سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمای شیشه ای- اجرای نمای شیشه ای ساختمان

 

 

نمای شیشه ای- اجرای نمای شیشه ای ساختمان

 

نمای شیشه ای| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای شیشه ای| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع اجرای نمای شیشه ای ساختمان و نمای شیشه ای ویلا و ارزان

نمای شیشه ای,نمای شیشه اسپایدر,مزایای نمای شیشه ای,معایب نمای شیشه ای,نمای شیشه ای بدون فریم,فروش نمای کرتین وال, نمای شیشه ای لامل,نمای شیشه ای کرتین وال

نمای شیشه ای ساختمان چیست ؟

بعد از معرفی کامل نمای کامپوزیت این بار به معرفی نمای شیشه ای می پردازیم. همانطور که از اسم این نام مشخص است بیش از 80 درصد نمای ساختمان از شیشه با رنگ های و طرح های متفاوت زیبا شده است. از لحاظ زیبایی این نما را می توان جزء نماهای متوسط در نظر گرفت و بیشتر برای ساختمان های با ارتفاع بیش از 18 متر به کار برده می شود. ساختمان های تجاری چند طبقه بیشترین استفاده کننده این نوع نما می باشند.

نمای شیشه ای


نمای شیشه ای دارای محاسن کم ولی معایب بسیار می باشد. از جمله محاسنی که برای نمای شیشه ای می توان نام برد:

نمای شیشه ای

  1. کاهش بار مرده ساختمان
  2. سرعت در اجرای کار
  3. دارای دید کامل و اصطلاحا view مناسب
  4. سهولت در تمیز کردن قطعات شیشه ای
  5. زیبایی و جلوه خاص انعکاس نور ها
  6. دارای سطح نورگیر بسیار
  7. تعویض قطعات در صورت شکستگی
  8. صرفه اقتصادی مناسب

ولی از معایب ساختمان های با نمای شیشه ای می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. در فصول گرم سال باعث گرم شدن بیش از حد داخل ساختمان می شود.
  2. در فصول سرد باعث افزایش مصرف انرژی و در نتیجه گرم نشدن ساختمان می شود.
  3. شکستگی و ترک خوردگی قطعات
  4. دارای ضریب ایمنی پایین
  5. عدم عایق بودن در برابر سر و صدا
  6. تنوع پایین
  7. عدم مقاومت در برابر آتش
  8. تنوع رنگی پایین به طوری که قابل رقابت با سایر نماها نمی باشد.

امروزه با به روی کار آمدن پروفیل UPVC دو جداره و سه جداره می توان تا حدی معایبی همچون تبادل حرارت و صدا را از بین برد ولی توجه داشته باشید، حتی پنجره های دو جداره و سه جداره علاوه بر افزایش قیمت بسیار باعث کم کردن معایب پنجره تا حد قابل قبولی نمی شود.

اگر بخواهیم نماهای شیشه ای از لحاظ مکانیکی بررسی کنیم، در صورت وجود مهندس سیالات به راحتی می تواند حتی با پنجره های یک جداره نیز بسیاری از معایب شیشه را کاهش داد، به طوری که با انجام محاسبات درست منقطه ای تنها کافیست پنجره را چند درجه بچرخانیم و به طور کاملا صاف به کار نبریم. بدین صورت با قرار دادن اعداد و ارقام در فرمول ها می توانیم باعث شکست سیال هوا شده و از اتلائف انرژی پرهیز نماییم.

انواع نمای شیشه ای

از انواع نمای شیشه ای می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1-    نمای شیشه ای اسپایدر :

نمای شیشه ای اسپایدر این نوع نما تا حد زیادی معایب نمای شیشه ای را از بین برده و می توان به عنوان یک نمای استاندارد از ان بهره مند شد. استفاده از شیشه های ضد تشعشع نور خورشید برای مناطق گرم و با سطح آفتاب گیر بسیار و یا استفاده از شیشه دو جداره و لیمیت و یا لمینیت دو جداره از ویژگی های بارز نمای شیشه ای اسپایدر می باشد.

سایر ویژگی های این نوع در ذیل لیست شده است:

  1. لرزه پذیر بودن
  2. سبکی، شفافیت، سهولت و سرعت اجرای بالا
  3. پوشش دکوراتیو نمای داخلی و خارجی
  4. قابلیت شکل پذیری
  5. یرآق آلات مدرن
  6. دقت بالای خطوط افقی و عمودی
  7. قابلیت ادغام با سایر نماها

از ویژگی های منحصر به فرد نمای شیشه ای اسپایدر می باشد.

2- شیشه های دوجداره بدون فریم یا نمای شیشه ای فریم لس:

نمای شیشه ای فریم لس در این نوع نما فریم های دور شیشه دیده نمی شود و این کار با بزرگتر گرفتن یکی از لایه های شیشه از سایر لایه ها امکان پذیر شده است. از ویژگی ها منحصر به فرد این نوع نما زیبای خاص یکپارچه ای می باشد، که باعث ایجاد سطح بصری یکنواخت بسیار زیبا می گردد.

3-    نمای شیشه ای کرتین وال:

نمای شیشه ای کرتین وال نوعی نمای شیشه ای می باشد، که دارای قابلیت های همچون عدم ورود رطوبت و سر و صدا و عایق حفاظتی قوی در برابر تبادل حرارت می باشد و از ویژگی های بارز ان استحکام این نوع نما می باشد. این نوع نما از متریال اصلی شامل : سازه اصلی نگهدارنده و مصالح پر کننده می باشد و در حال حاضر اکثرا با پروفیل نمای شیشه ای ساختمان آلومینیومی اکسترود ساخته می شود.

کرتین وال شامل سه نوع سیستم : در پوش دار ، نیمه در پوش دار و فول فریم لس می باشد. نمای لامل نیز یکی از دو گروه کرتین وال بوده و با نام استیک نیز شناخته می شود.

به طور کلی نمای شیشه ای دارای ویزگی های منحصر نمای شیشه ای ساختمان و ویلا به فردی می باشد، که تنها در شرایط خاص قابل اجرا بوده و برای تمامی ساختمان ها می تواند مناسب باشد، به شرط آنکه بهترین گزینه برای آن منطقه انتخاب شود.

 

 

جهت اطلاع از قیمت نمای شیشه ای و اجرای نمای شیشه ای ساختمان و نمای شیشه ای ویلا به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


نمای مینرال ، رولوتکس ، آرتامیکس | قیمت و اجرای نما

 

نمای مینرال ، رولوتکس ، آرتامیکس | قیمت و اجرای نما

 

 

نمای مینرال| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای مینرال| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع نمای مینرال , نمای رولوتکس , نمای آرتامیکس و ارزان

قیمت نمای مینرال ,نمای مینرال چیست ,قیمت مینرال ,نمای ساختمان با مینرال ,روش اجرای نمای مینرال ,عکس نمای مینرال ,معایب نمای مینرال ,نحوه اجرای نمای مینرال

نمای مینرال،رولوتکس،آرتامیکس چیست ؟

 

نمای مینرال

نمای مینرال که با اسامی رولوتکس و آرتامیکس نیز نمای رولوتکس شناخته می شود از نماهای جدید برای ساختمان ها محسوب می شود و در کشور ما نیز در مدت زمان کوتاهی مورد مقبول قرار گرفته است، بخصوص اینکه خود را به عنوان یکی از گزینه های اصلی نمای ساختمان مطرح ساخته است.



مینرال


منظور از نمای مینرال چیست؟ 

سرامیزه طبیعی سنگ های معدنی (مرمر- گرانیت- کوارتز) در حجم ها و دانسیته های برابر دارای رزین های صنعتی و چسب های سیلیکونی و آکریلیک بیس آب که بعد از اینکه نما خشک شد اثری بر آن ندارد نمای مینرال را به وجود می آورند. تنوع رنگی و دانه بندی های متعددی در این نوع نما وجود دارد.

انواع محصولات نمای مینرال 

نمای مینرال از نظر دانه بندی در سه شکل درشت، متوسط، ریز و از نظر تنوع رنگی در بیش از 48 نوع رنگ مختلف و متنوع تولید و عرضه می شود.

خصوصیات عمومی نمای مینرال 

1. قابلیت اجرای سریع و درنتیجه صرفه جویی در زمان و نیروی کار موردنیاز کم برای اجرا

این ویژگی یکی از ویژگی های منحصربه فرد این نوع نما محسوب می شود به طوری که هر اپراتور مینرال در هرروز می تواند 50 تا 70 مترمربع از نمای مینرال را در سطوح صاف اجرا کند. بر همین اساس نسبت به نماهای سنگی، آجری و کامپوزیت سرعت کار بیشتر از 5 برابر است. در یک پروژه و در زمان اجرای نمای مینرال معمولاً حداقل 2 اپراتور به صورت هم زمان اجرا را شروع می کنند و در هر پروژه حتی در ارتفاعات بالا بیش از 100 مترمربع در روز عملیات سرعت دارد.

در مورد پروژه های انبوه که به شکل مجتمع ساخته شده اند، عمده ترین مسئله در پایان پروژه به نمای پروژه ها مربوط می شود. در حقیقت نماهای سنگی و آجری برای استفاده بسیار زمان بر هستند و سرعت بالای اجرای نمای مینرال این کمبود را برطرف ساخته است و بنابراین از نظر زمان و هزینه بسیار به صرفه است.

2. دارا بودن وزن کم

از مشکلات عمده در صنعت ساختمان وزن بالای سازه ها است که عاملی بر دریافت نیروی بیشتر زلزله محسوب می شود. از طرفی مصالحی همچون سنگ، آجر، شیشه و کامپوزیت که در نماهای ساختمان ها استفاده می شوند وزن بالایی داشته و همین امر احتمال جدا شدن آن ها از دیوار و پرتاب شدن بر روی محل گذر عابران را بالا می برد.

وزن و حجم زیاد مصالح سنگی و سایر مصالح مشابه نیاز به زیرسازی های سنگین تر را نیز الزامی می سازد به همین علت در ساختمان های بیشتر از چهار طبقه مصالح سنگی درشت و آجری کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب نمای مینرال و رولستر پلاسترهای معدنی بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

در واقع سبک بودن نمای مینرال مهم ترین و بزرگ ترین مشخصه این نوع نماها در مقایسه با نماهای قدیمی محسوب می شود. در هر مترمربع تنها 3.5 کیلوگرم مینرال مورد استفاده قرار می گیرد.

این میزان برای سنگ 80 الی 100 و برای آجر 20 الی 40 کیلوگرم در هر مترمربع است.

3. مقاوم در آتش سوزی ها و غیرقابل اشتعال

نمای مینرال در آتش سوزی ها قابلیت اشتعال ندارد و در صورت مشتعل شدن نیز به شکل پودر درآمده و می ریزد.

4. دوام بالا در دماهای بالا و پایین هوا

نمای مینرال در هوای گرم و سرد پایداری و دوام بسیار زیادی دارد.

5. دوام بالا در برابر بخارآب

نمای مینرال پایداری و دوام بسیار زیادی در برابر بخارآب دارد

6. در برابر رطوبت عایق بوده و می توان آن را در صورت نیاز شست وشو داد

رزین آکریلیک و سیلیکون موجود در نمای مینرال باعث می شوند که پس از خشک شدن، نمای مینرال به یک صفحه نایلونی مبدل شود و از نفوذ رطوبت جلوگیری کند.

البته این ویژگی با رعایت تمام نکات فنی قبل و در زمان اجرای نمای کلاسیک زیرسازی و اجرای نمای مینرال معنی پیدا می کند.

7. دوست دار محیط زیست است

در ساختار شیمیایی نمای مینرال از حلال های سمی و زیان آور و نیز مواد نفتی استفاده نشده است و بر همین اساس این محصول آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

8. پایداری در برابر زمین لرزه و ضربات وارده

وزن پایین و ضخامت کم و انعطاف پذیری زیاد نمای مینرال را در برابر ضربه و زمین لرزه کاملاً مقاوم می سازد.

9. در زمان به کارگیری ایده های نو در طراحی مشکلی ایجاد نمی کند

10. زیرسازی راحت و مختلفی دارد

11. نمای مینرال سال ها است که در کشورهای اروپایی همچون ترکیه، آلمان، ایتالیا، رومانی، روسیه، آذربایجان و ... مورداستفاده قرار می گیرد.

12. تنوع رنگ طبیعی سنگ را داراست که با استفاده از مخلوط سنگ های مختلف در رنگ های متنوع ساخته شده و 48 رنگ متنوع دارد.

معایب مینرال به عنوان نمای ساختمان

نمای مینرال گرد و غبار و دوده را در فضای بین سنگ دانه ها جمع می کند و بر همین اساس برای شهرهای آلوده همچون تهران نمی تواند ایده آل ترین گزینه باشد. بنابراین نمای مینرال می تواند از این نظر برای نمای رومی مناطق با آلودگی کم مناسب باشد چراکه ظاهر زیبای خود را حفظ کرده و به بیننده حس مواجه بودن با یک نمای سنگی را القا می کند.

برخی مینرال ها که در بازار عرضه می شوند در واقع رنگ شده هستند به این معنی که سنگ ریزه ها با رنگ های شیمایی رنگ می شوند به جای اینکه خود دارای رنگ های مختلف باشند. این رنگ ها با اینکه تنوع بسیار بالایی ایجاد می کنند ولی پس از مدتی شروع به تغییر رنگ کی کنند و نمای مینرال طراوت و تازگی خود را از دست مس دهد.

 

 

جهت اطلاع از قیمت نمای مینرال و نمای مینرال , نمای رولوتکس , نمای آرتامیکس به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


نمای خشک |اجرای نمای سرامیک خشک|اجرای نمای سنگی خشک

 

نمای خشک |اجرای نمای سرامیک خشک|اجرای نمای سنگی خشک

 

نمای خشک| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای خشک| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع اجرای نمای سنگی خشک و جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک و ارزان

نمای خشک,اجرای نمای سرامیک خشک,نمای خشک چیست,جزئیات اجرای نمای خشک,انواع نمای خشک,اجرای سرامیک خشک,اجرای نمای سنگ خشک,اجرای نمای سنگی خشک,سرامیک نما ساختمان

 

سیستم های نمای خشک شامل اجزای زیر میباشد

  1. عایق حرارتی
  2. چهارچوب نگهدارنده
  3. فضای خالی تهویه
  4. نمای خشک و اتصالات

 

مراحل اجرای سیستم نمای خشک

  1. صفحات ال شکل در امتداد یکدیکر بر روی دیوار ساختمان نصب می‌شوند.
  2. نصب صفحه عایق بر روی دیوار ساختمان
  3. پروفیلهای حامل عمودی با استفاده نمای سرامیک خشک از میخ پرچ بر روی صفحات ال شکل نصب می‌شوند.
  4. نمای خشک مورد استفاده درقابهای آلومینیومی قرار داده می‌شود و از هر چهار طرف درزگیر قرار می‌گیرد.
  5. نمای خشک مورد استفاده بنا به نوع اتصال با بدنه ساختمان استحکام می‌یابد.

 

انواع سیستم های قابل اجرا در نمای خشک:

  1. نمای چوبی(thermo wood)
  2. سرامیک
  3. سنگ
  4. ورق کامپوزیت
  5. دکوراسیون داخلی
  6. نمای کلاسیک (رومی)

 

 

جهت اطلاع از قیمت نمای خشک و اجرای  نمای سنگ خشک جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


نمای کامپوزیت آلومینیوم | قیمت نمای کامپوزیت ساختمان

 

نمای کامپوزیت آلومینیوم | قیمت نمای کامپوزیت ساختمان

 

نمای کامپوزیت| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نمای کامپوزیت| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع نمای کامپوزیت مغازه,نمای کامپوزیت طرح سنگ , طراحی و اجرای نمای کامپوزیت و نحوه اجرای نمای کامپوزیت و ارزان

ورق آلومینیومی,کامپوزیت,ورق کامپوزیت,ورق کامپوزیت آلومینیومی,ورق کامپوزیت برای نمای ساختمان,نمای کامپوزیتی,نمای ساختمان,صنعت ساختمان

نمای کامپوزیت چیست و انواع نمای کامپوزیت :

به طوری کلی ورق های کامپوزیت به دسته بندی های بسیار تقسیم بندی می شود. که معمولاً بیشتر این ورق ها در صنعت ساختمان به عنوان نمای کامپوزیت استفاده می شود. امروزه این ورق ها بسیار متداول گشته و همواره استفاده از آن در نمای ساختمان های مدرن بیشتر دیده می شود.

نمای کامپوزیت

از انواع ورق های کامپوزیت که در نمای کامپوزیت ساختمان بکار برده میشود می توانیم به:

  • ورق کامپوزیت آلومینیوم
  • ورق کامپوزیت آل کوباند
  • ورق کامپوزیت آلکواستون
  • ورق کامپوزیت ویل استرانگ
  • ورق کامپوزیت آلوباند مثلثی
  • و موارد دیگر ...

نام برد. در ایران استفاده از ورق آلومینیومی بیشتر رواج دارد. این نوع ورق به خاطر داشتن خصوصیات منحصر فرد از جمله ضد حریق بودن، پایداری بالا، وزن سبک و نگهداری ساده متداول تر می باشد.

نمای کامپوزیت آلومینیومی:

این نوع کامپوزیت بسیار سبک، با دوام، سفت و سخت می باشد. ورق کامپوزیت آلومینیومی ساخته شده با پلاستیک ها فشرده برای مصارف داخلی و خارجی خانه بسیار متداول است و مواد آن نیز دوام بسیار مناسبی نمای کامپوزیت مغازه دارند. این نوع کامپوزیت در رنگ های مشکی، سفید و طیف وسیعی از رنگ های دیگر با کیفیت بالا توسط شرکت بسیار ساخته و تولید شده است. از جمله خصوصیات پلیت های کامپوزیت های آلومینیومی می توان به:

  1. خم شدن آسان
  2. برش
  3. پانچ
  4. شکل دهی
  5. مسیردهی
  6. قابل اتصال با پیچ و چسب

می توان نام برد. البته ورق های کامپوزیت آلومینیومی دارای معایبی نیز می باشند، همانند تبادل هوای درون خانه و بیرون از خانه که باعث هدر رفتن انرژی می گردد.

موارد استفاده از ورق های آلومینیومی:

از ورق های آلومینیومی تنها در نمای ساختمان ها استفاده نمی کنند، بلکه در یک ساختمان در مکان های مختلف می توان از آن ها استفاده نمود. به عنوان مثال تعدادی از مکان های که می توان از ورق های کامپوزیت آلومینیومی چه در دکوراسیون داخلی خانه و چه در خارج از خانه استفاده نمود در ذیل لیست شده است.

ورق سقف IBR آلومینیومی:



ورق کامپوزیت

 

مورد استفاده این نوع ورق در سقف شیبدار و بام بخش های از خانه می باشد، که نیاز به جلوگیری از ورود نور خورشید، بارش باران، وزش گرد و خاک می باشد. این نوع سقف ها بسیار سبک می باشند.

مشخصات ورق سقف آلومینیوم IBR (آلومینیوم بام):

1-    درجه کیفی: 1000 3000 AA3004، 3005، 5052

2-    ضخامت ورق: 0.3 میلی متر تا 1.5 میلی متر

3-    عرض: 750 تا 1200 میلی متر

4-    طول: متغیر (بسته به نیاز مشتری)

 

ورق سقف Galvalume:

ورق سقف Galvalume

دومین نوع از ورق های کامپوزیت آلومینیومی، این بار نیز ورق بام و سقف Galvalume می باشد. این نوع ورق به دلیل داشتن خصوصیات بسیار و قیمت پایین نسبت به سایر ورق ها می توان انتخاب ایده آلی باشد. اجرای کامپوزیت زیبای منحصر به فرد این ورق با توجه به راه راه بودن و همچنین انعطاف بالا نسبت به فولاد گالوانیزه و قابلیت استفاده در اکثر مکان های بام از ویژگی ها این نوع ورق کامپوزیت می باشد.

مشخصات ورق سقف Galvalume:

1-    ترکیبات شیمیایی: 55% آلومینیوم، 43.4% روی، 1.6% سیلیکون

2-    استاندارد: JIS3321/ASTM A792M

3-    Alu روی پوشش: 40-275 میلی متر

4-    ضخامت فولاد Galvalume: 0.15 mm-0.5 mm

5-    پوشش آلومینیوم: AZ50/AZ100/AZ150/AZ185

6-    ویژگی ها: مقاومت طولانی مدت به خوردگی اتمسفری، سطح روشن، دوام و تطبیق پذیری

7-    انواع کاربرد: استفاده به  عنوان دیوار یا سقف کارخانه ها، انبارها، گاراژها، مراکز نمایشگاه، سینما، و غیره

پلیت کامپوزیت آلومینیومی:

پلیت ورق سقف

نمای کامپوزیت

پلیت های آلومینیومی معمولاً در نمای ساختمان ها استفاده می شود، ولی جالب است موارد استفاده از آن را در مکان های دیگر نیز مشاهده نمایید. این نوع ورق های کامپوزیتی در صنعت خودروسازی، هواپیما، قطار، دیوارهای ساختمانی، نماهای ساختمانی، سقف و بام، ظروف، پرده های کره کره ای آلومینیومی و موارد دیگر استفاده می شود. این نوع کامپوزیت ها خود نیز به چندین گروه با ضخامت های متفاوت و رنگ های مختلف تقسیم می شوند و از لحاظ هزینه نیز بسته به نوع ورق، شرکت سازنده، ضخامت و موارد دیگر قیمت ها متغیر می باشد.

از لحاظ طرح و نما نیز به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول بر روی پلیت های آلومینیوم با استفاده از رنگ ها روی سطح برش های زیبا ایجاد می کنند. همانند تصویر ذیل:

کامپوزیت رنگی

و یا بر روی آن ها اقدام به چاپ تصاویر می نمایند. که این مورد از لحاظ اقتصادی هزینه ی بیشتری را می طلبد. همانند تصویر ذیل:

 

طرح کامپوزیت

البته روش های دیگری نیز برای رنگ آمیزی و زیبا سازی پلیت ها موجود است که ما به دو مورد بالا و 4 مورد ذیل دیگر اکتفا می نماییم.

1- آلومینیوم برجسته

2- رنگ آلومینیوم پوشش داده شده

3- آلومینیوم آنودایز

4- پودر آلومینیوم پوشش داده شده

 

جهت اطلاع از قیمت نمای کامپوزیت و نمای کامپوزیت مغازه,نمای کامپوزیت طرح سنگ , طراحی و اجرای نمای کامپوزیت و نحوه اجرای نمای کامپوزیت به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


مجری نمای ساختمان

 

 

مجری نمای ساختمان

 

 

مجری نمای ساختمان| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت مجری نمای ساختمان| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع نمای ساختمان یک طبقه , دو طبقه, سه طبقه و ارزان

نمای ساختمان, نمای کامپوزیتی, کامپوزیت, کامپوزیتی ساختمانی, کامپوزیت چیست, انواع نمای ساختمان

نمای ساختمان چیست؟ 

به طور کلی به نمای بیرونی خانه که در معرض دید عموم قرار می گیرد اطلاق می شود. معمولاً نماهای ساختمان از مصالح و مواد خاصی ساخته می شوند که در ادامه به موارد بیشتر می پردازیم. درگذشتهنمای ساختمان با چوب، گل و خشت، سنگ بوده است و به طور معمولی این نمای یا توسط انسان های طراحی می شده است و یا به صورت طبیعی همانند روستای کندوان واقع در آذربایجان غربی که درگذشته و هم اکنون نیز خانه های خود را در داخل سنگ ها و در دل کوه ها ساخته و طراحی می کردند هست. 

مجری نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان با میزان هوای محیط پیرامون رابطه دارد و نمی توان در مناطق سرد از هرگونه مصالح ای برای به کارگیری نما استفاده نموده و حتماً ضمن جلوگیری از هدر رفتن گرمای درون خانه باید زیبایی خاص را به دکوراسیون خارجی منزل داده شود. امروزه با گسترش روزافزون فناوری در حوزه صنعت ساختمان مصالح جدید پیش ساخته برای نصب بر روی نمای خارجی ساختمان تهیه شده است. یکی از  این مواد و مصالح کامپوزیت می باشد، که در ادامه به صورت کامل در رابطه کارکرد کامپوزیت و نوع به کارگیری آن توضیح داده خواهد شد.

انواع مصالح به کار رفته در نمای ساختمان:

از انواع نمای ساختمان می توان به موارد ذیل نام برد که البته هم اکنون نیز در کشورهای ما اکثر این نماها در حال استفاده می باشند.

  1. نمای آجری (شامل نمای آجر سفال و نمای آجر های جوش)
  2. نمای سنگی (شامل انواع نماهای سنگی طبیعی و مصنوعی اعم از گرانیت و سنگ های لایه لایه)
  3. نمای چوبی (در مناطق معتدل و مرطوب)
  4. نمای شیشه ای
  5. نمای کامپوزیت
  6. نمای بایرامیکس - مینرال - رولوتکس - آرتامیکس
  7. نمای سرامیک

را می توان نام برد، که هر یک دارای مزایا و معایبی از جهات مختلف می باشند.


نمای ساختمان


در بین این نما ها امروزه استفاده از نمای کامپوزیت بسیار متداول گردیده است. بیشتر مشتریان این نوع نما به خاطر مدرن بودن کامپوزیت و زیبای خاصی که دارد، از آن استفاده می نمایند. معمولاً کامپوزیت ها در رنگ های خاکستری بیشتر بوده و از ویژگی های آن نصب سریع آن می باشد.

 

کامپوزیت چیست؟ 

کامپوزیت ترکیبی از دو یا چند مواد می باشد، که در انتهای این ترکیب ماده ای به نام کامپوزیت تولید می شود. البته به کامپوزیت پلاستیک تقویت شده نیز می گویند ولی متن فوق یک تعریف کلی از کامپوزیت هست. تاریخچه این نوع نما به زمان های قدیم بر می گردد و زمانی که کاه و گل را باهم ترکیب نموده و به عنوان یک ماده چسباننده استفاده می کردند.  نمای ساختمان یک طبقه با تکامل یافت دوران خشتی امروزه ما شاهد آن هستیم که برای تهیه کامپوزیت از یک فیبر ساختمانی و پلاستیک به صورت الیاف درآورده و بدین صورت کامپوزیت مناسب برای نمای ساختمان را تهیه می کنند. در ادامه انواع الیاف کامپوزیت را معرفی می نماییم.

 

انواع متداول الیاف کامپوزیت:

از انواع الیاف کامپوزیت ها که بیشتر در کشور ما استفاده می شود را می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. فایبرگلاس
  2. فیبر کربن
  3. الیاف آرمد
  4. بور فیبر
  5. الیاف بازالت
  6. الیاف طبیعی (چوب، کنف، و موارد دیگر.)

همچنین در رابطه با پشم شیشه نیز می توان الیاف شیشه ای کوچک را در سطح وسیعی وارد کامپوزیت نمود.

مزایا و معایب کامپوزیت:

از مزایای نمای های کامپوزیتی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. نصب آسان
  2. عمر بالای این مواد
  3. جذب انرژی
  4. غیر خورنده و غیر مغناطیسی بودن
  5. دارای نسبت استحکام مناسب به وزن
  6. دارای نسبت سفتی مناسب به وزن
  7. قابلیت طراحی اجسام پیچیده به خاطر مقاومت پایین در برابر ضربه
  8. قابلیت تعویض پنل ها

از معایب نما های کامپوزیتی نیز می توان به این موارد اشاره نمود:

  1. قیمت بالا (صرفه اقتصادی ندارد)
  2. عدم عایق مناسب بودن در برابر برودت هوا
  3. مقاومت کم در برابر اشتعال و شعله ور شدن
  4. مقاومت پایین در برابر ضربات مکانیکی

هزینه های نمای ساختمانی کامپوزیت:

به طور کلی بسته به نوع مواد پلیمر، نوع ورق، ضخامت، رنگ و کشور سازنده قیمت های آن ها نیز متفاوت می باشد. شرکت های بسیار اقدام به تولید کامپوزیت می نمایند و معمولاً نیز نوع آمریکایی این نوع نماها گران قیمت تر از سایر می باشند. توجه کنید بعضی از این کامپوزیت ها دارای خواص بیشتری نسبت به سایر کامپوزیت ها می باشند به عنوان مثال کامپوزیت های ضد حریق و یا پایداری در برابر پوسته شدن رنگ از مواردی هست که می توان در قیمت تأثیر گذار باشد.

جمع بندی:

به طور کلی نمای ساختمانی می تواند استاندارد و مقرون به صرفه باشد که ضمن نمای ساختمان مسکونی رعایت زیبایی، عوامل دیگری همچون جلوگیری از ورود و خروج هوا، مقاومت بالا، ضد حریق بودن و سایر موارد دیگر نیز شرط خرید یک نمای ساختمانی می باشد. امروزه دیگر محدودیت های جغرافیایی در صنعت ساختمان با رشد فناوری برداشته شده است و هر نوع نمای که مدنظر شماست را می توانید در مناطق مختلف کشور پیاده سازی نمایید.

 

جهت اطلاع از قیمت مجری نمای ساختمان و نمای ساختمان یک طبقه , دو طبقه, سه طبقه به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .