان مصالح پیش ساخته
  5. میزان انتقال حرارتی مصالح با درشت تر و به هم پیوستگی بیشتر سوراخ های داخل آن ها افزایش می یابد.

ب) گرمای ویژه مصالح ساختمانی: مقدار گرمایی که یک گرم از مصالح به خود جذب می کند تا دمای آن یک درجه سانتی گراد بالا برود با این عنوان شناخته می شود. گرمای ویژه و قابلیت انتقال حرارتی مصالح ساختمانی در تعیین ضخامت دیوارهای تیغه بندی، خارجی و دیوارهای صنایع حرارتی و برودتی کاربرد زیادی دارند.

ج) مقاومت در برابر آتش:

این مقاومت به صورت میزان درجه حرارتی که مصالح قادرند تحمل کنند پیش از آنکه ذوب شوند، تعریف می شود.

برای مقاومت در برابر آتش مصالحی که بکار می روند شامل موارد زیر می شود:

 

  1. مصالح نسوز با قابلیت تحمل دماهای بالای 1580 درجه سانتی گراد
  2. مصالح دیرگداز با قابلیت تحمل دماهای 1350 الی 1580 درجه سانتی گراد
  3. مصالح زود گداز که در دمای کمتر از 1350 درجه سانتی گراد ذوب می شوند.

 

د) پایداری در مقابل تغییرات دمایی شدید: برخی از مصالح ساختمانی بایستی بسته به موارد استفاده ای که دارند نسبت به آب و بخارآب، انجماد، ذوب شدن، جذب آب، میزان رطوبت هوای اطراف و غیره مقاوم باشند.

 

  1. قدرت جذب رطوبت هوا
  2. قدرت جذب آب: مصالح مختلف ممکن است که از نظر خواص خشک و خواص اشباع خود تفاوت های زیادی داشته باشند. خواصی چون قابلیت انتقالحرارتی، تغییرات طول نسبی، پایداری مکانیکی مصالح و تمامی خصوصیات فیزیکی همچون وزن واحد حجم و جرم فضائی جسم اشباع شده در مقایسه با جسم خشک تفاوت زیادی دارد.
  3. ضریب نرمی یا ضریب سنتی مصالح: ضریب نرمی به صورت نسبت ضریب مقاومت فشاری مصالح در وضعیت اشباع به مقاومت فشاری مصالح در حالت خشک تعریف می شود. درصورتی که این ضریب بیشتر از 8/0 باشد مصالح نفوذناپذیر تشخیص داده شده و می توان در رطوبت و آب آن ها را بکار برد.
  4. مقاومت مصالح در برابر نفوذ آب: مقدار آبی که تحت فشار در حجم نفوذ کرده، از آن عبور می کند با عنوان قابلیت نفوذپذیری تعریف می شود.
  5. مقاومت در برابر انجماد: در این مورد مصالحی مقاوم شناخته می شوند که مقاومت طبیعی خود را در اثر یخ زدگی بالای 15 تا 25 درصد از دست ندهند و براثر ترک خوردن و جدائی مصالح پس از 40 بار یخ زدگی بیش از 5 درصد حالت طبیعی کاهش در وزن آن ها مشاهده نشود.
  6. مقاومت در برابر نفوذ گازها در داخل مصالح

 

ویژگی های مکانیکی مصالح ساختمانی

 

میزان و نحوه پایداری مصالح ساختمانی در مقابل عوامل مکانیکی مستقیماً به ظرفیت پذیرش نیروها توسط مصالح ساختمانی وابسته است و خواص مکانیکی مصالح با بررسی این عوامل قابل تشخیص است. نیرو، کار و انرژی عواملی هستند که با ویژگی های مکانیکی مصالح ساختمان سروکار دارند.

جهت اطلاع از قیمت مصالح ساختمانی و فروش مصالح ساختمانی به سایت  صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .

 

 

 

جهت اطلاع از قیمت مصالح ساختمانی و مصالح ساختمانی به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


نمای ساختمان | مجری نمای ساختمان اداری , مسکونی , تجاری

 

نمای ساختمان | مجری نمای ساختمان اداری , مسکونی , تجاری

 

نمای ساختمان| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای ساختمان| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع طراحی و مشاوره و مجری نمای ساختمان , اجرای نمای ساختمان و ارزان

نمای ساختمان
طراحی و مشاوره و مجری نمای ساختمان , اجری نمای ساختمان

 

جهت اطلاع از قیمت نمای ساختمان و طراحی و مشاوره و مجری نمای ساختمان , اجرای نمای ساختمان به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .

در بسیاری از شهرهای تاریخی اهمیت طراح بسیار ویژه ای به نما ساختمانها داده میشود ، شهرداری های این شهر ها اجازه اجرای نما های مدرن را به سازندگان ابنیه ساختمانی نمی دهند ، آنها بر این باور هستند حفظ بافت تاریخی شهر قسمتی از هویت تاریخی شهر و باعث جذب درآمد برای شهر میباشد البته این نظر درست میباشد زیرا شهر هایی همچون اصفهان که از لحاظ جذب توریست یکی از برترین شهر های ایران میباشدو این سیاست در آن اجرا میشود ، در صورت اجرای نماهای مدرن و جدید باعث خدشه دار شدن نمای کلی شهر میشود .

نمای ساختمان
در ساختمان‌سازی به سوی بیرونی یک ساختمان نما گفته می‌شود. در طراحی ساختمان، نما مهم‌ترین بخش به شمار می‌رود زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص می‌کند. بسیاری از نماها ارزش تاریخی دارند و در کشورهای گوناگون قوانین سختگیرانه‌ای در مورد موضوع تغییر نما وجود دارد که برخی از این قوانین هر گونه دگرگونی در نماهای تاریخی را ممنوع می‌کند.

نمای HPL|قیمت پانل HPL

نمای HPL|قیمت پانل HPL

نمای HPL| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای HPL| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع نمای اچ پی ال, پانل HPL , ورق hpl, نمای چوبی ساختمان hpl, چوب اچ پی ال و ارزان

,پانل Hpl,پانل های Hpl,پنل های Hpl,یک ورق ترکیبی،مقاوم دربرابرفعل و افعالات،عدم نیاز به تعمیر,

 

پانل HPL  (High Pressure Laminate)، کاربردها و ویژگی های آن در نمای HPL

 نمای HPL

پانل HPL یک پانل تزئینی با ابعاد و اندازه های گوناگون و ضخامت های 2 الی 25 میلی متری در بازار عرضه می شود. این پانل از کاغذ کرافت با لایه های بسیار ساخته می دهد. در هنگام تولید پانل HPL، لایه های متعدد کاغذ کرافت و روکش روئین سطح پانل  به رزین های ترموست آغشته می شوند که در دما و فشار زیاد به ورقی فشرده که ساختاری یکنواخت دارد، مبدل می شود. لایه های مختلف پانل به واسطه پایداری و مقاومت شیمیایی بالا و چسبندگی سریع و بادوام رزین های مصرفی، به صورت برگشت ناپذیر و محکمی به هم پیوند می یابند. این پانل ها کاربردهای مختلفی ازجمله در صنعت ساختمان،  اجرای نمای hpl , نمای چوبی ,(ترمووود)،  نمای خشک، دکوراسیون داخلی دیواره های داخل ساختمان، تزئین آسانسور و تولید کابینت آشپزخانه دارند. از صنایع دیگری که پانل HPL کاربرد فراوانی دارد می توان به صنایع خودروسازی و واگن سازی اشاره کرد. HPL مخفف عبارت High Pressure Laminatee به صفحاتی اطلاق می شود که مواد سازنده آن ها لایه های سلولزی و رزین های فنولی است. ترکیب این مواد در درجه حرارت بالای 180 درجه سانتی گراد و فشار برابر با 80 بار به صفحاتی بادوام بالا و مشخصات فنی ویژه تبدیل می شود. درنهایت سطوح این صفحات با استفاده لایه های رنگین و پوشش ضد خش پوشش داده می شود.

پانل hpl

صفحات HPL استفاده های زیادی درزمینه های مختلف دارند. استفاده از ورق های با 6 الی 10 میلی متر ضخامت برای پوشش های داخلی و خارجی ساختمان ها متداول است.

خصوصیات پانل HPL

پانل HPL طرح چوب امکانات گسترده ای را در جهت طراحی نمای ساختمان و قسمت های مختلف ساختمان شامل دیوارهای لابی، آسانسور، استخر و ... تأمین می کند. این نوع پانل ها گرما و جذابیت چوب طبیعی را با خود دارند و حس طبیعت را در ذهن بیننده القا می کنند. از ویژگی های برجسته این محصول می توان به مواردی همچون نصب راحت و سریع، عدم تغییر رنگ در برابر اشعه ماوراءبنفش، وزن کم، عدم نیاز به نگهداری، خاصیت ضد خش و شست و شوی راحت اشاره کرد.

 

دوام بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی

صفحات HPL دوام بالایی در برابر عوامل جوی مانند نور خورشید، باران (اسیدی) و رطوبت دارند. رنگ این صفحات بر اساس طبقه بندی 4 و 5 استاندارد (AΦ2Φ15-150) ثبات خوبی دارد. تغییرات شدید در دما از 80 درجه سانتی گراد به منفی 20 درجه سانتی گراد اثری بر این ضخامت ندارد. هوای آلوده شهرهای بزرگ بر نمای HPL تأثیر نمی گذارد و گازها و آلاینده های محیطی در شکل ظاهری آن تغییری ایجاد نمی کنند.

عدم نیاز به شست و شوی مداوم نما

سطح HPL فاقد خلل و فرج بوده و خود آن دارای خاصیت آنتی الکترواستاتیک می باشد که این عوامل از خاک گرفتگی و لک شدن نمای آن جلوگیری می کند. مواد شیمیایی که در پاک کننده های معمول استفاده شده است نیز بر روی HPL اثری ندارد.

خصوصیت مقاومت در برابر خش پذیری پانل HPL

عاملی که این خصوصیت را در صفحات HPL ایجاد می کند وجود لایه ملامینه نهایی در آن ها است.

 

مقاومت مکانیکی نمای HPL

صفحات HPL با استفاده از ترکیبی از مقاومت خمشی و قابلیت ارتجاعی ای که دارند در برابر ضربات وارده مقاوم هستند. بنابراین در نمای ساختمان ها، سطوح در معرض، در برابر فشارهای مختلف همچون فشار باد از خود واکنش لازم را نشان می دهند.

مقاومت نمای HPL در برابر آتش سوزی (عایق حرارتی)

ورق های HPL در برابر آتش تا 160 درجه سانتی گراد مقاومت می کنند. این ورق ها ذوب یا منفجر نمی شوند و به خودی خود نمی سوزند (Self extinguish). مورد مهم اینکه گازهایی که در طی سوختن صفحات HPL آزاد می شود ازلحاظ سمیت در حد پایینی قرار دارند.

 

پوشش نمای داخلی ساختمان با پانل HPL

برای پوشش نمای داخلی ساختمان با استفاده از صفحات HPL طرح های نو و متنوعی را می توان ایجاد کرد. این خاصیت هم باعث استحکام محیط داخلی شده و هم زیبایی و جذابیت آن را تأمین می کند. به منظور ایجاد هارمونی لازم بین پوشش محیط و مبلمان امکان بهره گیری از طرح ها و رنگ های متنوع وجود دارد.

به عنوان نمونه با به کارگیری صفحاتی با رنگ و طرح چوب می توان نمای طبیعی را حفظ نموده و آسیب پذیری و نقاط ضعف چوب (مثل جذب آب و پوسیدگی و غیره) را از بین برد. ویژگی ضدباکترایی و آنتی الکترواستاتیک و نیز امکان شستن پوشش های HPL در حفظ سلامت و بهداشت فضاهای های داخلی فاکتور مهمی در پاکیزگی محیط محسوب می شود. همین قابلیت استفاده از صفحات HPL در محیط هایی که نیاز به بهداشت بالایی دارند (Hygiene) نظیر آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، رستوران ها و سرویس های بهداشتی عمومی را متداول ساخته است.

نحوه نصب پانل HPL

جهت نصب پنل HPL در نما 3 راهکار وجود دارد:

راهکار اول، نصب با استفاده از پیچ یا پرچ نمایان (fix)

راهکار دوم، نصب با استفاده از چسب

راهکار سوم، نصب با استفاده از سیستم هنگ

مراحل نصب پانل HPL به ترتیب شامل:

فاز 1. انجام محاسبات

فاز 2. عمل آهن کشی نما

فاز 3. نصب کردن لامل های آلومینیومی

فاز 4. پوشش دادن سطح زیرسازی

فاز 5. برشکاری و نصب پنل ها

روش های نصب پانل HPL در فضاهای داخلی

1. روش نصب متحرک:

به کارگیری پروفیل های آلومینیومی ویژه امکان نصب و پیاده سازی آسان ضخامت HPL را فراهم می سازد. در نصب متحرک امکان دسترسی آسان بهتاسیسات پشت پوشش وجود دارد.

2. روش نصب چسبی:

در ابتدا سطحی تراز و یکنواخت بر روی دیوار با نصب پروفیل های مخصوص آلومینیومی به وجود می آید و بعد عمل چسباندن ضخامت HPL با استفاده از چسب مخصوص بر روی آن ها صورت می گیرد.

 

جهت اطلاع از قیمت نمای HPL و نمای اچ پی ال, پانل HPL , ورق hpl, نمای چوبی ساختمان hpl, چوب اچ پی ال به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آرمراجعه نمایید .


نمای ترموود | نمای ترمووود

 

نمای ترموود | نمای ترمووود

 

نمای ترموود| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای ترموود| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع نمای ترموود , نمای ترمووود , چوب ترموود و ارزان

نمای ترموود , قیمت نمای ترمووود , چوب ترموود

فازهای فرایند تولید محصول ترموود جهت استفاده در نمای چوبی ساختمان

فاز اول- بالا بردن حرارت و خشک کردن در دمای بالا

در فرایند ترمووود گرما و بخار آب دمای چوب را به سرعت به حدود 100 درجه سانتی گراد می رساند. در مرحله بعد به مرور دما تا 1300 درجه سانتی گراد بالا می رود و بخار آب برای پیشگیری از ترک برداشتن چوب در طی اجرای فرایند مورد استفاده قرار می گیرد. بخارآب همچنین از واکنش های شیمیایی در درون چوب ممانعت به عمل می آورد. میزان رطوبت در داخل چوب در این مرحله تقریباً به شکل کامل از بین می رود.

ترمووود و محصولات ترمووودی و چوبی

فاز دوم- اعمال تغییرات حرارتی

در این فاز دمای چوب تقریباً تا 180 الی 215 درجه سانتی گراد بالا برده می شود. نوع رده بندی ترمو دمای افزایش یافته را تعیین می کند. بعدازاینکه به دمای موردنظر رسید چوب به مدت چند ساعت در این دما نگه  داشته می شود. نقش بخارآب در این دماها جلوگیری از اشتعال چوب هست.

فاز سوم- رطوبت دادن

درنهایت برای کاهش دمای چوب از روش باران استوایی و پاشیدن آب بر روی چوب ها استفاده می شود که این امر چوب را به رطوبت مطلوب رسانده و تعادل رطوبتی لازم به دست می آید. رطوبت چوب در این حالت به 4 الی 6 درصد خواهد رسید.

در طی اجرای این فرایند (ترمو) حرارت بالا، همی سلولزها که یکسری زنجیره های قندی هستند، را شکسته و تجزیه می کند. درنتیجه محصول نهایی (چوب فراوری شده) به صورت کاملاً طبیعی و فاقد هرگونه ماده شیمیایی به دست می آید. در ضمن با خروج مواد غذایی از چوب حشرات چوب خوار تمایلی به استفاده از این نوع چوب نخواهند داشت.

برخی از مزایای نمای چوبی ترمووود :

1. مقاومت بالا و عدم ایجاد تغییر در ابعاد

پس ازاینکه تیمار حرارتی بر روی چوب صورت گرفت رطوبت آن به 4 الی 6 درصد می رسد (کاهش) و چوب دارای ویژگی ای بنام تعادل رطوبتی می شود که درنهایت باعث کاهش قابل توجه در میزان جذب چوب ترموود رطوبت و تبادل حرارت چوب و محیط اطراف شده که  خود ثابت بودن ابعاد، کاهش احتمال ترک خوردگی و افزایش ویژگی های عایق بودن الوارهای چوب ترمو را باعث می شود.

2. دوام بالا در برابر پوسیدگی و حشرات چوب خوار

همان طور که در بالا اشاره شد به دلیل اینکه همی سلولزها در طی عملیات حرارتی شکسته و تجزیه می شوند، ترمووود ها منبع غذایی مفیدی برای حشرات و قارچ هایی که عامل پوسیدگی هستند نخواهند بود.

3. عدم آلودگی به صمغ ، خلوص و یکنواخت بودن

با قرار گرفتن الوارهای چوب تحت عمل آوری حرارتی، رزین و مواد مضر موجود در آن ها همچون فرمالدهیدها حذف می شوند، باکتری ها از بین رفته و ماده حاصل کاملاً خالص و استریل بوده و می تواند در دکوراسیون داخلی و بیرون ساختمان کاربردهای مختلفی داشته باشد. یکنواختی رنگ ایجاد شده در سرتاسر الوار نیز زیبایی خاصی را به آن می دهد.

در بخشهای بعدی نمای ساختمان به معرفی نمای شیشه ای و آجر نما میپردازیم .

 

جهت اطلاع از قیمت نمای ترموود و نمای ترموود , نمای ترمووود , چوب ترموود به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .