سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نور پردازی ساختمان

 

نور پردازی ساختمان

 

 

نورپردازی| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت نورپردازی| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع نورپردازی و ارزان

نکته مهم نورپردازی استفاده از دیمر ,تحقیقات لازم برای انتخاب, نورپردازی زیر کابینت,

 

انواع روش های نور پردازی در ساختمان

یک بخش بسیار مهم در طراحی ساختمان به نورگیری آن مربوط می‌شود چراکه در حدود 12 ساعت از شبانه‌روز آنچه از ساختمان دیده می‌شود به نحوه نورپردازی آن بستگی دارد.

نورپردازی

نورپردازی می‌تواند به شکل‌های مختلف انجام شود:

نورپردازی ساختمان در حالت کلی در دو بخش نورپردازی قسمت‌های خارجی و نورپردازی قسمت‌های داخلی قرار می‌گیرد:

در ارتباط با نورپردازی بخش‌های خارجی، نورپردازی نما مبلمان منزل  و نیز نورپردازی محوطه مدنظر قرار می‌گیرد.

نورپردازی نما

نورپردازی

در این بخش از نورپردازی بیرونی نکات زیادی وجود دارد که حائز اهمیت هستند به‌عنوان نمونه می‌توان به مواردی چون تأکید بر خطوط عمودی و یا افقی بنا از طریق نور، انتخاب رنگ نور هماهنگ با رنگ نما، نداشتن مزاحمت نورپردازی برای قسمت داخلی ساختمان، مدنظر قرار دادن طول برد نور و تقویت آن در مکان‌های موردنظر، مخفی ساختن منها نور به شکلی که نور مبلمان اداری  مشاهده شود بدون اینکه منبع آن قابل‌مشاهده باشد، اشاره کرد. عموماً در نورپردازی نما وال واشرها و نورافکن‌ها بکار برده می‌شوند و بایستی توجه شود که برای این منظور چراغ‌های با ip‌ بالا مدنظر قرار گیرد که مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی دارند.

نورپردازی محوطه

در مورد نورپردازی محوطه، این نوع نورپردازی به‌صورت هم‌زمان پاسخگوی چندین خواسته است، القا احساس امنیت و تسلط داشتن بر محیط، روشن کردن فضا و نیز بالا بردن زیبایی و جذابیت محیط و لند اسکیپ. در نورپردازی محوطه عمدتاً چراغ‌های دفنی، چراغ‌های پارکی و چراغ‌های دیوار بکار گرفته می‌شوند. نحوه انجام نورپردازی بایستی به شکلی باشد که حس حرکت در راهروها و پیاده‌روها و حس سکون در فضاهای مکث ایجاد شود.

در ارتباط با نورپردازی داخلی نیز روشنایی در حد کافی برای فضا تأمین شود و نیز روح زیبایی در جسم و جان بنا دمیده شود. در این نوع نورپردازی بایستی هارمونی لازم بین چراغ‌ها و دکوراسیون داخلی، نورپردازی مناسب ویدها، به‌کارگیری نور غیرمستقیم و نور مخفی و تأکید بر عناصر اصلی طرح مدنظر قرار گرفته باشد.

در اینجا در مورد برخی نورپردازی‌ها توضیح داده می‌شود:

روشنایی در رستوران‌ها

در برخی از رستوران‌ها افراد زیادی صف کشیده و مایل‌اند که سریعاً سرویس‌دهی شده و آنجا را ترک کنند در برخی دیگر مراجعه‌کننده حضور طولانی را در رستوران چندان احساس نمی‌کند. جو حاکم بر مکان بر روی روشنایی بسیار مؤثر است. رستوران‌های سلف‌سرویس عمومی بایستی نور و روشنایی خوبی وجود داشته باشد و در محلی که غذا و نوشیدنی توزیع می‌شود میزان نور بیشتری موردنیاز است.

رستوران‌های شلوغ و با توقف زیاد مراجعه‌کننده روشنایی مطلوب نیز روی میزها فراهم شود. در این‌گونه مکان‌ها بیشتر از همه چراغ‌های با پوشش محافظ خیرگی با لامپ هالوژنی یا فلورسنت فشرده مورداستفاده قرار می‌گیرند. بایستی فاصله 60 سانتی‌متری بین صفحه میز و چراغ آویزان رعایت شود تا فرد قادر به نگاه کردن به چراغ نباشد ولی بدون هیچ مشکلی اشخاصی که مقابل هم هستند بتواند ببیند. در زمان جابجایی میزها بایستی چراغ‌ها هم مجدداً تنظیم شوند.

روشنایی در خانه‌های مسکونی

معمولاً در اتاق نشیمن ازیک‌طرف شدت روشنایی بالا استفاده می‌شود که همه اعضای خانواده بتوانند کارهای مختلفی که بایستی انجام دهند را انجام دهند و از طرف دیگر یک روشنایی با قابلیت کاهش هم نیاز هست که فضای خصوصی صمیمی موردنظر به وجود بیاید. این نیاز درصورتی‌که تعداد چراغ‌های بیشتری در قسمت‌های مختلف خانه استفاده شود برطرف می‌شود.

بنابراین محیط اثر بیشتری بر روی افراد داشته و بزرگ‌تر جلوه می‌کند، ضمن اینکه روشنایی لازم برای انجام کارهای مختلف فراهم می‌شود. امکان تغییر روشنایی با استفاده از یک ضربه کلید در اتاق نشیمن با یک چراغ پایه‌دار، یک یا دو چراغ رومیزی روی میز ویژه سرو غذا، بالای شومینه یا میزهای کوچک و یک جفت چراغ با لامپ‌های هالوژن به‌آسانی میسر می‌شود.

نورهای نقطه‌ای و تأثیر آن‌ها بر نمای ساختمان

نورها و منابع نوری انتظار ما را در ایجاد روشنایی برطرف می‌سازند اما گاهی نیاز به روشن شدن موضعی ساختمان نیست بلکه دستیابی به یک طرح‌واره در نورپردازی ساختمان مدنظر است.

این طرح‌واره الگویی متناسب را به وجود می‌آورد که نمایی کلی و جذاب از ساختمان ارائه می‌نماید که هدفی فراتر از روشن شدن ساختمان را مدنظر دارد.

پیشرفت‌های مهیج در ارتباط با نورپردازی پدیده نورپردازی را قادر می‌سازد تا طرح‌واره‌هایی که با فکر انسان متناسب هستند را ارائه نماید. این طرح‌واره‌ها علاوه برای جذابیت حس زیبایی‌شناختی انسان را نیز تأمین می‌کنند.

نورپردازی مسیر رفت‌وآمد

در ورودی به‌عنوان ابتدای مسیر هست. نور کافی دیوارکوب‌ها در هر دو سمت در ورودی می‌تواند استقبال‌کننده خوبی برای میهمانان باشد. این مورد در مورد نورپردازی کف‌خواب‌ها نیز صادق است که فضایی گرم سرویس خواب  و صمیمی در خانه نمایان می‌کنند. نورپردازی مسیر و ورودی خانه در هنگام تاریکی هوا اولین اولویت‌ها در نورپردازی فضای خارجی محسوب می‌شوند؛ مثلاً یک مسیر ورودی که از میان درختان عبور می‌کند می‌تواند از طریق نورپردازی مناسب از یک فضای ترسناک تاریک به فضایی روشن و جذاب تبدیل شود.

نورپردازی در مورد نمای ساختمان‌های مدرن

نورپردازی در این‌گونه ساختمان‌ها دارای شرایطی متفاوت‌تر از ساختمان‌های کلاسیک و بناهای تاریخی است. بسته به نوع کاربری نورپردازی مختلفی برای این ساختمان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

هدف اصلی نورپردازی می‌تواند خود حجم‌ها باشند که برای نورپردازی آن‌ها می‌توان از ایجاد منابع نوری مناسب از قسمت داخل آن‌ها بهره گرفت و یا برای این کار می‌توان نورهای نقطه‌ای ایجاد کرد که اثربخشی بیشتری در شب ایجاد می‌کنند.

هم اکنون شما هم می توانید در وب سایت صنعت ساختمان.آی آر آگهی خود را ثبت نمایید.

 


نورپردازی کلی:

 

اصلی ترین حالت و جایگزین نور طبیعی است که میتوان از طریق چراغهای سقفی،دیواری،رومیزی و لوسترها

نورپردازی کاربردی:

یعنی تامین نور کافی و مناسب برای انجام هر فعالیتی. نمونه‌های خوبی برای این نوع نورپردازی چراغ‌های رومیزی و آویزهای سقفی هستند.

نورپردازی تاکیدی:

برای تاکید بر حضور عنصری مهم و زیبا در دکوراسیون، مانند تابلوهای هنری، مجسمه‌ها و ایجاد احساسی دراماتیک در فضا استفاده می‌شود.

از انواع مهم این نوع نورپردازی : نورپردازی شناور، نورهای نقطه‌ای و نورپردازی خطی هستند

نورپردازی دکوراتیو:

بیشتر دارای جنبه دکوراتیو است و به تعیین سبک دکوراسیون کمک می‌کند.

نورپردازی رو به پایین:

مزیت: این اطمینان وجود دارد که نور به تمام قسمت‌های فضا می‌رسد.

عیب: باعث  ایجاد سایه‌ای نازیبا روی چهره افراد می‌شود و می‌تواند بسیار تند و شدید باشد.

نورپردازی رو به بالا:

مزیت: برای روشن کردن و تاکید بر حضور هر وسیله ای که تمایل دارید بسیار مناسب است.

عیب: می‌تواند سایه‌های ناخوشایند روی دیوار بسازد.

دیوارشوی‌ها:

مزیت: از شدت و خیره‌کنندگی نور، در زمان انعکاس نور در فضای اتاق می‌کاهد و باعث حالتی ملایم و خوشایند به وجود آید.

عیب: برای داشتن جلوه‌ای خوب باید با دقت و به درستی با دیگر منابع نور هماهنگ شود.

نورپردازی محصور یا گلدانی:

مزیت: این نورپردازی جلوه‌ای مدرن، تمیز و شیک به فضا می‌دهد و می‌توان گفت از انواع ارزان نورپردازی است.

عیب: برای نصب چراغ‌ها روی سقف باید حفره‌ای را به عمق کافی به وجود آورید.

نورپردازی نقطه‌ای:

مزیت: می‌تواند به زیبایی تاکید زیادی بر نوع طراحی و جزئیات موجود در آن داشته باشد.

عیب: می‌تواند خیرگی در چشم ایجاد کند.

7 نکته مهم نورپردازی از نظر جاستین و کلین:

1.در برخی از جاها به راحتی و با صرف هزینه‌ای ناچیز به جای کلید از دیمر استفاده کنید تا بتوانید به نورپردازی منعطف و قابل کنترلی برسید.

2.از یک نور سقفی و مرکزی انتظار نداشته باشید به تنهایی تمام نور لازم برای فضا را تامین کند و وقتی ترکیبی از چند نوع نورپردازی در دکوراسیون انجام شود  آن فضا ایده‌آل و کامل است.

3.فضای هال می‌تواند با قراردادن یک میز کنسول بلند و کم عرض و روی آن یک جفت چراغ زیبا به همراه یک آینه در بین چراغ‌ها،جلوه شیک و کامل‌تری به خود گیرد.

4.پیش از خرید چراغ‌ها دقت و تحقیقات لازم را به عمل آورید و از خرید عجولانه خودداری کنید.

5.برای ایجاد جلوه‌های ویژه با کمک نورپردازی، چراغ‌های زمینی را پشت مبل‌ها و صندلی‌ها قرار دهید.و از قراردادن چراغ‌ها طوری که لامپ‌ها بیش از اندازه نزدیک به پارچه باشند خودداری کنید

6.نورپردازی زیر کابینت می‌تواند فضایی راحت و پرنور را هنگام کار در آشپزخانه و هم‌چنین  بهترین راه برای ایجاد جلوه و احساسی خوشایند برای دکوراسیون آشپزخانه است.

7.در اتاق‌هایی با سقف کوتاه، لوسترها را بیرون ببرید و به جای آن‌ها از نورپردازی نقطه‌ای و لوسترهایی که روی سطح می‌خوابند استفاده کنید.

 

جهت اطلاع از قیمت نورپردازی و نورپردازی به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


محصولات دکوراتیو

 

محصولات دکوراتیو  

محصولات دکوراتیو| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت محصولات دکوراتیو| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع محصولات دکوراتیو و ارزان

همیشه به یاد داشته باشید که چیدمان جدید با محصولات دکوراتیو می تواند پارتیشن اداری نمای تازه ای به خانه تان بدهد 


محصولات دکوراتیو

 

 

 

محصولات دکوراتیو

دکوراتیو نوعی معماری داخلی است که به بازآفرینی فضا می پردازد به گونه ای که هم زیبا و هم کاربردی باشد. دکوراتیو امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار است. ساختمان یک خانه، شرکت یا فروشگاه با نوع دکوراتیو خاص خود است که نمایانگر هویت، نیاز، درک و خواسته های مخاطبش است.

جهت اطلاع از قیمت محصولات دکوراتیو و محصولات دکوراتیو به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


پارتیشن -قیمت پارتیشن ارزان

 

پارتیشن -قیمت پارتیشن ارزان

 

پارتیشن| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت پارتیشن| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع پارتیشن نو و پارتیشن دست دوم - جابجایی پارتیشن و ارزان

پارتیشن بندی جداسازی بخش های مختلف,بدون استفاده از دیوارهای آجری و سیمانی ,زیبایی دکوراسیون داخلی,پارتیشین اداری,پارتیشن اداری, پارتیشین خانگی, پارتیشین چیست,فروش پارتیشین,انواع پارتیشین

پارتیشن

پارتیشن در اصل به معنای جداکننده می‌باشد، از این رو یک سری پارتیشن ها توسط شرکت‌های طراحی ساخته و به فروش می‌رسد. این نوع پارتیشن ها در ابعاد مختلف و با طرح‌های مختلف می‌باشد و از این رو می‌تواند دیوار جداکننده غیر شفاف و یا شفاف باشد. در صنعت ساختمان بخشدکوراسیون داخلی ما نیاز به پارتیشن بندی مناسب داریم، تا بتوانیم از فضای موجود در اختیار به بهترین نحو استفاده نماییم و به نحوی هر یک از اجسام را در مکان مناسب خود قرار دهیم. تا علاوه بر استفاده از تمامی فضاهای موجود، زیبایی خاصی را نیز به خانه ارائه دهیم.

پارتیشن

انجام امور پارتیشن بندی نیازمندی معماری با ذهن خلاق می‌باشد. معمار باید بتواند از حداقل فضا حداکثر استفاده را ببرد. امروزه با به روی کار آمدن نرم‌افزارهای سه‌بعدی حرفه‌ای ابتدا دکوراسیون داخلی خانه شما در نرم‌افزار قابلیت ترسیم دارد و شما می‌توانید به‌راحتی آنچه را که می‌خواهید ابتدا به‌صورت مجازی مشاهده نمایید. از راه معمار نیز به‌راحتی قابلیت نقاشی ساختمان درک پارتیشن خانه برایش میسر می‌شود و مطمئناً طرح‌های زیباتر و کاربردی‌تری را ارائه می‌دهد.

نرم‌افزارهای سه‌بعدی امروزی آن‌قدر پیشرفته هستند، که دست معمار را بر ترسیم هرگونه شئ ای باز گذاشته و معمار بتواند طراحی زیبایی را برای بخش‌های مختلف خانه همچون آشپزخانه، حال پذیرایی، اتاق‌خواب‌ها و ... ارائه نماید.

پارتیشن بندی می‌تواند با هر جسم و یا اشیاء ای انجام شود. مثلاً در پارتیشن بندی‌های خلاقانه ذیل شما مشاهده می‌کنید با استفاده از گل و گیاه فضای بسیار زیبایی در خانه پدیدار شده است. این نوع طراحی با کوچک‌ترین ابزارها و با استفاده از کمی خلاقیت و کمترین هزینه انجام‌گرفته است.

پارتیشین

پارتیشن بندی تنها مختص خانه نبوده و امروزه محل کسب‌وکار شما نیز باید پارتیشین بندی مناسبی در آن انجام گیرد. در این محل‌ها که میز کار، ابزارها، رایانه و... قرار دارد. به‌طورجدی باید در نوع پارتیشن بندی آن دقت نمایید. چراکه داشتن محیط کار زیبا باعث اطمینان بیشتر مشتریان و القای حس به مشتری می‌گردد، بر اساس نظرات روان‌شناسی رنگ‌ها و مدل‌ها مختلف اشیاء باعث می‌شود، مشتری در محیطی که رنگ آرامش بخشی دارد، احساس آرامش خاصی نماید و علاوه بر جلب اطمینان ماندگاری آن نیز در آن محل بیشتر بازسازی ساختمان شود و شانس خرید مشتری نیز بالا می‌رود.

استفاده از اشیاء تضعینی نیز در پارتیشن بندی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. مثلاً در عکس ذیل مشاهده می‌نمایید، که چگونه از یک دیوار جداکننده نهایت استفاده برده شده است. افرادی که در آن سمت دیوار می‌نشیند به‌هیچ‌عنوان شلوغی این‌طرف دیوار را حس نمی‌کنند و با آمدن به این‌طرف دیوار کلاً حس آن‌ها عوض می‌شود.

پارتیشین

پارتیشن ها همواره نقش کلیدی در زیباسازی خانه و محیط کسب‌وکار ایجاد می‌کنند. چراکه این پارتیشن ها هستند که قابلیت استفاده از یک محیط بلا استفاده را می‌دهند. جالب است بدانید پارتیشن ها می‌تواند به‌گونه‌ای غرفه سازی نمایشگاهی به کار رود که فضای خانه‌ی را بزرگ‌تر از حد معمول نشان دهد.

انواع پارتیشن:

1-    پارتیشن تک جداره

2-    پارتیشن دوجداره کلاف آلومینیوم

3-    پارتیشن دوجداره تمام ام دی اف

البته نوع‌های دیگری نیز در بازار موجود است ولی این موارد بیشتر کاربرد دارد و شرکت‌های تولیدکننده نیز این نوع پارتیشن ها را بیشتر ارائه می‌دهند.

این پارتیشن ها بسیار سبک هستند به‌طوری‌که در حوادث طبیعی همانند زلزله در صورت افتادن به اشخاص آسیب جدی وارد نمی‌کنند، مگر آنکه بر روی آن‌ها از وسایل سنگین و سفت استفاده نمایید. همچنین ازلحاظ اتصال نیز بهروش‌های مختلفی آن‌ها را مستحکم می‌نمایند، که همین امر باعث بالا رفتن ضریب ایمنی این نوع سازه‌ها می‌شود.

پارتیشین

نتیجه‌گیری:

پارتیشین ها را می‌توان تحولی نوین در دکوراسیون داخلی نامید. چراکه امروزه آپارتمان‌های کوچک نیاز باعث شده است. که اکثریت افراد از همان فضای کوچک نتوانند بیشترین استفاده را ببرند. ولی با نصب پارتیشن در هر قسمت می‌توانند کمد دیواری علاوه بر زیباسازی خانه از فضای بیشتری برای قرار دادن اشیاء و اجسام خود استفاده نمایند. پارتیشن های مدرن امروزه در حال گرفتن جای دیواری جداکننده قدیمی می‌باشند و این امری در سال‌های آتی بسیار متداول‌تر خواهد شد.

هم‌اکنون شما هم می‌توانید با مراجعه به بالای صفحه جدیدترین آگهی‌های قرار داده‌شده توسط شرکت‌های تولیدکننده پارتیشن را مشاهده و استعلام قیمت نمایید. همچنین درصورتی‌که خود نیز تولیدکننده انواع پله پارتیشن می‌باشید، می‌توانید با مراجعه به صفحه ثبت آگهی اقدام به ارسال آگهی رایگان در نیازمندی‌های صنعت ساختمان . آی آر نمایید.

منبع: صنعت ساختمان.آی آر 


فیلم مراحل نصب پارتیشن شیشه ای

 

جهت اطلاع از قیمت پارتیشن و پارتیشن نو و پارتیشن دست دوم - جابجایی پارتیشن به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


پرده

 پرده

پرده، کرکره و شید و لوردراپه

پرده| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت پرده| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع پرده، کرکره و شید و لوردراپه و ارزان

پرده شید : نصب سریع ,قابل شستشو ,عدم عبور نور,پرده کرکره ای


نوعی از مدل‌های پرده با نام پرده کرکره‌ای نامیده می‌شود. نصب این نوع پرده‌ها را همه ما در خانه‌ها، مدارس و محیط‌های اداری از زمان‌های دور به خاطر داریم. پرده‌های کرکره‌ای برای مدتی از صحنه خارج شدند ولی با تلاش طراحان خوش‌ذوق این روزها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار عرضه می‌شوند.

پرده کرکره ای

پرده‌های کرکره‌ای عمدتاً بر روی پنجره‌ها نصب می‌شوند و درعین‌حال که قابلیت تنظیم میزان نور ورودی به داخل منزل را دارند از دیده شدن فضای داخل نیز ممانعت می‌کنند. این پرده در سایر فضاها نیز نظیر پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌منظور حفظ یا از بین بردن قابلیت دید می‌توانند مورداستفاده قرار گیرند.

پرده‌ های کرکره‌ای در دو حالت جمع شونده به سمت بالا (عمودی) و یا در کنار (افقی) پنجره وجود دارند. کاربرد این نوع پرده‌ها عمدتاً در مکان‌هایی چون آشپزخانه، اتاق‌خواب و ادارات است. از مزیت‌های این پرده می‌توان به دارا بودن قابلیت چاپ رنگ‌ها و تصاویر موردنظر اشاره کرد که هماهنگ کردن پرده با دکوراسیون داخلی را تسهیل می‌کند.

علاوه بر نحوه قرارگیری و باز و بسته شدن این نوع پرده‌ها (افقی و عمودی کرکره و یا برقی و دستی) ازجمله روش‌های دیگر که برای تقسیم‌بندی پرده‌های کرکره‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد، جنس مواد بکار رفته در ساخت این پرده‌ها است. به‌عنوان نمونه پرده کرکره‌ای چوبی و آلومینیومی.

در زیر به ویژگی‌های پرده‌های کرکره چوبی و آلومینیومی پرداخته می‌شود:

پرده کرکره چوبی:

تهیه پرده کرکره چوبی از چوب‌های کاملاً طبیعی صورت می‌گیرد و خمیدگی یا پیچیدگی در چوب آن‌ها به‌هیچ‌عنوان مشاهده نمی‌شود. برای تهیه بعضی از این نوع کرکره‌ها از فناوری نانو بهره گرفته شده است.

طبیعی بودن متریال بکار رفته در این پرده‌ها انرژی و حس آرامش ویژه‌ای را در فرد القا می‌کند. مزیت دیگر اینکه پرده‌های کرکره‌ای چوبی به‌واسطه آکوستیک و طبیعی بودن، در تابستان‌ها حس خنکی و در زمستان‌ها فضایی گرم و دل‌چسب را برای کاربران آن‌ها به ارمغان می‌آورند.

تنها عیبی که برای این پرده‌ها وارد است مربوط به اشغال فضای بیش‌ازاندازه آن‌ها به دلیل ضخامت بالای چوب‌ها است. بر همین اساس برای جاهای دارای فضای کافی توصیه می‌شوند.

بااینکه جنس این پرده‌ها از چوب است ولی می‌توان آن‌ها را شست‌وشو کرد و حتی در داخل حمام هم نصب و استفاده کرد. درصورتی‌که دکور یک خانه چوب باشد و یا کف‌پوش آن پارکت باشد پرده‌های کرکره‌ای چوبی در صورت قرنیز pvc استفاده می‌توانند هماهنگی و هارمونی بالایی را با این خانه داشته باشند.

پرده کرکره فلزی:

جنس پرده‌های کرکره‌ای فلزی از آلومینیوم ممزوج شده با آلیاژهای ویژه می‌باشد و این باعث داشتن حالت فنری و انعطاف‌پذیر این کرکره‌ها می‌شود. این آلومینیوم‌ها دارای یک سطح مقعر و یک سطح محدب هستند. سطح مقعر آن‌ها نقش دفع نور و گرما را بر عهده دارد و در فصل تابستان از عبور گرمای بیش‌ازحد جلوگیری می‌کند. در مقابل سطح محدب نقش جذب‌کننده نور را بازی می‌کند و در فصول سرد قادر است گرمای مطبوعی را در خانه باعث شود.

مواردی که در انتخاب پرده کرکره بایستی مدنظر داشته باشیم

1. بهتر است در نواحی با تابش بالای آفتاب پرده کرکره روشن بکار برده شود.

2. رنگ پرده کرکره با محیط اطراف هماهنگی داشته باشد

3. از عوامل مؤثر ازلحاظ طراحی و دیزاین سایز هر پره است که بهتر است مدنظر قرار گیرد.

4. در فضاهایی که استفاده از پرده کرکره مدنظر است به‌منظور ایجاد حس بهتر ازنظر دیزاین بهتر است در سقف یا دیواره جاپرده ای ایجاد شود.

همچنین امکان اتصال به سیستم هوشمند ساختمان در استفاده از پرده کرکره‌های موتوردار و برقی وجود دارد.

نحوه نصب پرده کرکره چوبی و فلزی

فرایند نصب پرده‌های کرکره‌ای آسان است اما نکات قابل تأملی نیز دارد که توصیه می‌شود موردتوجه قرار گیرند:

در ابتدا پرده برگردانده شده و از سمت بالا به ریل و مکانیزم پرده نگاه می‌شود. از نقطه انتهایی مکانیزم آویزها و نخ‌های پرده 5 الی 10 سانتی‌متر بیشتر اندازه‌گیری می‌شود که مقدار آن حدود 25 الی 30 سانتی‌متر می‌رسد. از طرف دیگر ریل پرده هم که فاقد مکانیزم می‌باشد همین میزان در نظر گرفته می‌شود.

فاصله از دیوار را هم بایستی بسته به شرایط در نظر گرفت. در این حالت فرد می‌تواند با توجه به اندازه‌های به‌دست‌آمده (فاصله از ابتدای ریل و از دیوار) روی سقف یا دیوار علامت‌گذاری کند.

کلیپس پرده کرکره معمولاً 2 قسمت یکی برای نصب روی دیوار و دیگری روی سقف دارد که با گذاشتن آن لبه بر روی محل علامت‌گذاری شده محل سوراخ‌های رول‌پلاک را تعیین نمود. به‌منظور نصب هرکدام از کلیپس ها از دو رول‌پلاک استفاده می‌شود تا زمانی که پرده کرکره جا زده می‌شود اشکالی به وجود نیاید.

توصیه می‌شود تا حد امکان کلیپس مربوط به سمت آویزها نزدیک به لبه باشد تا موقع جمع‌کردن و باز کردن پرده به ریل پرده فشاری وارد نشود.

در آخر کار پرده کاملاً جمع شده و با باز کردن اهرم مربوط به تمامی کلیپس ها ریل پرده در شیار کلیپس قرار می‌گیرد و اهرم قفل می‌گردد. توجه به این توصیه ضروری است که ریل بایستی حتماً در شیار کلیپس قفل گردد تا در اثر فشارهای کم و ناچیز از کلیپس جدا نشود.

هم اکنون شما هم می توانید در وب سایت صنعت ساختمان.آی آر آگهی خود را ثبت نمایید.

 


انواع پرده های کرکره
پرده کرکره چوبی:
- این نوع پرده ها از چوب کاملآ
طبیعی تهیه شده است .
- در سایز 35 میلیمتر و به ضخامت 5/2 میلیمتر تولید می شود .
- فاقد هرگونه پیچیدگی و خمیدگی می باشد .
دارای انرژی و احساس آرامش بیشتر
- قابل نصب در مکانهایی که حجم زیادی دارند.
- صد در صد قابل شستشو بوده   .
- قابل استفاده  در استخرها و حمام
- دارای قابلیت تنظیم نور داخل از 10 الی 95 در صد می باشد .
- تهیه شده از صد در صد چوب بامبو می باشد .
- به صورت رول و پله ای تولید می شود .
- کنترل آن بسیار راحت و آسان است .

 

ویژگی های پرده شید :

- عدم عبور نور
- قابل شستشو می باشد .
- نصب سریع و آ سان
انواع پارچه :- پشت فوم دار
- توری
- ساده
- طرح دار

نصب پرده لور دراپه : برای نصب ابتدا لازم است گیره های میل پرده را در بر روی سقف و یا دیوار نصب نمایید . این گیره ها ( گیره های دیواری ) در وسط دارای یک سوراخ می باشند که با تقسیم طول ریل پرده و از همه مهمتر فاصله مناسب از دیوار محل مورد نظر جهت ایجاد رول پلاک را علامت زده رول پلاک را نصب نمایید . برای نصب گیره سقفی تنها توجه داشته باشید که پیچ گیره به جلو قرار گرفته باشد .

در نهایت با شل کردن کامل گیره ها ? ابتدا پشت ریل پرده را در تمامی گیره ها جا انداخته و سپس با بالا آوردن لبه جلویی ریل و پیچ جلوی گیره ها را سفت نمایید .

پرده

حال می توانید نوار ها را به ریل پرده متصل و آویزان نمایید .

پس از آویزان نمودن تمامی نوار ها وزنه های پلاستیکی و یا گالوانیزه پرده لوردراپه را در داخل شیار پایینی هر نوار پرده قرار دهید بصورتی که شیار زنجیر وزنه ها به سمت بالا قرار گیرد.

آخرین مرحله از نصب پرده لوردراپه اتصال زنجیر پایینی نوار های پرده می باشد .

پارچه ها و پرده های مشکی نقره ای نسبت به بقیه رنگها از جذابیت بیشتری برخوردارند اما ست کردن آنها با بقیه لوازم منزل مشکلتر است چون در اکثر دکوراسیونها از رنگهای قهوه ای وکرم بیشتر استفاده میشود. رنگ پرده ها را میتوان با رنگ مبلمان - کاغذ دیواری - فرشها و حتی کابینتها ست کرد .

 

جهت اطلاع از قیمت پرده و پرده، کرکره و شید و لوردراپه به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .


قرنیز

 

قرنیز

 

قرنیز| لیست شرکتهای تولید کننده و وارد کننده ، خرید و فروش و قیمت قرنیز| ساخت ، نصب ، تعمیر و اجرای انواع قرنیز pvc, قرنیز پی وی سی,قرنیز پلی استایرن,قرنیز سنگی,قرنیز سرامیکی ,قرنیز دیوار و ارزان

انواع قرنیزها,قرنیز چوبی,قرنیز MDF,پلاستیکی(پلی فرم,پلی استایرن, PVC), قرنیز سنگی, قرنیز سرامیکی

 

قرنیز چیست؟

قرنیز به حاشیه تزئینی تا ارتفاع یک متری کف اتاق ازاره یا روکش حفاظتی دیوار اطلاق می شود . ازاره درواقع یک عنصر تزئینی و ساختمانی است که در ساختمان های تاریخی ایران عمدتاً دیده می شود. انواع مختلف ازاره در هر دوره با سبک معماری و عناصر تزئینی رایج همان دوره هماهنگ است. ازاره هم عایق رطوبتی است و هم به منظور زیباسازی بنا مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

قرنیز

ازاره های قدیمی امروزه جایگزینی بنام قرنیز برای خود پیدا کرده اند. قرنیز به صورت سنگ های زینتی می توانند در نمای خارجی بکار روند. همچنین قرنیزدر نمای داخلی ساختمان به صورت نوار باریکی از سنگ، چوب و یا هر جنس مقاوم دیگر قابل مشاهده اند. به عبارت دیگر قرنیز نوار یا باندی از سنگ، چوب، پلاستیک، بتن و یا سیمان می باشد در قسمت پائینی یا در طول دیوار نصب می شود و عموماً در مقایسه با دیوار برجسته ترند. اصلی ترین وظیفه قرنیزمحافظت از نازک کاری دیوار در مقابل آسیب های ناشی از برخورد اسباب و وسایل و نیز ممانعت از نفوذ مستقیم رطوبت و آب از کف به دیوار است.

 قرنیز

قبلاً عمدتاً از قرنیز با جنس سنگ و یا سرامیک استفاده می کردند اما قرنیز جدید که معمولاً از جنس ام دی اف (MDF) با روکش پی وی سی (PVC) هستند، امروزه جای قرنیز قدیمی را گرفته اند. البته لازم به توضیح است که قرنیز PVC نیز در بازار عرضه می شوند ولی این ها به اندازه قرنیز ام دی اف متداول نیستند.

 

شاید برای بسیاری از مردم اولین کنجکاوی و سؤال درباره قرنیز، کاربرد آن باشد. بایستی در نظر داشت که بسته به کف پوش منزل یا محل کار و یا درکلکفپوش محیطی که برای استفاده از قرنیز در آن مدنظر هست این کاربرد متفاوت است. درصورتی که کف پوش استفاده شده لمینیت باشد، قرنیز نقش پوشاندن درز و فاصله بین کف پوش دیوار تا دیوار را بر عهده دارد. پس ازاینکه لمینیت اجرا و نصب شد دورتادور آن از دیوار فاصله دارد که توسط نصاب به عنوان فاصله انبساط در نظر گرفته شده است، به این معنی که در صورت گرم شدن فضای موردنظر و انبساط متعاقب آن، لمینیت ها به دیوار نچسبند و جای خالی داشته باشند. اگر این فاصله حدود یک سانتی متری باز گذاشته شود نه تنها نمای ظاهری زیبایی نخواهد داشت بلکه محلی برای تجمع گردوغبار نیز خواهد بود. قرنیز در این حالت به کمک می آید و می تواند درز انبساط موردنظر را پوشش داده و کاور کند. این کار باعث خواهد شد که زیبایی و جلوه واقعی لمینیت هم در فضای موردنظر بیش ازپیش ظاهر شود.

 

درصورتی که جنس کف پوش از سنگ، سرامیک، موکت و یا هر چیز قرنیز سنگی دیگری به جز لمینیت باشد، در این حالت نصب قرنیز بیشتر جنبه دکوراتیو خواهد داشت و درصورتی که نصب نشود هم مشکلی به وجود نخواهد آمد؛ اما اگر در همان فضای ساده قرنیز طرح چوب نصب شود زیبایی و جذابیت بیشتری برای بیننده خواهد داشت. ازنظر معماری، در صورت جدا شدن دیوار و کف توسط یک جداکننده، زیبایی دوچندان خواهند داشت. بعلاوه ازنظر عمرانی نیز، خرابی انتهای دیوارها و گوشه های کف ناشی از عملیات مختلف گچ کاری، نقاشی و بنایی پس ازاینکه قرنیز نصب می شود پوشانده شده و محو خواهد شد.

 

همان طور که قبلاً هم اشاره شد قرنیز ام دی اف (MDF) با روکش پی وی سی (PVC) و نیز قرنیز PVC از قرنیزهای دیگر طرفداران بیشتری داشته و در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. قرنیز MDF یک تکه بوده و جنس HDF و یا MDF دارای روکشی از جنس پی وی سی ضد خش دارند. اینقرنیز در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار وجود دارند. این نوع قرنیز به راحتی قابلیت نصب و اجرا دارند. کاربرد قرنیز پی وی سی به شکل یک تکه و یا دوجداره با فضای خالی بین دولایه در عبور دادن کابل ها و سیم ها است. قرنیز پی وی سی از ویژگی هایی چون مقاومت در برابر نفوذ آب، انعطاف پذیری بالا، قیمت مناسب و نصب راحت و فوری برخوردارند.

 

ارتفاع عرضه شده برای قرنیز معمولاً سایز 7 یا 9 سانتی متری است. در مورد طول، معمولاً دارای طولی معادل 280 سانتی متر و 366 سانتی متر هستند. ضخامت آن ها نیز در پایین ترین و ضخیم ترین قسمت یا به عبارتی در قسمت پاشنه 16 میلی متر است.

 

برای اینکه بتوانید رنگ مناسب را برای قرنیز انتخاب کنید بایستی در ابتدا رنگ در ورودی یا کابینت آشپزخانه و در صورت وجود شومینه چوبی با توجه به رنگ آن انتخاب را انجام دهید؛ اما اگر برای کف پوش از لمینیت استفاده کرده اید بهتر است که رنگ قرنیز را مقداری تیره تر از رنگ لمینیت انتخاب نمایید.

 

نحوه نصب قرنیز سنگی

 

برای نصب این نوع قرنیز می توان از روشی به شرح زیر استفاده نمود:

 

در این روش در ابتدا کف کار می شود و سپس سنگ قرنیز بر روی آن قرار داده می شود. مزیتی که این سیستم دارد این هست که درز سنگ کف و قرنیز قابل مشاهده نیست به این علت که به شکل افقی در زیر سنگ قرنیز قرار می گیرد. بعلاوه تمام ارتفاع سنگ قرنیز مورداستفاده قرار می گیرد. عیب کار نیز این هست که در صورت یکسان نبودن اندازه سنگ قرنیز (که اغلب هم نیستند!)، قرنیز پی وی سی ممکن است قرنیز بالا یا پایین نصب شود. همچنین این مسئله در کف های دارای شیب نتیجه رضایت بخش ندارد.

 

هم اکنون شما هم می توانید در وب سایت صنعت ساختمان.آی آر آگهی خود را ثبت نمایید.

 

قرنیز

قرنیز نواری است که پایین دیوار و در طول آن قرار می دهند که از جنسهای متفاوتی می باشد ومهمترین کارکرد قرنیز محافظت از نازک کاری دیوار در برابر صدمات ناشی از برخورد اسباب و وسایل با دیوار است.

 

انواع قرنیز :

1 . قرنیز چوبی

2 . قرنیز MDF

3 . پلاستیکی(پلی فرم,پلی استایرن, PVC)

4 . قرنیز سنگی

5 . قرنیز سرامیکی

 


انواع قرنیز

 

جهت اطلاع از قیمت قرنیز و قرنیز pvc, قرنیز پی وی سی,قرنیز پلی استایرن,قرنیز سنگی,قرنیز سرامیکی ,قرنیز دیوار به نیازمندیهای صنعت ساختمان.آی آر مراجعه نمایید .